kleding waar moet ik rekening mee houden

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door carolienolsen »

Hallo,

Ik wil binnenkort eens gaan winkelen in het openbaar ipv op Internet.
Maar goed ik ben 195 en heb wat brede schouders voor een man een mooi lichaam,
Maar voor een vrouw knap broert althans dat denk ik.
Heeft iemand wat tips voor mij bijv strepen? Wijde kleding? En als ik een pruik wil kopen kan je dan beter lang haar doen?
En als laatste ik woon norg (drenthe) weet iemand leuke winkels waar je als lange vrouw terecht kan?
Met mijn eerste schoenen heb ik al een fout gemaakt.... ik heb met hak gedaan leek me wel sexie maar ik stoot nu men hoofd als ik Door een deur ga ha ha.
Vandaar kan een beetje advies geen kwaad volgens mij.
Alvast bedankt
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Anon20210626 »

Kleding met een wijde hals is vaak geschikt voor wat bredere schouders . Een watervalletje ?

Als je verder slank ben kan je kijken naar wat getailleerde kleding
Eigenlijk is een hakje wel een must want anders Vallen de grote voeten best op , maar hou het bescheiden .... 5 cm is ook mooi

Pruilen zijn heel persoonlijk en eigenlijk raad ik je gewoon aan te gaan passen ....... Een wat langer gezicht staat vaak beter met wat langer haar maar uitzonderingen Zijn ook daar . Ik heb denk ik wel 30 pruiken opgehad en toen moest ik kiezen uit drie . Het werd uiteindelijk degene die ik van tevoren eigenlijk Zelfs nooit gedacht zou hebben..... En wat was ik blij met die keuze

Als je gewoon naar buiten wil , laat dan de hele hoge hakken , de hele korte rokjes en dergelijk maar achterwege.
Zomerjurken met warm weer , heel erg fijn maar draag dan vooral geen panties ......... Gewoon scheren
Eigenlijk is niet echt opvallen het beste als je naar buiten wil maar daarbinnen kan je je best uitleven

Als je wel wil opvallen , zorg dan dat er ook niets op aan te merken is .......... Hihihi

Strepen ..... Horizontale strepen accentueren breedte dus met brede schouders , voorzichtig
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Jessy »

Schouders kun je best bedekken met iets losjes, en donker van kleur. Dan valt het het minste op.
Pruik kun je best in de buurt blijven van je natuurlijke haarkleur. Model hangt helemaal van jouw gezicht af.

Je zou eens kunnen overwegen om naar Travisage te gaan. Daar kun je op een privé afspraak pruiken passen, nadat Truus jou heeft opgemaakt. Zij heeft best een goede kijk op kapsels.
Renée schreef:Strepen ..... Horizontale strepen accentueren breedte dus met brede schouders , voorzichtig
Klopt helemaal! En verticale strepen accentueren lengte hihi, dus doe misschien best maar geen strepen ;)

Belangrijk om te onthouden:
- Strakke kleding accentueert vormen.
- Lichte kleuren brengt iets onder de aandacht, terwijl donkere kleuren het juist verbergen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Emma »

Renée schreef: Als je gewoon naar buiten wil , laat dan de hele hoge hakken , de hele korte rokjes en dergelijk maar achterwege.
Zomerjurken met warm weer , heel erg fijn maar draag dan vooral geen panties ......... Gewoon scheren
Eigenlijk is niet echt opvallen het beste als je naar buiten wil maar daarbinnen kan je je best uitleven

Als je wel wil opvallen , zorg dan dat er ook niets op aan te merken is .......... Hihihi
Ja precies dat. Vergeet sexy, vergeet de andere looks waar je als eerste aan denkt. Zeker als je geen echte ervaring hebt is het het fijnste om gewoon niet op te vallen en op die manier je zelfvertrouwen een beetje op te kunnen krikken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door athena1978 »

Qua kleding zou ik adviseren om de nadruk te verleggen. bv voor Brede schouders een t-shirt met V-hals, een blouse met hele opvallende knopen,ook door accessoires te gebruiken verleg je de nadruk lange ketting of sjaaltjes. Een wikkeljurk en dan accentueer je bv je lange benen.

spaghettibandjes is een no no voor bredere schouders dan kan je beter kiezen voor bredere bandjes.
Ook geen leggings of bv broeken die smal naar beneden uitlopen.


En qua pruiken Ga je voor echt haar of synthetisch?
Het beste is om eerst na te gaan wat voor kapsel er goed past bij jouw gezichtsvorm hieronder een link waar je advies krijgt en om te bepalen wat je gezichtsvorm is.

http://rubriek.nl/modeschoonheid/kapsels.php
Laatst gewijzigd door athena1978 op 03 aug 2014, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door carolienolsen »

Wow was even wat anders aan het doen en kijk eens wat een reacties al! Super! Hier kan ik wat mee bedankt!
Pruiken heb ik al wel wat naar gekeken maar voor zover ik weet zijn die best wel duur!
Ik zag wel wat goedkopere maar vraag me direct af of dat wel kwaliteit heeft.
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door athena1978 »

carolienolsen schreef:Wow was even wat anders aan het doen en kijk eens wat een reacties al! Super! Hier kan ik wat mee bedankt!
Pruiken heb ik al wel wat naar gekeken maar voor zover ik weet zijn die best wel duur!
Ik zag wel wat goedkopere maar vraag me direct af of dat wel kwaliteit heeft.

Ligt er aan of je voor echt gaat of synthetisch. Ik zelf vind vaak de normale "pruiken" echt overduidelijk een pruik. En ben meer een voorstander van front lace wigs waardoor je een natuurlijke haarlijn hebt en een scheiding kan maken. En daar liggen de prijzen zo tussen de 200 en 250 euro en dan gaat een pruik gemiddeld wel zo een jaar tot twee jaar mee.. Je hebt ook synthetische front lace wigs die zijn dan gemiddeld rond de 75 en 100 euro ligt aan de lengte.

http://www.fresh-hair.nl/lace-wigs/fron ... rbaar.html
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Emma »

Ik heb van pruiken geen verstand, maar hoe zit het met je eigen haar, ben je daar al te veel van kwijt of is het gewoon te kort? Als het alleen te kort is moet je niet te veel aan een pruik besteden, en anders is het een investering voor de toekomst. Een goedkope pruik ziet er, vind ik, over het algemeen precies uit zoals het is: een goedkope pruik. En in het kader van niet opvallen is dat niet wat je wilt...
Aan de andere kant kan ik niet in jouw portemonnee kijken en misschien zijn er best een aantal goedkopere pruiken te vinden die toch redelijk goed zijn. Ik vraag nu eenmaal niet aan iedere transvrouw die ik in het echt of ze een pruik heeft en wat die gekost heeft, maar het forum is daar nu juist weer een goede plek voor :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door carolienolsen »

Ik had idd al begrepen dat menig onervaren iemand onbewust geneigd is op te vallen.
Zo dus ook ik met men hakken ha ha!
Weet iemand van jullie wat winkels voor lange mensen?
Travisage is een goed idee alleen woerden is me even wat te ver, wie weet vind ik een soortgelijk iets in de buurt.
Voor zover iedereen bedankt!
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door carolienolsen »

Mijn eigen haar is kort een tondeuse kapsel, zolang ik nog niet volledig uit de kast ben blijft dat ook zo.
Een pruik is dus wel wat ik graag zou willen, ik denk dat ik tot de 100 uit kan geven aan een pruik.
Ik ga zo nog eens even zoeken met de informatie die jullie me net hebben gegeven.
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen