Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor .......

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor .......

Bericht door leonie »

Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor dragen van jurk

De Britse Rachel Millington, een man die als vrouw door het leven gaat en een geslachtsoperatie heeft gepland, daagt haar voormalige werkgever voor de rechter. Ze beweert dat ze ontslagen werd omdat ze op het werk verscheen in een jurk.

Vrouwenkledij
De 24-jarige Rachel Millington werd geboren als jongen en kreeg de oorspronkelijk de naam Andrew. Maar op 12-jarige leeftijd begon ze zich als vrouw te verkleden, vorig jaar besloot ze om definitief van geslacht te veranderen. Voor ze een operatie kan ondergaan die terugbetaald wordt door de Britse gezondheidszorg moet ze eerst een jaar als vrouw door het leven gaan. Lichamelijk gezien is Rachel dus nog een man, maar ze wil een operatie ondergaan en hormoneninjecties krijgen. Dus waarschuwde Millington haar bazen dat ze zou komen werken met vrouwenkleden. Ze staat in de voor de zorg van gehandicapten, nu beweert ze dat haar werkgevers haar niet steunden bij haar keuze. "Toen ik het nieuws vertelde, zeiden ze dat het wel een fase was waar ik zou uitgroeien."

"Een week later moest ik bij mijn werkgevers komen. Ze zeiden me dat ik in mijn vrouwenkledij mijn collega's een oncomfortabel gevoel gaf, en ik moest me bij hen verontschuldigen. Drie dagen later kreeg ik telefoontje van mijn baas dat ik niet meer moest komen werken. Ik doe niemand kwaad, mijn ontslag is niet eerlijk en belachelijk. Ik probeer gewoon mijn leven te hernemen." Rachel heeft besloten haar ex-werkgevers voor de rechter te dagen wegens seksuele discriminatie. (ep)

bron = http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... jurk.dhtml" target="_blank
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor ...

Bericht door Arike »

Bizarre situatie .... :(
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor ...

Bericht door Naomi0000 »

Ligt het nou aan mij of haalt dit kortzichtige gedrag bij jullie ook het bloed onder de nagels vandaan?
marlies
Gast

Re: Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor ...

Bericht door marlies »

Ligt niet aan jou nee.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor ...

Bericht door Jessy »

Ligt zeker niet aan jou.
Heb het idee dat Groot-Brittannië ook nog wel wat kortzichtiger is.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor ...

Bericht door Naomi0000 »

Ik heb laatst een strip gezien waarin een transman zijn transitie ondergaat, woonachtig in engeland. Ik zal kijken of ik het linkje kan vinden, want ik denk dat ook transvrouwen er veel in kunnen herkennen.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor ...

Bericht door Hedwich »

Ik heb eens (bron onbekend) een bericht gelezen dat een T die in België was opgepakt met bolletjes in haar *** en nog een M in haar paspoort had, van de rechter mocht kiezen of ze naar de mannen- of vrouwengevangenis ging.
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: Transseksueel moet zich bij collega's excuseren voor ...

Bericht door Naomi0000 »