Die hele veranderingen in de pubertijd die heb ik denk ik op dat moment ook niet bewust meegemaakt, het gebeurde allemaal en ik was niet meer dan een toeschouwer daarvan. Pas op mijn 20ste toen ik op mezelf ging wonen en klaar was met school en alle druk van me af viel, begon ik weer ruimte te krijgen om te voelen. Ik raakte compleet in paniek, er was zoveel wat voor mij niet goed voelde, maar ik kon dat nog steeds niet vertalen wat er nou allemaal was. Ik kreeg een hoop medicatie om mijn gevoel uit te schakelen, maar het werkte alleen tijdelijk. Ik hen 10 jaar lang allerlei verschillende medicatie gehad om mijn paniek en agressie te onderdrukken.
Afgelopen 10 jaar tot nu toe heb ik ieder moment van de dag het gevoel mijn huid af te willen schuren en te willen douchen. Het enige wat ik hierover kon zeggen tegen begeleiding was dat ik me vreselijk vies voel en dat ik eruit wil, ik wil geen lichaam. Ik kwam bij een ademtherapeut terecht en die merkte op dat ik helemaal geen contact heb met mijn lichaam en dat ik daarom dus ook regelmatig knock-out ga. Ook kwam ik bij een haptotherapeut terecht en die moest me wel zo hardhandig aanraken voordat ik iets kon voelen met mijn lichaam.
Zou dat allemaal een reactie kunnen zijn dat ik in een verkeerd lichaam zit?
Reageer ik inmiddels zo heftig op mijn eigen lichaam omdat ik als kind niet kon aangeven dat ik in een verkeerd lichaam zat? En mijn medicatie mijn bewustwording nog eens 10 jaar uit heeft gesteld?
Zou ik daarom van baby af aan een allergie hebben voor vrouwen (zelfs bv voor mijn eigen zus), omdat ik van buiten net als zij ben, maar dat dit voor mij niet klopt?