ouders en namen ...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Dragonanthem
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 feb 2014, 07:18
Gender: Trans FtM

ouders en namen ...

Bericht door Dragonanthem »

hallo,
ik had dus een naam gevonde waar ik van dacht die past wel (christopher)
mijn ouders en broer vinde het 10x niks ik nu achteraf denk ik ook van ja eigelijk past het nie bij de rest van het gezin...
en nu ben ik dus namen aan het zoeken en ze zegge elke keer nee da vind ik nie mooi of nee dit past niet... ik word daar nu echt simpel van :fpalm:
en nu heb ik gezegt dat ik over een paar weken met een naam kom die ik vind dat mooi is en past bij de rest van gezin en dan moete ze daarmee maar dealen
want ik ga niet esther heten als ik dadelijk mijn juiste licham als jongen heb..
dit zijn de namen die ik nu het beste vind passen±
devy
devin
ik ben er wel beetje uit maar ik laat het nog ff rusten voor de zkr heid ;)

nu was mijn vraag hebbe jullie ook veel moeite gehad met namen enz en vond/vind je het moeilijk om een goed passende te vinden?
you only live once so go fucking nuts!! - RIP mitch lucker (A)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: ouders en namen ...

Bericht door Anon20180501 »

Misschien dat je hier iets aan hebt Dragonanthem... Naam

X'jes en liefs
Daniéla
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: ouders en namen ...

Bericht door Fay »

En , je tijd nemen, en niet af laten hangen van anderen of het wel bij de familie past, maakt het wat complexer, zoek ene naam die bij jou past en dat is het,take it or leave it, en al veranderen je nog ene paar keer, geen probleem toch


Fay
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: ouders en namen ...

Bericht door Freetouch »

Naam veranderen??

Ik heb dat nooit begrepen... Ik was vanaf mijn geboorte al Melany, als ik in het juiste lichaam was geboren...
Nu ken ik een aantal vriendinnen, die halverwege hun transitie opeens van naam gaan wisselen, voor je omgeving is dat elke keer weer enorm aanpassen, en op fora wod het lezen ook niet echt makkelijker...

Mensen gaan heel ver in het zoeken van de perfecte naam, maar was je originele naam nu ook niet de naam die je van je ouders gekregen had?
Zou je die veranderen?
Er zijn een aantal mensen die nog nooit hun naam veranderd hebben, en het gekke is, die naam past bij hun, want je koppelt de naam aan een persoon, en het is niet zo dat de naam een persoon maakt.
“good enough”
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: ouders en namen ...

Bericht door Veronica »

Gewoon een naam kiezen waarvan jij vindt dat het bij je past, een naam die je het gevoel geeft van "dit ben ik".

Ik bedoel, Veronica past ook echt niet in mijn familie, veel te buitenlands maar op z'n Pools zou dat Weronika zijn en dat ben ik niet, de eerste klik was het belangrijkste.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: ouders en namen ...

Bericht door Raisa »

Een meisjesnaam hadden mijn ouders niet voor me toen ik werd geboren dus moest ik er zelf een verzinnen. Hiervoor had ik een aantal criteria opgesteld:
- Ik wilde mijn initialen behouden
- Ik wilde een Hollandse meisjesnaam die evt goed naar het engels is te vertalen
- Ik wilde een naam die gebruikelijk was in het jaar waarin ik was geboren
Van hieruit ben ik mogelijkheden gaan afvinken tot ik iets had dat bij mij paste.
Melany schreef:Naam veranderen??

Ik heb dat nooit begrepen... Ik was vanaf mijn geboorte al Melany, als ik in het juiste lichaam was geboren...

Mensen gaan heel ver in het zoeken van de perfecte naam, maar was je originele naam nu ook niet de naam die je van je ouders gekregen had?
Zou je die veranderen?
Er zijn een aantal mensen die nog nooit hun naam veranderd hebben, en het gekke is, die naam past bij hun, want je koppelt de naam aan een persoon, en het is niet zo dat de naam een persoon maakt.
Het komt wel voor dat ouders pas een naam verzinnen nadat het kind is geboren, of dat ze pas met een naam komen als ze dmv een echo weten welk geslacht het kind heeft. In dat geval ligt er dus helemaal geen naam voor een ander geslacht klaar. Sommige mensen houden idd hun oude naam of voegen er een paar letters te veranderen/toe te voegen (Dirk->Dirkje, kan verder geen voorbeelden noemen zonder een aantal mensen heeeeel erg boos te maken), maar dat gaat wat lastig als je Trude, Thomas, Piet of Cynthia heet.
Laatst gewijzigd door Raisa op 16 mar 2014, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: ouders en namen ...

Bericht door Veronica »

Dat zijn tenminste normale namen Raisa, bij mij zusje in de klas zitten gewoon kinderen die, Peer, Laki en Brik heten en dat zijn allemaal Nederlandse kinderen.

Om maar over Pluimtje te zwijgen, echt medelijden met die kinderen daar.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: ouders en namen ...

Bericht door Anon20180730 »

mijn ouders hadden in die tijd de naam Irene bedacht, maar ze kregen dus een jongen (twee zelfs). Daar zaten ze nu ook met 'n meisjes baby kamer, dito kleertjes en een flinke tegenvaller. Enfin.. ik heb nog lang meisjeskleding gedragen. Zelf zou ik me liever Marleen hebben genaamd, maar ik houd het bij wat mijn ouders voor me hebben verzonnen. Och ja.. best okay en 't staat voor de Godin van de Vrede, Grr...ikke wel een scherpe snavel..
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: ouders en namen ...

Bericht door Barbarella »

Eigenlijk is het wel erg aardig om rekening te houden met je ouders als je een naam kiest, maar waarom zou je?

Want eigenlijk is het heel erg vreemd dat je de naam die je gegeven is door je ouders houd. Voor je geboorte is er weinig tot niets bekend over wie of wat je zult worden.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: ouders en namen ...

Bericht door Nathan90 »

Veronica schreef:Dat zijn tenminste normale namen Raisa, bij mij zusje in de klas zitten gewoon kinderen die, Peer, Laki en Brik heten en dat zijn allemaal Nederlandse kinderen.

Om maar over Pluimtje te zwijgen, echt medelijden met die kinderen daar.
Het gaat soms wel heel ver inderdaad. Een vriendin had een meisje in de klas genaamd Fuk (uitgesproken als Fuuk, maar dan nog, schrijfwijze..) en tijdens mijn krantenwijk kom ik langs een raam met ooievaar en groot de roze letters 'Fiep'. Leuk om je dochter te noemen.. Fiep?

Maare, Dragon, ik heb eigenlijk nooit de discussie met mijn ouders gehad betreft naam. Die vroegen op den duur of ik ook al een naam had bedacht, toen ik ze vertelde dat ik Nathan had gekozen hoorde ik alleen moeders later op de avond tegen mijn vader zeggen, 'in ieder geval met een N'. (aangezien mijn oude naam ook met een N begint ;)) Het kiezen van de naam zelf ging eigenlijk heel natuurlijk en snel. Ik heb vaag in het verleden wel eens gedacht hoe ik misschien zou heten als jongen, dat herinnerde ik mij toen ik er serieus over aan het denken was en dat was eigenlijk in één keer goed.

Ik verwacht nog wel een keer de opmerking, dat ik misschien qua afkorting beter een andere naam kon nemen. Aangezien mijn oudste zus Nathalie heet, kort allebij natuurlijk af tot 'Naat'. Maar ach, als dat het is. ;) Hebben je ouders zelf geen brilliante ingeving dan, als zij zo dwars liggen. Vraag ze dat anders eens.