Hebben jullie FFS gehad?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Barbarella »

Dat weet ik niet Nuraya. Ze was als stewardes gekleed samen met een andere stewardes een filpje aan het maken in de wasserette. Omdat ze elkaar aanduiden als hij ben ik vanuitgegaan dat ze niet als vrouw leefden.

Barbarella
Laatst gewijzigd door Barbarella op 15 mei 2014, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Nuraya »

Barbarella schreef:Dat weet ik niet Nuraya. Ze was als stewardes gekleed samen met een andere stewardes een filpje aan het maken in de wasserette. Om dat ze elkaar aanduiden als hij ben ik vanuitgegaan dat ze niet als vrouw leefden.

Barbarella
Ooooh zo. :P

Oke dan. :)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Veronica »

Nuraya schreef: Zeker omdat je dan op een gegeven moment veel meer moet terug betalen dan je had geleend ofzo?

Als ik in de spiegel kijk zie ik toch echt een te groot hoofd/breed lang gezicht.. Niet echt vrouwelijk dus, is hier wat aan te doen?
Niet alleen omdat je meer moet terugbetalen het is een risico want wie weet kun je het niet terugbetalen we hebben het hier wel over paar duizend euro.

Kijk ik vind mezelf ook niet vrouwelijk ik begin het pas in te zien omdat mensen om mij heen zeggen dat ik meer en meer vrouwelijk begin uit te zien, ook hoor ik tegenwoordig heel vaak gewoon mevrouw en meneer of jongen heb ik ook al een tijd niet gehoord.

Dan te bedenken dat ik deze week 4 maanden aan de hormonen zit dus ik ben benieuwd hoe dat over 8 maanden of langer zal zijn.

Jij bent veel jonger ik ben pas 23 jij 6 jaar jonger en dat maakt echt wel veel verschil, als jij aan de hormonen begint gewoon geduldig afwachten en vooral geduld hebben en niet jezelf vragen of je vrouwelijk uitziet gewoon aan andere vragen als je al een tijd aan de hormonen bent, zelfkritiek is je vijand in dit geval.

Trouwens ik heb op buitenlandse fora vorig jaar gezien paar transen voor en na de FFS en dan dacht ik, zonde want je zag al mooi uit.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Raisa »

Ik vind het feit dat een paar jaar zo ontzettend veel uitmaakt rond die leeftijd nog erg lastig te verwerken, ik heb het gevoel het een beetje verpest te hebben door niet eerder te beginnen.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Danielle »

Ik zou met een FFS in alle gevallen wachten tot je zo'n twee jaar hormonen gebruikt hebt. Zeker als je jong bent doen de hormonen een hoop. En soms hoeft de verandering maar heel subtiel te zijn voor het gewenste effect.

Zelf zou ik eerder een borstvergroting overwegen dan een FFS. Ik heb een redelijk neutraal gezicht, niet super vrouwelijk, maar ook niet heel erg mannelijk. Met een goed kapsel, en goed bijgehouden en gevormde wenkbrauwen (dat maakt een groter verschil dan ik had verwachtk kom ik al heel erg ver. Ik ken een kaakchirurg die ook grote ingrepen doet (gebroken kaak, reconstructie, die dingen) en sprak zo eens informeel erover. Zijn eerste reactie: "dat heb jij heel niet nodig." Ben wel bezig met meer ontharing in het gezicht, voor mijn gevoel is ook maar en beetje baardschaduw bij mij echt een soort instant niet-passabel.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:Ik vind het feit dat een paar jaar zo ontzettend veel uitmaakt rond die leeftijd nog erg lastig te verwerken, ik heb het gevoel het een beetje verpest te hebben door niet eerder te beginnen.
Niet alleen jij, ik had bij de 2de poging pas het lef om mijn moeder het te vertellen, als ik het bij de eerste deed was ik nu niet 4 maanden maar 2 jaar en 4 maanden aan de hrt en dan was de srs vast ook al achter de rug.

Dan zou ik het op mijn 19de dus zeggen in plaats van op mijn 21ste, maar goed beter nu dan nooit die stap is gelukkig genomen.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Janice »

Hoi Hoi

bij mij staat het wel in de planning, ik wil sowieso een voorhoofdscorrectie om het wat uitstekende bot boven mij ogen ( geloof dat het hier het testo richeltje werd genoemd) aan te passen. Dit in combinatie met een haarlijn correctie en een wenkbrauw lift om het geheel in balans te brengen. De prijs van FFS word bepaald door wie en waar je het laat doen. Je hebt de bekende chirurgen in de VS waarvan vrijwel elke trans wel heeft gehoord en natuurkijk Dr.Bart in België, alleen deze zijn naar mijn inziens erg duur en dan de accommodaties en reiskosten nog niet eens meegerekend. Je kunt het ook laten uitvoeren in Azië en zuid Amerika, vaak is men hier terughoudend in vanwege uiteenlopende redenen maar ik heb er veel tijd en naslag werk op zitten en kan met zekerheid zeggen dat ik vaak vind dat daar de beste resultaten zijn. Buiten dat betaal je daar ook maar een fractie van wat je "hier" zou betalen. De keuze om welke procedures te laten uitvoeren en waar is voor iedereen persoonlijk, je zal je eigen afwegingen moeten maken :)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Fay »

Raisa schreef:Ik vind het feit dat een paar jaar zo ontzettend veel uitmaakt rond die leeftijd nog erg lastig te verwerken, ik heb het gevoel het een beetje verpest te hebben door niet eerder te beginnen.
Denk maar aan die mensen die pas veel later er aan toe kwamen, ik ben nu 44, veel gemist, daar heb ik veel moeite mee, maar die tijd haal ik simpelweg nooit meer terug, enige wat ik kan doen is vooruit kijken en nog meepakken wat mee te pakken valt

Ik dwing mezelf dan ook om niet teveel achterom te kijken, een recept voor depressie, waarbij ik besef waarom het me mijn hele leven nooit lukte in hier en nu te leven, stil te staan, want te confronterend, had ik dat eerder gekund - hoewel, tig keer burn out gehad en dan moest ik wel mezelf onder ogen zien, toch durfde ik het dan niet aan, dan was ik iig veel eerder begonnen

44, het is zo, nog 50 erbij zou mooi zijn

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Anon20180730 »

heb me vandaag nog eens opnieuw sterk voorgenomen 'meer (proberen) te genieten', in plaats van mijn hoofd vol te (laten) stoppen met allerlei rot gedachten, welke ik niet (meer) kan beinvloeden :)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Hebben jullie FFS gehad?

Bericht door Fay »

ernaar luisteren/erkennen, en het verdwijnt

verzet = zinloos

al dat geleuter in je hoofd is ook helemaal niet waar, niet geloven dus

dieper bezien: dat negatieve in je hoofd is het innerlijke kind die aandacht vraagt, geef die dan ook de gewenste aandacht

works for me


btw, herkenbaar

Fay