MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
marloes.25
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2014, 12:17
Gender: Trans MtF

MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Bericht door marloes.25 »

Hoe kom ik er achter wat ik ben.

Ben nu een jonge man (van 25) maar voel mij al een aantal jaren heel erg een meisje voor mijn gevoel,
heb het vroeger ook al gehad maar op een gegeven moment toch gedacht dat ik een man hoor te zijn om dat ik er nu eenmaal zo uit zie en geboren ben.

Moet er wel bij zeggen dat ik al heel wat jaren een verslaving heb ( vind het niet echt makkelijk om voor uit te komen) een seks verslaving wil er (veder niet op in gaan), ben er nu ook voor in behandeling zin's dien ik in behandeling ben word het gevoel al stekendere om een vrouw te willen zijn.

Maar kan niet goed plaatsen wat ik er mee moet?

(sorry voor mij taal en schrijf fouten).

Liefs Marloes xx
Geef wat je echt graag wilt nooit op. Het is soms moeilijk om te wachten, maar het is veel erger om spijt te hebben.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Bericht door jacqueline »

Ik zou dit zeker melden bij je behandelaar....het zou zo maar kunnen dat deze verslaving verband houd met genderdysforie......je weet maar nooit.....
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Bericht door Jessy »

Jacqueline heeft gelijk. Ze zeggen vaak dat er uit stress veel kwalen en problemen kunnen voortkomen. Genderdysforie is iets dat mogelijk al een heel leven meespeelt en eveneens psychisch aan je vreet, terwijl je het onder druk van de maatschappij, of schaamte, of iets anders, tracht te onderdrukken.
Erover spreken met behandelaar, huisarts, en/of een psycholoog lijkt me een belangrijke stap.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Bericht door Emma »

Van de frustratie omdat je met je GD geen raad weet (of omdat je niet beseft dat je 'gewoon' GD hebt) ga je gekke dingen doen. BTDT. Garantie dat je er zo maar van af komt is er niet maar wat Jessy zegt, praat er over met de psycholoog en kijk waar je uit komt...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Bericht door Anon20180730 »

mocht je een verslaving hebben.. GD is mogelijk vast een of dé oorzaak :idea:
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Bericht door leonie »

ik ben het ook volkomen eens met jessy , dat je het niet zo maar mag laten , maar moet praten met een psycholoog of psychiator

veel geluk
leonie
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
marloes.25
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2014, 12:17
Gender: Trans MtF

Re: MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Bericht door marloes.25 »

Zal het gaan doen er met mijn behandelaar overpraten.

dank je wel voor de reacties kan er wat mee.
Geef wat je echt graag wilt nooit op. Het is soms moeilijk om te wachten, maar het is veel erger om spijt te hebben.
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Bericht door Sabrina40 »

Jessy schreef:Jacqueline heeft gelijk. Ze zeggen vaak dat er uit stress veel kwalen en problemen kunnen voortkomen. Genderdysforie is iets dat mogelijk al een heel leven meespeelt en eveneens psychisch aan je vreet, terwijl je het onder druk van de maatschappij, of schaamte, of iets anders, tracht te onderdrukken.
Erover spreken met behandelaar, huisarts, en/of een psycholoog lijkt me een belangrijke stap.
Helaas is de eerstelijns gezondheidszorg in Nederland nog helemaal niet adequaat ingericht om hulp te bieden aan mensen, die net ervaren dat er iets mis zit tussen hun gendergevoel en hun lichamelijke geslachtskenmerken. Daardoor verwijzen huisartsen en GGZ afdelingen wegens gebrek aan expertise dikwijls nog pijlsnel door naar de grote kenniscentra voor genderdysforie centra in Amsterdam of Groningen of alleen voor jongeren Leiden. Maar dat soort kenniscentra bemoeien zich eigenlijk heel primair alleen maar met de daarbij mogelijk noodzakelijke medische behandelingen, zoals HRT en SRS en de daarvoor benodigde diagnosen. En dat is voor velen in dit stadium niet alleen fysiek qua afstand, maar ook gevoelsmatig een hele grote stap.
Mijn suggestie is om eerst eens contact te zoeken met Transvisie POST of Transvisie ZORG.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 jul 2014, 08:43
Gender: Trans MtF
Locatie: Regio Gent/Belgie

Re: MOET IK MIJN GEVOEL ACHTER NA GAAN.

Bericht door Daphne »

Zeker en vast er met iemand over praten die hier wat over weet. De kans is er wel dat deze twee zaken aan elkaar vast hangen. Weet ook dat je niet volledig zelf hieruit moet komen, het is zeker al moeilijk genoeg om met die vragen te zitten laat staan alleen op te lossen.

Praten helpt zeker, best met een ervaren persoon maar hier kan het ook al iets betekenen. ;-)
Be who you truly are it will set you free.
Afbeelding