Innerlijk

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Innerlijk

Bericht door Barbarella »

Ik had mij er op voorbereid, niet passabel te worden. Mijzelf de vraag gesteld of ik er mee kon leven dat dat er no-go area's zijn voor niet passabele transen. Mijzelf de vraag gesteld of ik met de eeuwige kritiek kon leven. Mij zelf de vraag gesteld of ik het okay vind dat je als niet passabele trans een wandelend informatie loket bent. Dat je als niet niet passabele trans uitzicht hebt op de domste botte horken mentaliteit van de maatschappij.

En het antwoordt is: liever dat, dan man.

Aldus, kreeg ik kak aan de nare dwingende kleding voorschriften van de maatschappij en de groepsdruk om onopvallend te zijn.

Ik val toch wel op en mijn innerlijk vind opvallenden dingen leuk.. Ik wil niet opvallen, maar ik val op. En als ik probeer niet op te vallen dan val ik omdat ik probeerr niet op te vallen.

En dus. Heftige rokken. felle kleurtje. polka dot overkill. mijn make-up wat heftiger aan gezet. en ga zo maar door.

En plotsklap wordt ik overal gemevrouwed en krijg ik aandacht voor mijn uiterlijk op straat maar niet meer voor mijn zichtbare trans zijn.

Dit kan twee dingen betekenen:
Mijn innerlijk komt in overeenstemming met mijn uiterlijk en mensen zien iets kloppends.
Of:
Mensen kunnen niet in meerdere variabelen denken.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Innerlijk

Bericht door elke »

excentriek zijn kan soms in je voordeel werken.
Ik heb een transmeisje ontmoet die elke dag in extreme gothic kleding over straat ging en dat fungeerde dan als een soort
bliksemafleider van de transseksualiteit.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Innerlijk

Bericht door Barbarella »

Oh wat grappig , ik zag laatst een heel mooi goth meisje waarvan ik me afvroeg of ze trans zou kunnen zijn.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Innerlijk

Bericht door Fay »

Dapper, gedurft, if it feels good, lekker blijven doen, kan er me ook wel wat bij voorstellen btw

Ik ben tegenovergesteld, de saaie trans ,die iig vandaag gewoon niks aan haar uiterlijk heeft gedaan en dat ook niet gaat doen, het zal wel allemaal even

Fay
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Innerlijk

Bericht door Barbarella »

Ik ben wel eens jaloers op vrouwen die niets aan hun uiterlijk hoeven te doen en nog steeds vrouw zijn.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Innerlijk

Bericht door Fay »

me2

In mijn geval gaat die vlieger iig vandaag absoluut nie op , reality check, doek zelf, eigen keuze

Edit, dat je dan ook weer mensen tegen kan komen die niets van je situatie weten , in gesprek raakt, en dat dat dan ook best eens relaxed kan zijn, zoals net, omdat ik ook 0,0 uitstraal daarin

Fay
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Innerlijk

Bericht door Arike »

Barbarella schreef:Ik ben wel eens jaloers op vrouwen die niets aan hun uiterlijk hoeven te doen en nog steeds vrouw zijn.

Barbarella
Wat je ook eerder zei, heeft hier volgens mij ook mee te maken.
Andere mensen voelen dan de balans tussen innnerlijk en uiterlijk bij die vrouwen.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Innerlijk

Bericht door Jessy »

Barbarella schreef:Dit kan twee dingen betekenen:
Mijn innerlijk komt in overeenstemming met mijn uiterlijk en mensen zien iets kloppends.
Of:
Mensen kunnen niet in meerdere variabelen denken.
Beide, denk ik ;)
Vooral dat eerste is heel doorslaggevend. Niet alleen omdat ze iets kloppends zien, maar ook omdat je uitstraling veel zelfverzekerder overkomt als je je goed voelt met jezelf. Iemand die zich niet goed voelt, valt op, en dan gaan mensen zoeken wat er mogelijk niet zou kunnen kloppen aan het plaatje.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Innerlijk

Bericht door Veronica »

Jessy schreef:
Barbarella schreef:Dit kan twee dingen betekenen:
Mijn innerlijk komt in overeenstemming met mijn uiterlijk en mensen zien iets kloppends.
Of:
Mensen kunnen niet in meerdere variabelen denken.
Beide, denk ik ;)
Vooral dat eerste is heel doorslaggevend. Niet alleen omdat ze iets kloppends zien, maar ook omdat je uitstraling veel zelfverzekerder overkomt als je je goed voelt met jezelf. Iemand die zich niet goed voelt, valt op, en dan gaan mensen zoeken wat er mogelijk niet zou kunnen kloppen aan het plaatje.
Waardoor de kat uit de mouw komt, helaas.

Zelfverzekerd overkomen en zijn gebeurt gewoon met de tijd, in de meeste gevallen zul je het niet eens merken denk ik.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: Innerlijk

Bericht door elke »

Jessy schreef:
Barbarella schreef:Dit kan twee dingen betekenen:
Mijn innerlijk komt in overeenstemming met mijn uiterlijk en mensen zien iets kloppends.
Of:
Mensen kunnen niet in meerdere variabelen denken.
Beide, denk ik ;)
Vooral dat eerste is heel doorslaggevend. Niet alleen omdat ze iets kloppends zien, maar ook omdat je uitstraling veel zelfverzekerder overkomt als je je goed voelt met jezelf. Iemand die zich niet goed voelt, valt op, en dan gaan mensen zoeken wat er mogelijk niet zou kunnen kloppen aan het plaatje.
Ja alleen iedereen heeft wel eens een rotdag... Dus...