Zweden

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
sandra-kim
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 dec 2012, 22:22
Gender: Trans MtF

Zweden

Bericht door sandra-kim »

Wie weet misschien hoe men in zweden om gaat met lgbt mensen ( speciaal mtf transgenders ) ?
Zijn de mensen een beetje tolerant ?
Ik heb namelijk straks de mogelijkheid om wegens mijn studie voor ok/ic verpleegkundige mee te doen aan een uitwisseling met een studente uit Kiruna, het is dan de bedoeling dat ik van november tot maart naar Kiruna ga en de studente daar hier heen komt.
Maar gezien mijn situatie ben ik wel aan het kijken in hoeverre lgbt mensen daar geaccepteerd worden.
Ik heb inmiddels ook al contact met mensen daar, maar die hebben mij hier op nog geen antwoord gegeven.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Zweden

Bericht door Janneke »

Doen! Geweldig land en prima met transgender :) En Kiruna is weliswaar zelf een duffe stad maar de omgeving is geweldig.
sandra-kim
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 dec 2012, 22:22
Gender: Trans MtF

Re: Zweden

Bericht door sandra-kim »

Hoi Janneke,
Bedankt voor je bericht.
Ik begrijp hier uit dat jij er al eens geweest bent.
Heb jij misschien nog tips etc voor mij dan, en dan met name kleding wat moet ik mee nemen het is daar dan winter en het is ver boven de poolcirkel en kan er ( heb ik begrepen ) overdag tussen de 20 en 25 vriezen en s'nachts wel tot -40.
Alle tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Zweden

Bericht door Janneke »

Nou, je hebt het antwoord al gegeven. Het is daar f*cking koud en saai :P
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Zweden

Bericht door Fay »

Zweden reageren imo zoiets als hoe ik belgen ervaar, men kijkt, signaleerd, maar heeft het fatsoen neutraal te blijven en niet te reageren, stoicijns

Fay
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Zweden

Bericht door Nathan90 »

Geen eigen ervaring maar ken een Zweedse transman via Youtube. Wat ik van hem begrijp is dat Zweden wel tollerant en vriendelijk zijn over het algemeen. Al hou je natuurlijk altijd je rotte appels.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Zweden

Bericht door Eveliene »

Zweden is zo'n verademing als transvrouw/man. De mensen zijn zo vriendelijk en geven je het gevoel dat je er ook echt bij mag horen. Idd ook daar rotte appels maar dat merk je amper en daarnaast mocht iemand raar tegen je doen dan zijn er altijd wel mensen die daar tegenin gaan want de sociale controle is daar nog ouderwets goed.
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: Zweden

Bericht door Lotte »

Hej,

Woon momenteel bijna twee jaar in Zweden en ik ben zeer tevreden. Qua vriendelijkheid zijn de mensen een opluchting met vergelijking met de Nederlanders,
maar ze zijn afstandelijker. Over het algemeen kan je zeggen hoe noordelijker je komt des te minder communicatief de mensen zijn.

Kiruna is een stad waar men woont om in de mijnbouw te werken.
Rondom kerst is het daar 24 uur per dag donker.

Ik raad je aan om contact op te nemen met RFSL, de beweging voor homo, bi, lesbische en trans rechten. Om in contact te komen met lotgenoten.

In het minder bevolkte noorden gaan deze groepen meer met elkaar om dan bijvoorbeeld in Nederland.

groetjes Lotte