Nieuwe chat! Zie dit topic.

als zorgverzekering niet meewerkt

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

als zorgverzekering niet meewerkt

Bericht door Claire »

ik dacht ik ga het ook maar eens proberen mijn gegevens veranderen bij zilveren kruis, ik heb groen licht een mooi moment toch?
Poging 1 een nette mail gestuurd antwoord terug dat mijn gegevens gekoppeld zijn aan GBA en kan niet veranderd worden.
Dus vanmiddag maar gebeld en ook nu moeizaam en lastig en moeten refereren aan onderstaande uitspraak en verscheidene keren in de wacht gestaan
omdat er overleg moest worden.
Helaas uiteindelijke resultaat is negatief kan niet want mijn gegevens zijn gekoppeld aan GBA.
Ook geen aanbod van aanhef veranderen helemaal niks.
Hoe kan dat toch bij de ene zo moeizaam en bij de andere zo makkelijk gaan?

Dus maar gebeld met college voor rechten van de mens.
Situatie uitgelegd en die adviseerden om als 1e stap naar anti-discriminatie bureau te stappen.
Die gebeld en volgende week heb ik daar een afspraak.

Ik hou hier eigenlijk helemaal niet van maar ja soms moet je knokken

https://oordelen.mensenrechten.nl/oordeel/2014-6
Laatst gewijzigd door Claire op 20 mar 2014, 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: als verzekering niet meewerkt

Bericht door Emma »

Goed zeg... :-)

Als in, goed van jou dat je je daar voor in gaat zetten!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: als verzekering niet meewerkt

Bericht door jacqueline »

pas maar op dat als je als mevrouw staat geregistreerd bij je verzekeraar terwijl je in het GBA nog als man staat dat ze straks niet doen alsof hun neus bloed met vergoedingen. Want "meneer" heeft recht op vergoeding en u bent "mevrouw"..
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: als verzekering niet meewerkt

Bericht door Danielle »

Het moet gewoon kunnen. Na mijn groen licht heeft het VUmc een brief gestuurd naar mijn verzekeraar (ONVZ) en ik kreeg daarop netjes een brief dat ze in hun gegevens mijn geslacht hadden veranderd naar 'Mevrouw.' Mijn apotheek bood het spontaan aan om mijn gegevens aan te passen toen ik daar recepten voor Progynova en Androcur kwam halen. Blijkbaar een apotheker(assistente) die op basis van de medicatie snapte waarvoor ik het kreeg.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: als verzekering niet meewerkt

Bericht door Veronica »

Ik heb ook Zilveren Kruis en nee ik ben nog steeds meneer (oude naam + achternaam).

Op de medicijnen staat echter wel V van Veronica + achternaam, beetje zorgelijk en irritant.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: als zorgverzekering niet meewerkt

Bericht door Emma »

Nee, mijn verzekering had het al aangepast en de huisarts en apotheek sinds vandaag ook...

Afbeelding

Zit gewoon een neusspraytje in hoor, niets bijzonders verder ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: als zorgverzekering niet meewerkt

Bericht door elke »

Ik stond eerst als V ingeschreven bij mijn verzekering maar door een verhuizing is dat weer terugveranderd naar M... en ik krijg weer alle weerstand van ze om dat terug te veranderen... terwijl ik al 3 jaar een pas had met V erop van ze.

Ik vind dat soms enorm frustrerend. Maar ik heb besloten gewoon te wachten op de wetswijziging en dan ben ik van dat gelazer tenminste af.

Ohja wat ik wel apart vind is dat we in de grondwet hebben staan dat er niet gediscrimineerd mag worden en toch word dit aan de lopende band gedaan tussen mannen en vrouwen bijvoorbeeld al. Neem bijvoorbeeld de vergoeding van een haarwerk voor vrouwen en niet voor mannen.
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: als zorgverzekering niet meewerkt

Bericht door Joyce »

Ik ben lid van Zekur en daar krijg je een pas van met noch een M of noch een V erop
Ontzettend handig.

Bij apotheek, tandarts en dokter was de verandering geen probleem, werd ter plaatse gedaan.
Eigenlijk nog nergens een probleem gehad, eerst volgende is nu in juli de gemeente voor pas en rijbewijs.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: als zorgverzekering niet meewerkt

Bericht door Jeste »

Claire schreef:ik dacht ik ga het ook maar eens proberen mijn gegevens veranderen bij zilveren kruis, ik heb groen licht een mooi moment toch?
Poging 1 een nette mail gestuurd antwoord terug dat mijn gegevens gekoppeld zijn aan GBA en kan niet veranderd worden.
Dus vanmiddag maar gebeld en ook nu moeizaam en lastig en moeten refereren aan onderstaande uitspraak en verscheidene keren in de wacht gestaan
omdat er overleg moest worden.
Helaas uiteindelijke resultaat is negatief kan niet want mijn gegevens zijn gekoppeld aan GBA.
Ik vind het ontzettend goed dat je hier werk van maakt.
Het kan dan wel zo zijn dat het niet lukt vanwege die koppeling met de gegevens uit de GBA, maar dan moeten ze het system maar zo aanpassen dat de gegevens evengoed nog gewijzigd kunnen worden.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: als zorgverzekering niet meewerkt

Bericht door Holden »

Ik was vorig jaar verzekerd bij ZK en bij mij werd het wel veranderd toen Jos de brief stuurde met de uitleg. Misschien een idee om te kijken of hij het al heeft opgestuurd? Dat zal het ook makkelijker maken om het te wijzigen denk ik. Wel goed dat je hier werk van maakt. Belachelijk dat ze daar zo moeilijk over doen.