Borsten weg werken.

Make-up, kleding, en zo voort
CSIsara
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 dec 2013, 22:24
Gender: Trans FtM

Borsten weg werken.

Bericht door CSIsara »

Hallo beste mensen,
Ik heb momenteel cup G die zijn niet weg te werken met tape of wat dan ook. Dus ik zit er niks anders op dan zoiezo toch maar als vrouw door het leven te gaan. Afvallen zou een oplossing kunnen zijn tot cupD want die maat heb ik helaas altijd gehad. Ik.werd altijd uitgescholden met inge met haar grote dingen. Nou zou ik voor ik in aanmerking kom voor operaties wel eerst 1jaar als man door het leven moeten gaan, de vraag is alleen HOE??
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Borsten weg werken.

Bericht door Nathan90 »

Tape is sowieso een slechte en gevaarlijke manier om het weg te willen werken.

Afvallen is sowieso je beste optie, dat zal ook helpen voor een positief zelf beeld. Daarbij zou je een degelijke binder aan kunnen schaffen, ik weet bar weinig van cupmaten, maar ik weet van jongens met meer dan D die succesvol kunnen binden. Door twee lagen shirts te dragen (een hemd onder een t-shirt) of een overhemd over een shirt, shirts/overhemden met opdruk (geen typische houthakkers overhemden bij voorkeur, dat is ook erg in trek bij lesbiennes ;)) kan je ook veel verbergen. Daarbij moet je onthouden dat kerels die wat zwaarder zijn ook wat meer borst hebben. En mensen zien wat ze willen zien, als ze een man verwachten dan zien ze die ook.

Daarbij, als je eenmaal aan de hormonen gaat zal de vetverdeling van je lichaam veranderen waardoor er minder wordt opgeslagen in je borst (gaat voornamelijk naar de creatie van het zogenaamde bierbuikje). Hierdoor wordt je cupmaat ook minder wat het binden weer gemakkelijker maakt.

Als je tips/websites voor goede binders zoekt, dan moet je maar even roepen. ;)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Borsten weg werken.

Bericht door Jessy »

En als je over de binder een shirt of trui draagt die wijd is en wat losjes hangt valt het nog wat minder op.
Zeker geen tape gebruiken, dat is heel slecht. Medische tape zou nog kunnen maar dat zal denk ik niet sterk genoeg gaan zijn. En comfortabel is het zeker ook niet.

Het wordt tijd dat ze die RL fase eens herzien. Veel TG's kampen met problemen van bepaalde dingen moeilijk kunnen verbergen en dan toch verplicht worden als het gewenste geslacht te leven. Ik kende een MTF die last had van hevige baardgroei, ook niet gemakkelijk.
Alleszins veel succes met het traject. Je komt er wel!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Borsten weg werken.

Bericht door Mr.X »

Ik weet ook weinig van Cup maten, maar wel dat het met A begint. G klinkt dan wel erg groot! Is dat niet groot genoeg om in aanmerking te komen voor misschien een borstverkleining, of versnelde mastectomie? Ik bedoel, misschien heb je rugklachten en wordt het een medische noodzaak? Ik noem maar wat.

En je hoeft niet al te strikt te denken over de real life fase. Ze verwachten wel dat je je best doet om dan als man door het leven te gaan. Je kunt dan alleen doen wat je kunt doen. Dus mannelijke kleding, kapsel etc. Je manboobs, tjah, die heb je niet in de hand en dat kunnen ze ook niet verwachten. Wordt je na een aantal maanden testo nog steeds voor vrouw uitgemaakt door die tumoren, dan kun jij daar niks aan doen.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Borsten weg werken.

Bericht door Veronica »

Mr.X schreef:Ik weet ook weinig van Cup maten, maar wel dat het met A begint. G klinkt dan wel erg groot! Is dat niet groot genoeg om in aanmerking te komen voor misschien een borstverkleining, of versnelde mastectomie? Ik bedoel, misschien heb je rugklachten en wordt het een medische noodzaak? Ik noem maar wat.

En je hoeft niet al te strikt te denken over de real life fase. Ze verwachten wel dat je je best doet om dan als man door het leven te gaan. Je kunt dan alleen doen wat je kunt doen. Dus mannelijke kleding, kapsel etc. Je manboobs, tjah, die heb je niet in de hand en dat kunnen ze ook niet verwachten. Wordt je na een aantal maanden testo nog steeds voor vrouw uitgemaakt door die tumoren, dan kun jij daar niks aan doen.
Meeste vrouwen hebben cup B of C, D komt redelijk vaak voor maar is al meer fors.

Na D heb je E en dan pas G, ja G is echt erg groot.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Borsten weg werken.

Bericht door Nathan90 »

Als je lichamelijke klachten hebt kan je in aanmerking komen voor een borstverkleining. Maar ik weet niet of je twee keer onder het mes wil en/of dit gevolgen heeft voor de mastectomie resultaten. Versnelde mastectomie zal niet zomaar gaan met de verzekering vermoed ik.
Tom
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mei 2014, 15:45
Gender: Man

Re: Borsten weg werken.

Bericht door Tom »

Ik sluit me aan bij Nathan, los van je primaire probleem...tape én medische tape zullen je huid beschadigen, vaak zijn mensen allergisch voor medische tape, met name fixomul en bruine tape, het resultaat is dat je huid blijft plakken aan de tape en die dus mee trekt bij het er af halen..met wonden als gevolg..ik zou voor de binder + t-shirt + open jasje gaan (hoody, overhemd, spijkerjas, etc)
CSIsara
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 dec 2013, 22:24
Gender: Trans FtM

Re: Borsten weg werken.

Bericht door CSIsara »

Bedankt iedereen voor de snelle reacties. Ik had zoiezo geen tape gebruikt hoor.