hesje, kleding

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

hesje, kleding

Bericht door Matthew »

Hey,
Ik loop al heel lang rond met een vraag..
Hoe kom ik aan een hesje, zonder dat mijn ouders het weten?
Ik wil het wel heel graag aan ze vertellen dat ik dat wil maar ben nog niet zo lang geleden "uit de kast gekomen voor hun" dit levert voor mij en mijn ouders een moeilijke moment op als ik het vraag..
Kan je een hesje ook niet zelf in elkaar knutselen, iemand zo creatief?
Ik hoop dat iemand een oplossing of tips heeft, lees zelf ook graag hoe jij het hebt aangepakt :)

Groeten Matthew ;)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: hesje, kleding

Bericht door Nathan90 »

Zelfgemaakte dingen zullen doorgaans of niet goed werken, of te strak zitten (en dus gevaarlijk/ongezond zijn). Kan je misschien een binder laten bezorgen bij een vriend/vriendin? Desnoods onder het mom van cadeau voor je ouders.

Buiten dat kan je eventueel overstappen op sportbh's (als je die niet al draagt) ik heb zelf nooit normale bh's gehad, maar kan me voorstellen dat het een groot positief verschil is
Gebruikersavatar
alida
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 mar 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: hesje, kleding

Bericht door alida »

Hoi Matthew,

Kun je het niet online bestellen en dan af laten leveren bij een PostNL- of DHL-punt? Online winkels als zalando en wehkamp bieden die optie. Je krijgt dan bericht via mail wanneer je je bestelling op kunt halen. Maar of dat bijvoorbeeld bij Danaë ook kan... Als "cadeau" bij iemand anders laten bezorgen is inderdaad ook een goed idee.

Liefs,

Alida
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: hesje, kleding

Bericht door Matthew »

Dankjewel, ik heb denk ik cup a dus gelukkig klein.. Dus ik denk dat sport bh's niet heel erg helpen (geen idee) en het via postnl laten bezorgen is een goed idee maar ik moet nog toetstemming van mijn ouser hebben om dingen via internet te bestellen dus hun moeten met hun pas inloggen (zo hatelijk dat, heb er al zo vaak om gevraagd of ik gewoon bij mijn rekening kan komen ben geen klein kind meer.. -.-)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: hesje, kleding

Bericht door Nathan90 »

Probeer in een winkel een keer een sport bh aan. Dan zie je of het helpt ;)

Maar als je totaal geen financiële controle hebt is het lastig aan een binder te komen.. met cash kan je bij Danae zelf langs in A'dam en ik zou je een bestelling uit Amerika voor kunnen schieten. Maar dan moet je alsnog bij je ouders aankloppen om het bedrag terug te betalen..
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: hesje, kleding

Bericht door Matthew »

Amsterdam is voor mij ander kant van nl en heb nog geen ov chip geld heb ik er wel voor maarjs dan gaan ze vragen hoez heb je zoveel geld gepint..
Maar zal miss kijken of een sportbh goed zit of kan zo nieuw ding onder een hemdje voor meiden ook bandana of iets?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: hesje, kleding

Bericht door Nathan90 »

Bandana? Nee dat is dus het probleem. Als je zelf improviseert heb je kans dat je te plat wil en je borstkas/longen beschadigd.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: hesje, kleding

Bericht door Mr.X »

Ik zou misschien een binder voor je hebben.
Een tijd geleden had ik een aantal via China besteld. Erg goedkoop, maar de maten waren wat raar. Ik ben erg klein en had toch een XL nodig. Voor de zekerheid maar 2 maten besteld, dus ik heb over.

De XXL heb ik nog. Laat je niet afschrikken door de maat, want het is een M o.i.d. in europese maten. Meet jezelf op, onder je manlumps, en over je manlumps. Onder zou 68 - 78cm moeten zijn. Over 74 - 82 cm. Zo ja, dan zou deze binder je passen en zou ik hem naar je op kunnen sturen.