Transseksueel wil niet naar mannengevangenis

Nieuwsberichten
leonie
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Bericht door leonie »

Een transseksueel wil haar straf uitzitten in een vrouwengevangenis. De vrouw werd veroordeeld voor een reeks inbraken en wil niet langer met mannen tussen vier muren zitten.

De Duitser die als jongen geboren werd, liet zijn naam wijzigen en zich als vrouw registreren. Ze wil nu dat de rechter haar in een vrouwengevangenis laat opsluiten, luidt het in een mededeling van een rechtbank in Cochem.

De veelpleger zat tussen mannen in voorhechtenis en ziet een verlengd verblijf tussen mannen niet zitten. De rechter moet nu beslissing waar ze terechtkomt.

bron = http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... enis.dhtml" target="_blank
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Raisa

Re: Transseksueel wil niet naar mannengevangenis

Bericht door Raisa »

Een best goede aflevering van Law & Order SVU bracht deze problematiek aan het licht. Het was nummer 21 van seizoen 4.
Aflevering 14 van seizoen 10 is ook een transaflevering.
Jessy

Re: Transseksueel wil niet naar mannengevangenis

Bericht door Jessy »

Ik weet niet of ze post-op is, maar feit dat ze als vrouw leeft en geregistreerd is doet me vermoeden van wel. Toch wel erg vreemd dat ze in eerste instantie tussen mannen wordt geplaatst. Hoezo kortzichtig...
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.