Hoe invulling aan transgenderrol geven?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jorine
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:12
Gender: Transgender
Locatie: Terneuzen

Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door Jorine »

Hoi,

Ben binnen beperkte kring nu ongeveer een jaar uit de kast en dat was en is een moeilijk gegeven.
Wil toch graag invulling geven aan mijn behoeften om gedeeltelijk als vrouw door het leven te gaan.
Mijn privesituatie is echter dusdanig dat ik daar nu totaal geen invulling aan kan geven en het feit dat ik in Zeeland woon helpt ook niet echt. Ben 1 x naar Travisage in Woerden geweest, maar zou zo graag regelmatig me als vrouw kleden en er op uit gaan. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin, welke mij kunnen helpen. Dan denk ik aan dingen als waar kleed je je om, waar kun je winkelen en hebben jullie tips en/of hulp voor mij.
Weet nu niet waar en hoe te beginnen en ben op dit moment ook nog in therapie en onzeker en worstelend met mn zelfbeeld en de toekomst.

Groetjes,
Jorine
Suddenly a bright spark in the dark
I wonder what it,s gonna be
Will i be a new person?
No, finally i will become the real me
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je schrijft dat je in beperkte kring uit de kast bent, betekent dat niet dat je binnen die beperkte kring je als vrouw kunt profileren?
Irene
Jorine
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:12
Gender: Transgender
Locatie: Terneuzen

Re: Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door Jorine »

Nee dat gaat niet. Mijn vrouw heeft er logischerwijs een flinke tik van gekregen en weet nu wel al dat het er is, maar thuis is de situatie nu zo dat ik absoluut niet de ruimte en mogelijkheden heb om er invulling aan te geven.

Jorine
Suddenly a bright spark in the dark
I wonder what it,s gonna be
Will i be a new person?
No, finally i will become the real me
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door Alexandra »

Ben zelf in Zeeland opgegroeid, maar niet geboren. Ergens begrijp ik je daarin dus wel. Wel lekker veel ruimte daar, alleen kunnen de mensen zich daar behoorlijk "landelijk" gedragen, zeg maar, om het netjes te houden. Als je maar een beetje afwijkt (punker of zo) dan ben je het gesprek van het dorp. Laat staan als je trans bent. Ik ben zelfs verhuisd om die reden. Maar goed, het kan door de jaren zijn veranderd. Ik woon er namelijk al 18 jaar niet meer. Qua natuur vond ik het jammer om te vertrekken, dat wel. Ik mis nog steeds de zee...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Jorine
Berichten: 85
Lid geworden op: 20 nov 2013, 17:12
Gender: Transgender
Locatie: Terneuzen

Re: Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door Jorine »

Ja Sasha ik zou er t liefst ook niet meer wonen. Het is hier mooi, maar ook bekrompen....
Suddenly a bright spark in the dark
I wonder what it,s gonna be
Will i be a new person?
No, finally i will become the real me
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 343
Lid geworden op: 13 sep 2013, 13:55
Gender: Transgender
Locatie: Lelystad

Re: Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door Janna »

Ik zit in eenzelfde situatie, dus ik lees mee! Zelf heb ik geen tips, helaas. Hooguit een bevestiging dat het lastig is. MAar ja, daar heb je niets aan. ;-)

Jolanda
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door Alexandra »

Ik kan sowieso de T&T avonden aanraden, over het hele land is er eens in de zoveel tijd wel een avondje. Soms is er ook een mogelijkheid om je om te kleden, mocht dat noodzakelijk zijn. Toen ik net begon, kwam ik regelmatig op de T&T avonden. Maar de laatste tijd niet meer zoveel. Ik vind wel dat het echt helpt als je andere transen ontmoet en er mee kunt praten. Veel herkenning, veel om over te praten, en ik heb er ook best veel geleerd. Ik vond zulke avonden altijd heel gezellig, vooral dat je jezelf kan zijn, dat sprak me toch erg aan. Ondanks dat ik nogal verlegen en teruggetrokken ben, vond ik het een leuke en rijke ervaring.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door jacqueline »

en.....je kan er uitproberen welke haardracht en kleding het best bij je past....Als je een keer de plank misslaat is het daar geen ramp. Het is er toch besloten
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door diederique »

Een aantal tips uit "20 jaar gedeeltelijk invulling" geven (bij mij ging het thuis perfect maar dat zal ik niet verder uitwerken)
- ga lekker anoniem lopen, shoppen, winkelen in Rotterdam, Rozendaal, Bergen op Zoom, Dordrecht of Breda.
- ga een stuk lopen in een bos, weinig blikken, verfrist enorm
- transcafe Rotterdam, elke eerste en derde zaterdag van de maand (verkleed mogelijkheden aanwezig)
- toch een "thuispoging" is er nooit een moment waarop je een paar uur alleen thuis kan zijn?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Hoe invulling aan transgenderrol geven?

Bericht door Anon20180730 »

en doe eens een date