contacten leggen enzo.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Eline23
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2014, 18:01
Gender: Trans MtF

contacten leggen enzo.

Bericht door Eline23 »

Lieve iedereen,
Hoe ervaren jullie het om contacten te leggen?
voor mij is het best wel een probleem. Ik had er als kind al moeite mee al had ik de drang om contacten te leggen wel.
of dat komt door mijn onzekerheid of omdat ik me liever op de achtergrond begeef weet ik niet.
misschien als mijn situatie in de toekomst verbeterd dat het allemaal wel vanzelf komt...
Maar ik ben toch wel benieuwd hoe dit jullie is vergaan of dat er mensen zijn die daar ook tegen aan lopen.

Liefs Eline
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: contacten leggen enzo.

Bericht door Lise »

Eigenlijk is het voor mij hetzelfde. Wat dat betreft is internet een geweldige uitvinding: je kan iets tikken, herlezen, er nog eens over nadenken enz. In het echte leven moet je er meteen staan, geen tweede kans. Dat is ook niet mijn sterkste kant in een vreemde omgeving met mensen die je niet kent, dus sla je al snel helemaal dicht en laat je uberhaupt geen indruk achter. Maar ik hoor altijd (en ik weet uit ervaring ook wel tot op zekere hoogte) dat het iets is dat de meeste mensen kunnen leren en waar je beter in kan worden als je jezelf daarin durft te pushen. Maar dan moet je wel die situaties durven op te zoeken. Maar hypocriet van me hoor, ik doe dat ook nog veel te weinig.
Eline23
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2014, 18:01
Gender: Trans MtF

Re: contacten leggen enzo.

Bericht door Eline23 »

Dat is wat ik ook veel moet horen.
Ik vind het zeker niet hypocriet. Ik weet dat het lastig is om dingen te durven. Zeker als je al veel andere dingen moet durven en ontdekken waar " normale " mensen dat meestal niet hoeven. Dat is mijn ervaring tenminste.
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: contacten leggen enzo.

Bericht door Freetouch »

Het meeste voldoening krijg je door juist de dingen te doen die anderen en jezelf onmogelijk achten dat je dat zou doen....

Change the rules Eline 23!
“good enough”
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: contacten leggen enzo.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben er anderhalf jaar geleden mee begonnen om contacten te zoeken buiten de T-wereld en het is me 100% meegevallen.
Irene
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: contacten leggen enzo.

Bericht door Alexandra »

Zelf kan ik redelijk makkelijk contacten leggen, ben ook vrij open-minded en ik respecteer iedereen op voorhand. Mensen komen/kwamen altijd naar me toe, omdat ik schijnbaar een open uitstraling heb en ik behoorlijk goed kan luisteren. Alleen lijk ik er steeds minder behoefte aan te hebben. Ik kan nu niet zeggen dat ik mensen heel graag zie. Misschien komt dat door mijn depressies, of misschien ben ik te veel beschadigd door anderen om er nog moeite voor te willen doen. Ik weet het op dit moment niet. Ik trek me steeds vaker terug, misschien is er een verband met een depressie die eens in de zoveel tijd weer ongevraagd over me heen valt. Ik zit zelf nog in mijn traject, en dat is niet altijd makkelijk. Als ik klaar ben zal het misschien wel veranderen, aangezien ik dan ook wat sterker in mijn schoenen zal staan, gezien ik me dan compleet voel.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Eline23
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2014, 18:01
Gender: Trans MtF

Re: contacten leggen enzo.

Bericht door Eline23 »

Ik weet nog steeds niet hoe ik met depressies om moet gaan maar ik weet wel dat ze uiteindelijk weer over gaan. Al denk je op dat moment van niet.
Ik hoop dat het in de toekomst beter gaat en dat je weer zin hebt om mensen te zien!
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: contacten leggen enzo.

Bericht door Alexandra »

Ben van nature heel positief en zie het altijd zonnig in, alleen de biologie gaat haar eigen gang... ik vraag er dus niet om, het overkomt me helaas. Je kunt beter je been breken, dan zien mensen dat je ziek bent. Als je zegt dat je net aan het herstellen bent van een zware depressie, dan lijkt dat ineens niet erg. Toch is een depressie de gevaarlijkste ziekte die je kunt krijgen, die soms eindigd met een dodelijke afloop. Als mensen zeggen dat ze ¨ff depri¨ zijn, dan bedoelen ze gewoon ff je dag niet hebben. Een echte depressie sloopt je hele leven, jaren achter elkaar als het moet. Soms met blijvend effect.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Eline23
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2014, 18:01
Gender: Trans MtF

Re: contacten leggen enzo.

Bericht door Eline23 »

Sasha schreef:Je kunt beter je been breken, dan zien mensen dat je ziek bent. Als je zegt dat je net aan het herstellen bent van een zware depressie, dan lijkt dat ineens niet erg.
Jammer genoeg geldt dat voor bijna elke "geestelijke ziekte"... er is meer dan alleen het fysieke. mensen snappen dat vaak pas als ze het zelf ondergaan. En het kan iedereen overkomen.
Sasha schreef:Toch is een depressie de gevaarlijkste ziekte die je kunt krijgen, die soms eindigd met een dodelijke afloop. Als mensen zeggen dat ze ¨ff depri¨ zijn, dan bedoelen ze gewoon ff je dag niet hebben. Een echte depressie sloopt je hele leven, jaren achter elkaar als het moet. Soms met blijvend effect.
het was niet bedoeld als dat ik "ff Depri ben en je wel begrijp". Als ik mijn reactie terug lees kan ik me voorstellen dat het misschien zo overkomt. het was als een bemoediging bedoelt!
Ik hoop dat het stabieler wordt voor je en dat je dan kan genieten van elk leuk klein dingetje wat er op je pad komt!
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: contacten leggen enzo.

Bericht door Alexandra »

Was geen reactie op een reactie, anders had ik er wel een @ of een quote gezet.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb