Coming out

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
charleyy

Coming out

Bericht door charleyy »

Hi,

Ik wil eigenlijk over een paar dagen de omslag maken, van jongen naar meisje, maar ik vind dit vreselijk eng. Heeft iemand misschien tips wat het makkelijker maakt? Ik ben erg ongelukkig met hoe mijn leven nu is, daarom wil ik het nu.

tips ? :)
You are beautiful!
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Coming out

Bericht door Eva »

Beste Charleyy,

Zou je zo vriendelijk willen zijn je eerst even voor te stellen, zoals bij de bevestiging van je forumlidmaatschap aangegeven?

Dank je wel,
Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jessy

Bericht door Jessy »

Een (beknopte) introductie zou in dit geval wel helpen. Iedere mens is anders, evenals jouw leef- en werk-/studiesituatie, en omgeving.
Leef je alleen, bij ouders, ben je zelf getrouwd/samenwonend, heb je al kinderen misschien?
In wat voor werkomgeving zit je?
Weten mensen in jouw familie en omgeving hier al iets over?

Ik kan wel 1 ding aanraden. Ga niet te snel. Het is enorm begrijpelijk dat je je lang genoeg hebt opgevreten erover, en als je de keuze maakt, het allemaal niet snel genoeg kan gaan. Maar het zal best nog een psychische impact op je hebben, en ook je omgeving moet het kunnen verwerken.

Forceer jezelf ook niet om in 1 dag de overstap te maken, want zo werkt het gewoon niet.
Ieder meisje doet er jaren over om een vrouw te worden, dus iemand in het verkeerde lichaam doet dat niet in een paar dagen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
charleyy

Bericht door charleyy »

Jessy schreef:Een (beknopte) introductie zou in dit geval wel helpen. Iedere mens is anders, evenals jouw leef- en werk-/studiesituatie, en omgeving.
Leef je alleen, bij ouders, ben je zelf getrouwd/samenwonend, heb je al kinderen misschien?
In wat voor werkomgeving zit je?
Weten mensen in jouw familie en omgeving hier al iets over?

Ik kan wel 1 ding aanraden. Ga niet te snel. Het is enorm begrijpelijk dat je je lang genoeg hebt opgevreten erover, en als je de keuze maakt, het allemaal niet snel genoeg kan gaan. Maar het zal best nog een psychische impact op je hebben, en ook je omgeving moet het kunnen verwerken.

Forceer jezelf ook niet om in 1 dag de overstap te maken, want zo werkt het gewoon niet.
Ieder meisje doet er jaren over om een vrouw te worden, dus iemand in het verkeerde lichaam doet dat niet in een paar dagen.
Sorry! Ik had niet helemaal begrepen dat je een introductie moest maken, maar ik heb het net even gedaan.

Ik woon met mijn ouders in een heel klein dorpje, waar al heel snel iets als 'raar' gezien word. Familie en vrienden weten het allemaal al, ze zijn er ook voor me.

Ik wil het wel graag nu doen, vanwege de vakantie (en andere redenen). Dan kan ik volgend jaar met het nieuwe schooljaar als meisje beginnen. Maar ik ben zo ontzettend bang voor wat er dan allemaal gaat gebeuren... Nu weet ik niet wat ik doen moet
You are beautiful!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai Charley, welkom...

Dat je er tegenop kijkt om je vanaf het nieuwe schooljaar (ook een andere school toevallig?) als meisje te presenteren is logisch en dat heeft niet eens perse met je leeftijd te maken, ook oudere onder ons zien tegen een boel dingen op. Je zegt dat o.a. je familie het weet, het accepteert en je bijstaat waar nodig, misschien zou je je ouders kunnen vragen of zij samen met jou voor het begin van het nieuwe schooljaar een gesprekje willen aangaan met school waarin jullie de situatie uitleggen en hen (de schoolleiding) vragen of ze mee willen denken (en werken) op welke manier je te introduceren en voorlichting te geven... zoiets.

Succes en sterkte de komende tijd

x'jes en liefs
Daniéla
Daphne

Bericht door Daphne »

Hey Charley,

Spijtig genoeg kan je inderdaad niet zomaar van de ene dag op de andere als vrouw gaan leven. Maar ik denk dat het toch wel een goede keuze zou zijn voor jou om er deze vakantie mee te beginnen. Ikzelf heb ook die keuze gemaakt met mijn psycholoog zodanig dat die eerste nieuwe schooldag vlotter zou verlopen. Bij mij is het net iets anders want ik doe hoger onderwijs. Maar zoals Daniéla gezegd heeft kan zo een gesprek zeer behulpzaam zijn, dit werd ook aan mij voorgesteld maar vind het niet nodig aangezien ik universiteit doe :p

De angst is zeker verstaanbaar maar uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer je gaat leven als vrouw dat allemaal wel beter zal zijn. Neem gerust je tijd en neem niet te grote stappen. En weet dat je nog veel moet leren. Er zijn soms zaken waar je nog niet aan hebt gedacht maar wat voor een vrouw dus logisch is. Je mag de schrik je gewoon niet te veel laten beïnvloeden en je moet het allemaal wat tijd geven.

Veel succes toegewenst

Groetjes
Daphne
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
charleyy

Bericht door charleyy »

Hi,

Bedankt voor jullie reacties, vind ik fijn.

Maar is een coming out niet gewoon iets wat je moet doen, zonder er teveel zorgen om te maken?
Ik bedoel, wat kan ik nu voorbereidden. Ik heb al een outfit en extensions klaar liggen, en psychisch moet het ook wel goed gaan. Ik ga volgende week op vakantie en ik dacht als ik daar nou vast de omslag maak, zodat ik er zelf ook aan kan wennen, of klinkt dat als een hopeloos plan?

x Charley
You are beautiful!
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Het probleem is dat het niet alleen je uiterlijk is en niet alleen een outfit. Het is ook houding, motoriek, stemgebruik, gedrag. En voor iedereen is het anders wat er moet gebeuren. Als je zoals jij relatief jong begint zul je minder 'mannelijke' gewoontes hebben aangeleerd dan iemand als ik die pas met 42 jaar begon. Maar daar zit wel je voorbereiding.

De vakantie is wat dat betreft een mooie periode om te wennen, maar: dan nog ga je het niet redden in zo'n korte tijd. Dat is niet erg, maar je moet beseffen dat er niet zoiets is als een 'omslag maken'. Zo'n anderhalf jaar geleden was ik ook niet veel meer dan een man in een soort van vrouwenkleren. En ik heb enorm veel geleerd, maar er is nog veel meer. En daar heb ik me maar bij neer te leggen, hoe moeilijk dat ook is af en toe.

Maar: verder zou ik zeggen, wel doen! Want inderdaad, er zijn altijd wel redenen om het nog maar even niet te doen. Maar een coming out is vooral een zaak van woorden en niet per se een kwestie van opeens rokjes gaan dragen of dat soort dingen. ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Zo te horen ben je al helemaal voorbereid Charley, een hopeloze 'missie' zal het allerminst worden.
Je bent er klaar voor als je er klaar voor bent, en mijn idee is dat je er helemaal klaar voor bent.

Succes en geniet ervan.

x'jes en liefs
Daniéla
Daphne

Bericht door Daphne »

Inderdaad ik denk ook wel dat je er klaar voor bent :)

We willen eigenlijk gewoon maar zeggen dat je sommige zaken zult moeten aanleren. Er anders uit zien zal natuurlijk een pak helpen en het duidelijk maken als coming out. Wij hadden het eerder op alles erna. Mensen zullen wel een vrouw zien maar de bewegingen en spraak (zelf woordenschat) zijn allemaal zaken die je langzaam aan zult aanleren. Bij hebben de hormonen hier al tot nu toe veel bij geholpen wat wel logisch is denk ik :p

Ik zou zeggen geniet er zeker van en ga er helemaal voor. Vanaf dat je die stap hebt gezet zal het al veel beter zijn.Wees maar gewoon jezelf en laat het maar aan iedereen zien als je er volledig klaar voor bent.

Veel succes en groetjes
Daphne
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding