kleding maat?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

kleding maat?

Bericht door carolienolsen »

Aangezien ik wat kleren wil kopen ipv van het net te korte kleding van mijn vriendin te dragen.
Heb ik wat maten nodig, op Google had ik al gezocht naar man naar vrouw maten maar helaas geen resultaat.
Kan iemand van jullie mij helpen? Of moet ik echt even langs een oma om maten op te laten meten.

Alvast bedankt
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: kleding maat?

Bericht door Emma »

Kun je zelf ook... Heupmaat, taillemaat en bovenwijdte zijn de belangrijkste, lengte telt voor de meeste maten niet mee. En met die maten maar eens op de website van de winkelier kijken of je een maattabel kunt vinden. De manier van meten staat er meestal ook bij vermeld: heupmaat is de breedste maat over heupen en billen, taille is de smalste maat boven je heupen en bovenwijdte is weer de maat over het breedste deel van de borsten.
De meeste merken houden er toch eigen maatvoeringen op na. Bij H&M kom ik met de meeste kledingstukken weg met maat 42 maar er zijn ook plekken waar ik 40 of 46 nodig heb en ik heb wel eens iets zonder te passen bij Zara gekocht en was maat 46 me nog te klein.

Maar kijk ook gewoon naar de maten van de kleding van je vriendin, hoe past dat? Lengte doe je niet veel aan, behalve dan kleding kiezen die in lengtematen te krijgen is of gewoon lang van model is. De gemiddelde little black dress is net te kort voor me, maar dat hebben alle vrouwen boven de 1 meter 80. Niets aan te doen.
Laatst gewijzigd door Emma op 17 aug 2014, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
carolienolsen
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2014, 19:52
Gender: Man

Re: kleding maat?

Bericht door carolienolsen »

Duidelijk! Thanks!
Ik heb het wel in mij het moet er alleen uitkomen