Fashion fix!

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Fashion fix!

Bericht door Barbarella »

Pre transitie had ik een modebladen tik. Ik bestede een aanzielijk deel van mijn inkomen aan dure mode bladen. Er werd vreemd gekeken naar die tik maar ik verdedigde mij door te bevestiggen dat het mode bladen waren en geen dames bladen.

Die tik gaat ver, heel erg ver en nog steeds. wat ik mij afvraag is of het destijds een roes was, als ik nu bladen koop is het telkens een teleurstelling.

Het waren natuurlijk wel damesbladen en geen modebladen en het was makkelijk mij voor te stellen dat als ik eenmaal die jurk of die schoenen zou hebben dat de rest van mijn leven ook fijn zou zijn.

Nu ik vrouwen kleding draag en de realliteit wat beter zie, kan ik gewoon een hele hoop niet aan.

Maar objectief is er nog wat aan de hand, de mede is intens schraal. sinds de jaren twintig van de vorige eeuw is het om de dertig jaar een feestje. daar is een hoop over nagedacht en geschreven waarom dat zo is en daar ga ik het lekker niet over hebben nu. Maat het zou te verwachten zijn dat we in een tijd leven waarin een nieuwe look ontstaat.

Ik was vanavond een beetje website's aan het afstuinen en het is diep tries allemaal. Er zijn maar zo weinig ontwerpen waar mijn hart sneller van gaat kloppen.

Ik heb in de afgelopen jaren de kwaliteit zien kelderen, en daar wordt ik ook erg triest van, maar ik wordt ook heel triest van het slechte taalgebruik en het onbegrip van wat kleding is in bladen.

Een paar weken terug heb ik een suede jurkje uit de jaren 70 gescoort, het was me te klein maar ik heb er iemand die er goed voor gaat zorgen blij mee gemaakt.Alles klopt aam zo een kledingstuk.

Ik heb een jaren 80 jurk en om te zien wat een vewijzingen naar oude mode, en hoe er met het matriaal gewerkt is, is gewoon een feestje.

Ik ben heel blij met de kleding van het juiste geslacht. en ik ben ergens ook wel blij dat ik in een tijd leef waarin er zo veel kan en mag.Maar de kwaliteit en het plezier in kleding lijkt weg.

En een erg groot deel daarvan ligt aan het vreemde schisma dat alles mag, maar opvallen taboe is. Het grote voordeel van dat schisma is dat de leuke dingen in de opruiming komen. Maar dan nog, veel dure merken hebben nog best wel leuke ontwerpen, maar het gaat om status en het lijkt alleen gedragen te worden om status te bevestigen. Want ook bij die merken is het wegwerp kwaliteit.

Bla bla bla Barbarella
Na mij de zondvloed!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Fashion fix!

Bericht door Anon20210626 »

De exeptionele stukken , bijvoorbeeld de prachtige blauwe jurk van onze Koningin worden nog wel met zorg gemaakt .
Ik kreeg laatst voor mijn dochter nog wat kleding van Oilily en ik moet beamen dat ik dat ook nu niet meer zie , maar je betaalde er ook voor.........

Veel van de 'designerkleding' van 'grote ontwerpers ' komt uit dezelfde ateliers, lees eigenlijk sweatshops , als waar de spullen van bijvoorbeeld Zeeman gemaakt worden en de kostprijs zal niet veel verschillen . het labeltje en de naam maken het verschil ..... Men weet het alleen niet.

Ik denk wel dat we nu minder gauw iets 'bijzonder 'vinden . Alles is heel snel voor iedereen bereikbaar en de status van iets nieuws is dus heel snel weg.
Een revolutionaire nieuwe look is dus veel lastiger te realiseren


Renée
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Fashion fix!

Bericht door Jessy »

Barbarella schreef:Nu ik vrouwen kleding draag en de realliteit wat beter zie, kan ik gewoon een hele hoop niet aan.
Dat is de realiteit voor iedereen.
In de boekjes en op modeshows lopen de perfecte modelletjes waarbij de kleding op zijn best uit ziet. In de boekjes is het vaak ook nog eens geperfectioneerd met Photoshop. Wat ze daarin laten zien is onrealistische perfectie die we nooit kunnen bereiken (wat vaak ook nog eens leidt tot anorexia/bulimia bij jonge meisjes).
Ik vind het persoonlijk erg jammer. Ik zie graag mooie mode maar ik zou liever een wat realistischer beeld zien.
Barbarella schreef:Ik was vanavond een beetje website's aan het afstuinen en het is diep tries allemaal. Er zijn maar zo weinig ontwerpen waar mijn hart sneller van gaat kloppen.
Ik merk dat niet alleen met mode, maar eigenlijk met alles in deze tijd. Er is weinig originaliteit meer helaas.
Barbarella schreef:Ik heb in de afgelopen jaren de kwaliteit zien kelderen, en daar wordt ik ook erg triest van, maar ik wordt ook heel triest van het slechte taalgebruik en het onbegrip van wat kleding is in bladen.
Ook een groot probleem van deze tijd. Kwaliteit van alles gaat achteruit, de industriële wereld is alleen nog maar gefocussed op snelle en zo goedkoop mogelijke massaproductie en het mag allemaal snel kapot zodat we blijven kopen. Wil je kwaliteit, komt dat vaak aan een hele hoge prijs.
Taalgebruik... sja, je vraagt je af of mensen nog Nederlands in school krijgen deze dagen. Ik zie er weinig van de jongere generaties die zonder de spellingcontrole van Word nog een fatsoenlijke zin kunnen bouwen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.