van je collega moet je het hebben

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

van je collega moet je het hebben

Bericht door jacqueline »

Vanmorgen opgestaan, aankleden beetje opmaken (ik ga het nog leuk vinden :razz: )en nog even brood gehaald. Daarna naar mijn depot voor de post. Was mijn baas ook daar. Noemde me gelijk bij mijn nieuwe naam, maar toen kwam het...... We hebben een collega van je ontslagen en zit nu vast in de gevangenis. O, wat had hij dan gedaan? Gestolen.....uit de verjaardagskaarten had hij het geld uitgehaald en de envelop weer netjes dichtgeplakt. Waren ze een half jaar mee bezig geweest bij het management. Toen zei mijn baas: "je hebt nog geluk gehad ook" . Ik geluk?? Hoezo? "Nou...alleen uit jouw wijken die je loopt was gestolen, dus jij bent ook nog even verdachte geweest"..... Ik werd me toch ijskoud.... Dus die klootzak was zo slim om die wijken te kiezen zodat de verdenking niet op hem viel. Gelukkig was er nog een dove vrouw die gezien had hoe hij in andermans tassen snuffelde. Dat was mijn geluk. 8 jaar heeft hij daar gewerkt...en zich dan zo verlagen om dat te flikken. En dan mij gebruiken om er zelf mee weg te komen...Dan voel je je toch boos van binnen, en schaamte gelijk.....Ik zou het niet over mijn hart krijgen om ook maar voor 5 cent ergens te jatten. Nu regeert bij mij de angst...stel dat hij zo gehaaid is en er bij de politie mee wegkomt dat hij niet langer meer verdachte is dan valt alsnog de verdenking op mij....daar ben ik bang voor...
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: van je collega moet je het hebben

Bericht door Freetouch »

Nou hiervoor gaat hij echt niet de bak in hoor... het feit dat hij ontslagen is en niet jij zegt al genoeg...
Mocht hij er mee wegkomen, tja, jij hebt toch niets gestolen, dus kunnen ze jou ook niet betrappen...
“good enough”
Gebruikersavatar
Elizabeth
Berichten: 170
Lid geworden op: 08 dec 2013, 14:05
Gender: Onzeker

Re: van je collega moet je het hebben

Bericht door Elizabeth »

Ik begrijp je zorgen, maar om je te pakken zullen ze toch met harde bewijzen moeten komen. Die collega heeft nu alle schijn tegen zich.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: van je collega moet je het hebben

Bericht door jacqueline »

ik denk dat het 100% zeker is dat hij het is....als ze niet zeker waren dan hadden ze hem niet ontslagen en aan de politie overgeleverd. Maar ja.....De mensen uit mijn wijken hebben geld gemist...en die weten niet dat de dader gepakt is. Nu ik dit weet ga je er toch met schaamte naar die mensen toe. Ik loop daar en bij hun is geld gejat.....Dus zodra ik de kans krijg zal ik het die mensen toch gaan vertellen dat er iemand gepakt is en dat de bewijzen hard zijn....En dat het mij verschrikkelijk spijt dat hun dit is moeten overkomen. Ik ga ook met enkele collega's overleggen van wie ik 100% weet dat ze te vertrouwen zijn...om een soort surveillance toerbeurten te houden bij de depots. Dit mag nooit meer gebeuren...
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: van je collega moet je het hebben

Bericht door Anon20180501 »

Is het niet mogelijk dat je baas een ondertekende brief opstelt, de zaak daarin uitlegt en daar aan toevoegt
dat jij er helemaal niets mee te maken hebt en dat jij die brief dan op elk bezorgadres bezorgt?

Waar rook is is vuur... maar zo wordt dat vuurtje meteen gedoofd.

x Daniéla
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: van je collega moet je het hebben

Bericht door jacqueline »

dan heeft die wat te doen.....meer dan 1000 adressen..... :lol:
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: van je collega moet je het hebben

Bericht door Anon20180501 »

Hij maar 1 keer, hij zal hem laten kopiëren en tja, jij... jij wel meer dan 1000 keer maar je komt er toch al bijna dagelijks langs. :)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: van je collega moet je het hebben

Bericht door jacqueline »

ik doe het graag hoor..zelfs als ze me er niet voor betalen...en misschien heb ik het er wel voor over om de brief zelf te maken en te verspreiden....maar dat zal toch met overleg met de directie moeten....ik ga dat niet zelf op eigen houtje doen...
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: van je collega moet je het hebben

Bericht door Anon20180501 »

Van 'officiele' hand is altijd beter, zonder zal de rook niet verdwijnen.
Uiteraard moet je dat in overleg doen en ik zie geen reden waarom ze
er niet aan zouden meewerken.

x Daniéla
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: van je collega moet je het hebben

Bericht door Lise »

werk je bij post nl?
daar hebben ze gewoon een standaardbriefje voor liggen die ze aan de hele wijk verspreiden. excuses excuses, medewerker is inmiddels op non-actief gesteld, bla bla. heb ik in een paar jaar tijd al twee keer in mijn brievenbus gevonden, een keertje inclusief een stapel niet-bezorgde post van bijna een jaar daarvoor :)