kleding waar moet ik rekening mee houden

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Eveliene »

carolienolsen schreef: Pruiken heb ik al wel wat naar gekeken maar voor zover ik weet zijn die best wel duur!
Ik zag wel wat goedkopere maar vraag me direct af of dat wel kwaliteit heeft.
Voor goedkope pruiken met een redelijk model maar een fantastisch realistische fiber kan je kijken op pruikenplaza in de subgroep forever young of Sepia maar als je echt iets moois en toch betaalbaar wil hebben dan is wowwigs.com een fijne site met prijzen die een stuk lager zijn dan hier. Daar sjoemelen ze een beetje met de pakbon zodat het lijkt alsof je weinig hebt betaald wat het voordeel heeft dat je btw en inklaringsrechten betaalbaar blijven als het pakket bij de duane ligt.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Anon20180501 »

sssst... ;)
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door carolienolsen »

Kijk betaalbaar en mooi dat is wat ik zoek! Fijn! Weet nog niet welke maar ga er vandaag 1 bestellen.
Thanks!
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Jessy »

Kijk wel uit met de maat.
De meeste damespruiken zijn een standaard "medium" maat en die zal bij de gemiddelde mens met een mannelijk lichaam niet passen.
Als ze verschillende maten hebben staat er meestal ook wel ergens een aanwijzing hoe je je hoofd moet meten, en welke afmetingen met welke maat overeen komen.
Duurdere zaken maken ook pruiken op maat voor jouw hoofd, als je het nog nodig hebt zodra je fulltime de overstap maakt is dat wellicht een betere oplossing. Zodra je in behandeling bent heb je ook recht op een vergoeding als een pruik noodzakelijk is.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
mara
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2014, 18:39
Gender: Vrouw
Locatie: Gouda E.O

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door mara »

Denk dat je helemaal op je postuur moet afgaan en liefst eigenlijk een onafhankelijk ( objectief) iemand naar je laten kijken die je kan adviseren.
Ik zelf heb een leuke kledingzaak binnengelopen en me voorgesteld al TG en krijg van de verkoopsters alle advies en medewerking die ik dan ook graag aanvaard.
Ben heleaas nog niet helemaal uit de kast en ben nog erg onzeker over me zelf maar ben blij met wat mensen die het wel al weten van me en maak stappen.
Succes en probeer iemand je objectief te laten beoordelen... het helpt echt. Gr Mara.
Britta
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jan 2014, 22:10
Gender: Transgender

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Britta »

Mijn mening is dat ik pruiken een ramp vind om te dragen.Ik heb mijn haar iets laten groeien (en laat dit lekker doorgroeien). Maar kan ook prima als man over straat als ik dat wil (bijvoorbeeld voor het werk, daar weten ze het niet).
Mijn motto is dat ik me comfortabel moet zijn in mijn lijf en als dat betekent dat sommige mensen mij eerder als trans* herkennen dan als vrouw, dan is dat zo. Ik gedraag me als vrouw, voel me vrouw, ga respect vol om met andere en vraag dan ook van andere dat ze respect omgaan met mij en dus respecteren als vrouw (al zien ze dat het een vrouw met voorgeschiedenis is).

Dat geldt ook voor mijn lengte, ik wens dat ik 1.70 was, maar dat ben ik niet. En dat geldt voor wel meer dingen.

Ben gisteren met alleen een beetje foundation (baardschaduw wegwerken) naar buiten geweest (had de tijd niet voor mascara e.d.) en met een vriend (1.65 en ik 1.93) en femme. En weet je wat: niemand maakte een opmerking, of keek mij na of expliciet aan). Merk enorm dat als je je gewoon netjes en vrouwelijk gedraagt, mensen zich eigenlijk totaal niet met je bezig houden. Ze hebben wel wat beters te doen (beslissen wat voor soort brood ze in godsnaam moeten kopen bijvoorbeeld.)

Daarnaast weet ik niet waar je in drente woont. Maar ken bijvoorbeeld Meppel redelijk. In het begin is een h&m een handige zaak, massaal dus minder mensen die je aanstaren en ook heel belangrijk je kan daar goedkoop kleding scoren. Vooral enorm belangrijk als je met maten, stijl en figuur in het begin vecht en goedkoop erachter wil komen wat bij jouw past. (Neem ook een zus, vriendin of iets dergelijks die je kan adviseren mee of waar je kleding aan kan geven als iets toch niet jouw ding is...) Later ging ik naar de andere kledingzaken (maakt niet uit, als jij leuke dingen inde etalage ziet staan, gewoon naar binnen) en ga je ook duurdere dingen kopen.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Nienke »

Ik zou toch gewoon je haar laten groeien, is het mooiste, er zijn zo veel mannen met lang haar dus zal dat heus geen problemen opleveren lijkt mij.
Zolang je het maar goed verzorgd.
voor heel lang haar ben je toch wel twee jaar bezig, groeit dacht ik ongeveer 1,5 cm per maand en je moet het af en toe bijpunten zodat je haarpunten niet splijten.

en dan ooit een mooi kleurtje erin! :D
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Jessy »

Wat noem je "heel lang"? Vanaf net boven schouderlengte is het tempo bij mij enorm traag geworden. Ben nu meer dan 3 jaar bezig en net voorbij schouderlengte, lijkt bijna alsof het stil staat...
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door Nienke »

Hoi Jesse,

Mischien laat je het te vaak bijpunten, als je dat om de 6 weken doet schiet het niets op, bijpunten is ook wel nodig natuurlijk, haarpunten moeten niet splijten.
Ik doe op dit moment om de ca 18 weken knippen en in de zomer groeit het vaak op het snelst. uitgroei laat ik uiteraard wel steeds bijwerken, kun je het ook goed aan zien hoe snel het groeit.
Ik gebruik zelf ook biotine pilletjes waardoor het haar ook sneller kan gaan groeien. ( had wat last van haaruitval enkele maanden geleden denk stress gerelateerd ivm werk )
Mijn haar is al dik over de schouders heen.
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: kleding waar moet ik rekening mee houden

Bericht door athena1978 »

Ik gebruik ook biotine was sceptisch maar merk echt dat mijn haar nu veel harder groeit en mijn nagels breken ook niet meer af.

Afbeelding