Pychologe bij PsyQ

Naidje

Pychologe bij PsyQ

Bericht door Naidje »

Gister ben ik voor het eerst in 2 maanden weer bij m’n psychologe van PsyQ geweest. We hadden elkaar sinds de intake niet meer gesproken, en de kerstvakantie zat ertussen en daarbij ze heeft wegens ziekte ook een aantal afspraken af moeten zeggen. Maar dit was dus de eerste reguliere afspraak.

Ons gesprek heeft me doen beseffen hoeveel ik gegroeid ben en vooruit ben gegaan sinds december. Ik ben er constant mee bezig in m’n hoofd en als je er dag in, dag uit mee bezig bent, dan zie je de geleidelijke verandering niet zo snel. Omdat m’n psychologe me zo lang niet gezien heeft was alles een stuk duidelijker te relativeren.
In het begin was ik erg onzeker en zat ik constant te twijfelen of ik wel goed bezig was. Ik was voor een deel nog erg in de ontkenningsfase en twijfelde of ik echt trans was. Maar nu ben ik er bijna van overtuigd dat ik goed bezig ben. Hoe dichterbij m’n eerste gesprek bij de VU komt, hoe zekerder ik wordt. Ook kan ik nu veel helderder uitleggen wat ik ervaar en heb ik veel meer vertrouwen in m’n eigen gevoelens.

Hoewel ik momenteel nog als man door het leven ga, heeft ze me aangeraden om bij m’n vrienden/familie, die het al van me weten, me alvast af en toe als vrouw te presenteren. Op die manier kan ik alvast een beetje wennen voor als ik aan de RLE moet beginnen, waar ik toch nog best zenuwachtig over ben. Daarbij kunnen m’n naasten ook een beetje wennen aan het gebruiken van “zij” en “haar” en “Nadia” inplaats van m’n jongensnaam.

Al met al, ben ik enorm blij met m’n psychologe. Ben met een enorme glimlach weer naar huis gegaan, na ons gesprek. :D

Zijn er nog anderen die bij PsyQ zitten? Van wat ik heb gelezen hangt de kwaliteit van zorg erg af van de stad en de psycholoog die je krijgt.
MrsBobbyJamesEwing

Re: Pychologe bij PsyQ

Bericht door MrsBobbyJamesEwing »

Ik heb in therapie gezeten bij een psychologe bij PsyQ Rijnmond.
Ik ben altijd enorm tevreden geweest over de gesprekken die ik met haar had, ze was altijd enorm begripvol en hielp me erg goed.
Toen ik net in transitie was heb ik zeker veel steun gehad aan de therapie en ik terugkijkend ben ik heel blij dat ik naar PsyQ gestapt ben, want mijn dagelijks leven is er daardoor zeker op vooruitgegaan.

Zo te horen klinkt het alsof je zeker goed bezig bent, keep it up! :)
Raisa

Bericht door Raisa »

Naidje schreef:Zijn er nog anderen die bij PsyQ zitten? Van wat ik heb gelezen hangt de kwaliteit van zorg erg af van de stad en de psycholoog die je krijgt.
Dat kun je zeker stellen ja, een vriendin van me heeft jaren geleden van een psycholoog bij PsyQ te horen gekregen dat ze niet trans is, maar een homo met onderdrukte seksualiteit en dat ze maar eens lekker seksueel moest gaan experimenteren. Ze is er nooit meer teruggekomen, en inmiddels al jaren in transitie. Zo blijkt maar dat het gevoel wat je bij een psych hebt erg belangrijk is.
Veronica

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:
Naidje schreef:Zijn er nog anderen die bij PsyQ zitten? Van wat ik heb gelezen hangt de kwaliteit van zorg erg af van de stad en de psycholoog die je krijgt.
Dat kun je zeker stellen ja, een vriendin van me heeft jaren geleden van een psycholoog bij PsyQ te horen gekregen dat ze niet trans is, maar een homo met onderdrukte seksualiteit en dat ze maar eens lekker seksueel moest gaan experimenteren. Ze is er nooit meer teruggekomen, en inmiddels al jaren in transitie. Zo blijkt maar dat het gevoel wat je bij een psych hebt erg belangrijk is.
:fpalm:

Gelukkig is het achteraf wel goed gekomen.
Afbeelding