Hebben jullie FFS gehad?

Make-up, kleding, en zo voort
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Nuraya »

Of denken jullie hierover na?

Zo ja, hoe ben je van plan om dit te betalen?

Is het mogelijk om een lening af te sluiten oid?
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Veronica »

Lening nemen is niet verstandig, moet ook afbetaald worden natuurlijk.

De hormonen veranderen je vetverdeling ook een beetje je gezicht, soms is dat beetje net genoeg voor veel verschil, zo begint mijn gezicht minder grove lijnen te bevatten, met de loop der tijd komt dat wel.

Kijk de botstructuur van je kin of gezicht veranderd niet door hormonen maar er worden kleine dingetjes aangepast in je vetverdeling, bij de 1 meer dan bij de ander. (tenzij je heel vroeg begint en al heel vroeg puberteitsremmers kreeg dus voor je 15de sowieso).

Een FFS is in mijn ogen slim om over na te denken als je al een tijdje (zeg maar 12 maanden of langer) aan de hormonen bent, zonde om iets aan te passen wat toch vanzelf goed zou gaan, zeker omdat bijvoorbeeld borstgroei vaak bijna niks is zou het geld voor FFS in mijn ogen daarin gestoken kunnen worden.

En dan nog dit, je bent nu 17, dus hormonen zullen bij jouw sowieso meer effect hebben dan bij mij, je groeit immers tot je 21ste dus genoeg dat er nog zou kunnen veranderen, niet veel maar meer dan na je 21ste. (21 jaar is een algemene schatting, er zijn mensen die eerder en soms zelfs later klaar zijn met groeien)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Barbarella »

Hoi Nuraya

Ik zou in principe FFS nadig hebben, Niet voor mijn kaken want die zijn okay, maar ik heb boven mijn ogen een behoorlijk testo richeltje,

Maar al zou ik het geld er voor hebben, ik heb een mooi gezicht en bovendien is mijn fontanel over mijn voorhoofd nooit verdwenen, dat gebeurd normaal in de eerste levensjaren. Niks bijzonders verder een op de honderd mensen heeft dat. maar ik durf er geen risico mee te nemen. Verder heb ik een vrij hoog voorhoofd en als ik mijn testo richeltje weg zou laten halen, dan zou ik helemaal een hoog voorhoofd hebben. Met hoog voorhoofd bedoel ik de schedelbouw en niet mijn, zich terug trekkende haarlijn. daar zou ik eventueel wel wat aan willen laten doen.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Fay »

Only my nose, te mannelijk

Fay
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Raisa »

Gehad niet, maar ik overweeg wel ernstig om een partiele FFS te laten uitvoeren. Hoe ik ervoor ga betalen weet ik niet, maar ik zal er in ieder geval niet voor lenen. Het lijkt wel dat een FFS zichzelf uiteindelijk terug kan betalen omdat ik van meerdere mensen weet die voor hun FFS nooit fatsoenlijk werk konden krijgen, en na hun FFS goede jobs kregen aangeboden. Nu zou een toegenomen zelfvertrouwen daar een rol in kunnen spelen, maar ik geloof de mensen die dat beweren niet zo omdat ze vaak doen alsof uiterlijk niets uitmaakt in deze wereld.

Wat mij in ieder geval wel tegenstaat zijn de enorme kosten van een FFS. Het voelt voor mij alsof een FFS betekent dat je dan een jaar of 5 of misschien langer geen leuke dingen kunt doen en superzuinig moet leven. De vraag rest dan: is dat het waard?
Laatst gewijzigd door Raisa op 15 mei 2014, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Alice »

Raisa schreef: De vraag rest dan: is dat het waard?
Ja, je geeft zelf al aan waarom.

Kan het verschil betekenen tussen,
'daar gaat een omgebouwde vent' en 'daar gaat een vrouw'

@ Veronica,
Heel verstandig, goed gezien.
Laatst gewijzigd door Alice op 15 mei 2014, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Anon20180730 »

jaren geleden heb ik wel gedacht aan enige correctie. Net als een liposuctie. Ik heb beide gedachten echter kunnen loslaten. Geld was niet het issue.., maar anders had ik er zeker voor gespaard (als je dat laatste al kan natuurlijk). Lenen van geld behalve een hypotheek geven, heb ik nimmer gedaan.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Barbarella »

Ik sprak gisteren een trans-persoon die niet als vrouw leefde maar wel haartransplantatie had laten doen, daar was ik erg jaloers op.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Nuraya »

Veronica schreef:Lening nemen is niet verstandig, moet ook afbetaald worden natuurlijk.

De hormonen veranderen je vetverdeling ook een beetje je gezicht, soms is dat beetje net genoeg voor veel verschil, zo begint mijn gezicht minder grove lijnen te bevatten, met de loop der tijd komt dat wel.

Kijk de botstructuur van je kin of gezicht veranderd niet door hormonen maar er worden kleine dingetjes aangepast in je vetverdeling, bij de 1 meer dan bij de ander. (tenzij je heel vroeg begint en al heel vroeg puberteitsremmers kreeg dus voor je 15de sowieso).

Een FFS is in mijn ogen slim om over na te denken als je al een tijdje (zeg maar 12 maanden of langer) aan de hormonen bent, zonde om iets aan te passen wat toch vanzelf goed zou gaan, zeker omdat bijvoorbeeld borstgroei vaak bijna niks is zou het geld voor FFS in mijn ogen daarin gestoken kunnen worden.

En dan nog dit, je bent nu 17, dus hormonen zullen bij jouw sowieso meer effect hebben dan bij mij, je groeit immers tot je 21ste dus genoeg dat er nog zou kunnen veranderen, niet veel maar meer dan na je 21ste. (21 jaar is een algemene schatting, er zijn mensen die eerder en soms zelfs later klaar zijn met groeien)
Zeker omdat je dan op een gegeven moment veel meer moet terug betalen dan je had geleend ofzo?

Als ik in de spiegel kijk zie ik toch echt een te groot hoofd/breed lang gezicht.. Niet echt vrouwelijk dus, is hier wat aan te doen?
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Nuraya »

Barbarella schreef:Ik sprak gisteren een trans-persoon die niet als vrouw leefde maar wel haartransplantatie had laten doen, daar was ik erg jaloers op.

Barbarella
Waarom leeft ze niet als vrouw?