Werk en afspraken...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Werk en afspraken...

Bericht door Alexandra »

Ben flink aan het solliciteren, maar ik voorzie toch wel wat problemen... Ik vraag me af hoe anderen dit voor elkaar krijgen...

Ik zit toch wel elke maand bij of een arts, psycholoog, chirurg, allergoloog, en misschien nog een ontharingskliniek als het weer de kop op steekt. Alleen deze maand heb ik al 4 afspraken, en de volgende maand het zijn het zelfs 6. Ik neem aan dat ik niet voor elk dingetje een dag vrij kan gaan zitten nemen. En hoe zit het met een operatie? moet langs de chirurg, gesprek anesthesioloog, en na de operatie ben ik dan minimaal 4-6 weken thuis, aan het herstellen. Ik kan straks elk moment worden opgeroepen, het valt niet echt in te plannen...

Hoe doen jullie dat?
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Werk en afspraken...

Bericht door Alexandra »

Trouwens, ben zelfstandig ondernemer geweest sinds 1999, dus ik weet niks af van hoe dit tegenwoordig allemaal gaat... qua solliciteren e.d.

Moet je dit vermelden bij je sollicitatie of niet? ik neem aan als je het vermeld, dat de kans dan kleiner is dat ze je zullen inhuren, aangezien je onbetrouwbaar zult overkomen. Vertel je het niet, dan heb je als je aangenomen bent heel wat uit te leggen aan je baas... Weet dus niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Werk en afspraken...

Bericht door diederique »

Ik denk dat je het toch moet vermelden. Zeker de operatie, maar eigenlijk ook de afspraakjes daarom heen. Het is een lastig dilemma. Niet vermelden betekend dat je in de sollicitatie belangrijke gegevens hebt achter gehouden, wel vermelden betekent risico's nemen. Het moeilijke is dat het de vraag is of ze het mee mogen nemen in de sollicitatie afweging, alleen hoe bewijs je het ooit.
Als het overigens om een tijdelijke overeenkomst gaat waarbinnen je SRS niet valt dan hoef je die SRS niet te noemen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Janny
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:32
Gender: Trans MtF

Re: Werk en afspraken...

Bericht door Janny »

Hoi Sasha met het solliciteren op zich heb ik geen problemen gehad want toen speelde mijn transit nog niet zo later heb ik het met mijn leidinggevende besproken en heb ik al medewerking gekregen.
Voor de bezoeken aan artsen huidtherapeut en noem maar op waar we allemaal weel eens naar toe moeten heb ik de afsprak dit zoveel mogelijk op mijn ATV of vrije dagen te doen en als dit niet gaat worden mijn diensten aangepast (Werk in het OV ) dus er verschuif regelmatig een weekend naar door de weeks. Dit doe ik nu al zo'n 2 jaar en het werkt prima.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Werk en afspraken...

Bericht door Lise »

Sasha schreef: ik neem aan als je het vermeld, dat de kans dan kleiner is dat ze je zullen inhuren, aangezien je onbetrouwbaar zult overkomen.
Ik denk juist als je het vermeldt dat je veel betrouwbaarder over komt. Je denkt mee met je baas, snapt dat het vervelend kan zijn en geeft het vantevoren aan. Ik denk dat als je verder een goede, stabiele indruk maakt dat het niet zo'n probleem hoeft te zijn. Die afspraken zijn tijdelijk en te overzien; normale werknemers worden ook ziek, vrouwen worden zwanger, zolang de werkgever maar niet bang hoeft te zijn dat de uitval chronisch wordt.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Werk en afspraken...

Bericht door Alice »

Met zoveel verzuim in het verschiet zal niet snel een werkgever je aannemen, of je moet bijzonder goed een bijzonder vak uitoefenen. Je hebt meestal 2 maanden, of via een uitzendbureau verlengde, proeftijd, ik vrees erg dat je je niet populair maakt met je verzuimperiodes. Er is werk te doen en die moet, op tijd, af zijn.
Anders is het als je werk aangeboden krijgt door een uitzendbureau. Zelf zou ik die uitzendbureaus niet informeren bij het inschrijven dat er een kans is dat je regelmatig en later voor een tijd niet beschikbaar bent. Word je werk aangeboden die een week of korter duurt dan kun je misschien je afspraak verzetten of gewoon aangeven dat je ½ dag voor privé omstandigheden niet beschikbaar bent. Als je werk wordt aangeboden voor langere tijd dan zul je wel moeten vertellen dat je voor een tijd absent ben.
Moet je echt voor ieder ‘dingetje’ een hele dag vrij nemen? Probeer die tijd zo kort mogelijk te houden, epileren uitstellen of op een vrije dag/avond.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Werk en afspraken...

Bericht door Jeste »

Eigenlijk is het natuurlijk wel goed om eerlijk te zijn tegen een toekomstige werkgever. De uitkeringsinstantie verlangd echter van je dat je niets vertelt over zaken die mogelijk een belemmering zijn voor het werk. Als je dat zou vertellen dan verklein je namelijk zelf de kans op het krijgen van de baan.
Waar die uitkeringsinstantie dan weer niet over nadenkt is dat het aan de andere kant ook niet goed is om oneerlijk te zijn tegen een werkgever. Het meeste werk gaat via een uitzendbureau. Als je dan, dankzij het verzwijgen van een aantal zaken, wordt aangenomen, maar toch niet volledig inzetbaar blijkt te zijn, dan werkt dat vervolgens nagatief voor eventuele sollicitaties in de toekomst.
Wat moet je dan doen......

Wel een hoop stress, om naast werk nog allerlei afspraken te hebben. Ik heb zelf het liefst maar 1 ding op een dag. Vooral omdat ik met het openbaar vervoer moet reizen. Daarmee is het erg vervelend om op één dag op verschillende plaatsen te moeten zijn. Zeker als je op een bepaalde tijd ergens moet zijn.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Werk en afspraken...

Bericht door Arike »

Lise schreef:
Sasha schreef: ik neem aan als je het vermeld, dat de kans dan kleiner is dat ze je zullen inhuren, aangezien je onbetrouwbaar zult overkomen.
Ik denk juist als je het vermeldt dat je veel betrouwbaarder over komt. Je denkt mee met je baas, snapt dat het vervelend kan zijn en geeft het vantevoren aan. Ik denk dat als je verder een goede, stabiele indruk maakt dat het niet zo'n probleem hoeft te zijn. Die afspraken zijn tijdelijk en te overzien; normale werknemers worden ook ziek, vrouwen worden zwanger, zolang de werkgever maar niet bang hoeft te zijn dat de uitval chronisch wordt.
waar je als werkgever echt niet vrolijk van wordt, is als een werknemer pas achteraf vertelt, wat hij lang wist...

toen ik nog regelmatig bij de vu kwam, was het wel steeds goochelen met mijn agenda... paar uurtjes blocken in agenda... snel naar de vu racen, exact op tijd voor de afspraak en weer terug om verder te werken...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Werk en afspraken...

Bericht door Freetouch »

Ja ik ben blij dat ik het gewoon verteld heb... en ze leven nog met me mee ook!
Als ik bij het VU ben Krijg ik als What's app-jes met de vraag hoe het gaat, en of het allemaal wel goed gaat...

Eerlijkheid duurt het langst!
“good enough”