Vraag start hormonen

Elijah

Vraag start hormonen

Bericht door Elijah »

Hoi allemaal,

Ik hoop in oktober te beginnen met hormonen ( :D ). Sinds kort heb ik de diagnose en momenteel wacht ik op het officiële groene licht en de afspraak met de arts. Nu heb ik een vraag over het beginnen met testosteron. Nu zit ik nog aan de pil in verband met het maandelijkse ongemak. Daar zal ik uiteraard mee stoppen, maar mijn vraag is: wanneer? Ik wil uitsluiten dat het begin van de hormonen wordt uitgesteld omdat ik eerst de hormonen van de pil uit mijn lichaam moet hebben.

Dus een vraag aan de heren hier: hoe ver van tevoren zijn jullie gestopt met de pil?

Bij voorbaat dank.

(Mocht het niet duidelijk zijn, of voor iedereen anders, dan bel ik uiteraard even naar het VUmc. :))
Nathan90

Re: Vraag start hormonen

Bericht door Nathan90 »

Ik ken eigenlijk niemand die aan de 'echte' pil was. Alleen orgametril, die kan je doorslikken de eerste tijd aan testo. Maar meen me vaag te herinneren (en kan me goed voorstellen) dat je inderdaad een pil cyclus af 'moet' maken voor je de testo start.
Elijah

Bericht door Elijah »

Dank je wel voor je reactie! Deze 'echte' pil is ooit aan mij voorgeschreven door de gynaecoloog, omdat ik endometriose heb. Overigens houd ik geen stopweek, ik slik hem gewoon door. Zo zou ik dus ook niet weten wat mijn pil cyclus is... Hmm, ik denk dat ik toch even ga bellen naar het VUmc, mocht ik toch voor een keer een stopweek moeten houden om een pil cyclus te beginnen dan ben ik er in ieder geval op tijd bij.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Ah right. Als de persoon die de telefoon opneemt geen duidelijk antwoord heeft zou ik een telefonisch consult met een endocrinoloog aanvragen als ik jou was. Weet niet of dat lukt voor de start van hormonen. Maar met wat geluk :)

Gefeliciteerd trouwens. ;)
Elijah

Bericht door Elijah »

Dank je wel! :)

Degene aan de telefoon wist mij te vertellen dat ik volgende week, als ik bij de arts besproken ben, antwoord kan krijgen op mijn vragen. Dus hopelijk weet ik eind volgende week meer. Verder mocht ik niet op eigen houtje stoppen met de pil. Afwachten dus. En mocht het te lang duren, of te onduidelijk zijn, dan ga ik er uiteraard weer achteraan.