Goede discussie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Goede discussie

Bericht door elke »

Daniéla schreef:
Janet Mock is duidelijk als vrouw geboren. Maar geldt dat voor elke trans?
Met deze vraag houd je zelf de discussie ook gaande...

x'jes en liefs
Daniéla
Ik heb zelf nooit het idee de wereld in geholpen dat mannen vrouwen willen en kunnen worden. Dus aan mij zal het niet liggen.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Goede discussie

Bericht door Anon20180501 »

Hai Elke

Ik maak uit jouw woorden op dat je er een hekel aan hebt gelabeld te worden als iemand die "van man naar vrouw gaat".
Van mezelf uit redeneer ik dat ik nooit een man ben geweest en niet een vrouw wil worden maar er altijd al een was.
Maar zoals jij dat in sommige gevallen in twijfel durft te trekken dan label jij mij ook op een bepaalde manier.
Dat is wat ik bedoel me de discussie gaande houden omtrent die labels...

X'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Goede discussie

Bericht door Fay »

Was eerst man wordt nu vrouw is vooral door de ogen van buitenwereld, en nee men snapt niet dat dat niet klopt en nooit geklopt heeft, omdat men geen trans is

Vanuit jezelf, nooit geen man geweest

Fay
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Goede discussie

Bericht door Alexandra »

Ik vind dat Piers Morgan gelijk heeft. Maar ben na minuut 8 afgehaakt. Deze discussie gaat dus over de waar de definitie van sekse ligt, in plaats van gender.

Ze is geboren met het mannelijk geslacht (sekse dus), maar met een vrouwelijk gender. Piers heeft het over sekse, en zij heeft het over gender. Als Piers zegt "Ze was ooit een jongetje" dan heeft hij gelijk qua classificatie van sekse, maar niet qua gender identiteit. Maar de buitenwereld zal je classificeren op je uiterlijk: man of vrouw. Wat je gender is, dat kan namelijk niemand raden, tenzij je je uiterlijk laat aansluiten op je innerlijk en je voldoende externe signalen gaat afgeven. Je ondergaat dan een geslachts-aanpassing d.m.v. hormonen en operaties zodat je voldoende signalen kunt afgeven over wat je sekse, en daarmee impliciet je gender is.

Snap niet dat je daar 16 minuten lang ruzie over gaat maken...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb