Solliciteren...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Solliciteren...

Bericht door Lise »

Veronica schreef:
Lise schreef:
Veronica schreef: Een vriend van mij kreeg geen stage bij een bedrijf omdat hij 3 jaar eerder op facebook een foto plaatste waar hij met vrienden de muur van dat bedrijf bekladde.
Dan denk ik, HET IS 3 JAAR GELEDEN!
Maar dat zijn de gevolgen van internet, helaas.
Hmm.. wel niet zo slim hoor :)
Klopt, maar het geeft aan hoe enorm het internet misbruikt wordt bij werkgevers.

En dan is dit maar het topje van de ijsberg.
Ja, maar hier kan je zelf ook wel wat op invloed op hebben. Bij LinkedIn wil je dat werkgevers je kunnen vinden, dus het slim daar niet te veel prive dingen neer te zetten. Facebook daarentegen scherm ik zelf af voor iedereen die ik niet ken; dan staat die nieuwsgierige HR-manager al voor een dichte deur. Er is meer op het internet dan LinkedIn en Facebook en je hebt niet overal controle over, maar zeker als je een niet al te unieke naam hebt, ben je wel redelijk veilig volgens mij.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Solliciteren...

Bericht door Anon20180730 »

zoek maar eens op je naam en kijk eens wat je vindt of op je oude naam (als je die tenminste nog weet'?~) :D
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 01 mar 2014, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Solliciteren...

Bericht door Alexandra »

Ja, en daarom doe ik niet veel meer met Internet. Geen social media, geen websites, geen apps, geen blogs, alleen hier en daar zit ik op een forum en heb ik een e-mailadres.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Solliciteren...

Bericht door Lise »

Irene schreef:zoek maar eens op mijn naam. dan vindt je volgens mij niks of niet veel en mijn oude naam
als ik op mijn naam google ben ik een redelijk schaatser, een behoorlijk wielrenner, een cultureel ondernemer, een fervent backpacker en verhuur ik een partyboot (en nog 1 of 2 dingetjes die ik wel echt ben).
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Solliciteren...

Bericht door Anon20180730 »

wow~
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Solliciteren...

Bericht door Alexandra »

Ik heb een aantal jaar geleden juist bewust desinformatie op het Internet geplaatst om een heel negatief beeld over mezelf neer te zetten. Het staat er nog steeds, op verschillende blogs die ik heb geopend met een hoge vindbaarheid in zoekmachines. Waarom? Gewoon, omdat ik het kan. En dan gewacht wie er naar me toe kwam met deze informatie. Ik geef je precies wat je verdiend en toekomt. Ik hoef mezelf nergens in te bewijzen. Ik wil juist het tegenovergestelde: ik wil dat je me gaat veroordelen, zonder mij ooit te hebben gezien of gesproken. Dan weet ik wat ik aan je heb. Al het waardevolle is schaars en goed verborgen. Het vereist veel moeite en energie om goud uit de grond te halen, of ga je af op het goedkope pyriet dat aan de oppervlakte voor het oprapen ligt? ik verwacht hetzelfde. Wil je moeite doen om me te leren kennen, of wil je oppervlakkigheid? aan jou de keuze...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Solliciteren...

Bericht door Anon20180730 »

Sasha schreef: Al het waardevolle is schaars en goed verborgen. Het vereist veel moeite en energie om goud uit de grond te halen, of ga je af op het goedkope pyriet dat aan de oppervlakte voor het oprapen ligt? ik verwacht hetzelfde. Wil je moeite doen om me te leren kennen, of ga je af op oppervlakkigheid? aan jou de keuze...
Misschien te vinden onder de naam Cleopatra.. oh.. neen toen bestond het internet nog niet, damn lol
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Solliciteren...

Bericht door Alexandra »

Irene schreef:Misschien te vinden onder de naam Cleopatra.. oh.. neen toen bestond het internet nog niet, damn lol
Mijn avatar is de Egyptische godin Serket. Tovenares, beschermster van overledene, genezende godin. ;)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Marci
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 feb 2014, 15:08
Gender: Androgyne

Re: Solliciteren...

Bericht door Marci »

Dat is nou een van de redenen waarom al mijn kinderen alvast unisex-namen hebben gekregen, mochten ze later tot besef komen dat..;)