onzekerheid komt volop terug

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Mossel92
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jul 2013, 15:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

onzekerheid komt volop terug

Bericht door Mossel92 »

De laatste tijd merk ik dat mijn onzekerheid weer volop terug komt als ik kijk naar mijn eigen lichaam.
Ik liep laatst door de stad en voelde me zo akward, ook als ik kijk naar mezelf in de spiegel baal ik des te harder.
Het dragen van een binder maakt niet heel veel verschil, ik draag het ook niet elke dag, het vervelende is dat het materiaal best warm is om te dragen
Ik voel me net een alien ofzo, het gevoel dat je gewoon niet hoort in je lichaam en ook niet tevreden naar jezelf kan kijken vreet me op
Het is ook lastig met kleding om te gaan shoppen( hou eigenlijk niet van shoppen ofzo maar met die maten word het alleen erger)

Niet dat ik hier zielig probeer te doen ofzo, maar dit moest ik even kwijt
En jullie begrijpen teminste hoe ik me voel.

Wat zou het fijn zijn als je gewoon lichaamsdelen kon ruilen net als in een winkel ofzo, ideaal idee toch?
Helaas is dat niet de werkelijkheid.
Dont be ashamed, Just be yourself
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: onzekerheid komt volop terug

Bericht door Daphne »

Hey,

Ik denk dat iedereen dat gevoel wel eens heeft. Ik zit hier toch zeker nog mee van dag tot dag. Soms vertrek ik van thuis tevreden met mijn uiterlijk maar later passeer ik en auto ruit ofzo en kan men eigen al niet meer aankijken. Ik merk zelf dat door geconfronteerd te worden met mensen dat ik sneller mijn uiterlijk ga afkeuren.

Ik weet niet of je al hormonen neemt of niet maar anders hebben die gewoon hun tijd nodig. Zo een transitie waar we doorgaan neemt spijtig genoeg jaren ik beslag. We moeten tevreden zijn met hoe we nu zijn en weten dat het nog zal verbeteren. Ik wil zelf alles perfect hebben en zie in mijn eigen mijn mannelijke kenmerken. Maar we mogen niet te kritisch zijn soms zien wij iets wat voor anderen niet eens opvalt.

Het idee om zomaar van lichaamsdelen te veranderen zou super zijn. Maar spijtig genoeg moeten we het doen met de huidige mogelijkheden :)

Je moet niet te streng zijn voor jezelf. ik doet dit zelf ook nog en levert van deze momenten op waarbij je onzeker gaat zijn.

Dikke knuffel en kop op hé. :hug2:

Groetjes
Daphne
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mossel92
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jul 2013, 15:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

Re: onzekerheid komt volop terug

Bericht door Mossel92 »

Thnx Daphne

Ik zit nog in het begin van het traject.
Gebruik dus ook nog geen hormonen.
Moet zeggen dat ik dat ook nog best een spannend idee vind hormonen enzo.
Je ziet er trouwens erg goed uit op de foto, erg vrouwelijk vind ik.

Wat doe jij op de momenten dat je je onzekerder voelt?
Dont be ashamed, Just be yourself
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: onzekerheid komt volop terug

Bericht door Daphne »

Je moet je dan zeker niet te veel zorgen maken hierover als je nog in het begin zit. Ik ben zelf nog maar 3 maand bezig met hormonen en 1 maand fulltime aan het leven maar voel me al pak zelfzekerder dan voorheen. Bij mij heeft het feit alleen al dat ik met hormonen begonnen was een pak geholpen. Je merkt dan zo een paar kleine veranderingen naarmate je langer hormonen neemt en die geven je zelfvertrouwen.

Wanneer je klaar bent ervoor zal je dat zelf ook wel merken. Het is gewoon een stap verder die je zet in je traject en dat maakt al iets uit. Ik heb er altijd naar uitgekeken om eindelijk te kunnen beginnen en heb er geen enkel spijt van :)

En wanneer ik me onzeker voel dan vertel ik aan mezelf dat het voor niets nodig is. We hebben een slecht beeld van onszelf en dat is ook logisch. Maar dat beeld maken we zelf en vaak zonder reden is die zo negatief. We zijn dan wel in het verkeerde lichaam geboren maar we zijn wel vrouw (of man). Ik ga dus gewoon mezelf positieve zaken inpraten zodat ik zelfzekerder word en niet meer twijfel over mijn uitzicht.

Je moet gewoon weten dat je uiterlijk nog gaat veranderen en verbeteren. Maar door zelfzeker te zijn zal je er al veel beter uitzien. Ik moet wel eerlijk zijn en zeggen dat mijn eigen goed praten niet altijd helpt. Maar wat ik nu vooral doe is spiegels en reflecties vermijden als ik buiten kom. Ik maak me thuis klaar en vertrek zelfzeker. Ik heb dan een beeld vast in mijn hoofd van hoe ik eruit zie en daar doe ik het mee. ;-) ik wil erna niet meer beginnen twijfelen.

Kortweg...,zelfzekerder zijn :) en alles wat tijd geven om te veranderen. Complimentjes zoals hierboven helpen daar ook altijd mee :wship:

Groetjes
Daphne
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding