IZA Cura zorgverzekering

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

IZA Cura zorgverzekering

Bericht door NaomiClareNL »

Was eigenlijk niet meer van plan om hier nog iets te plaatsen. Er is teveel kapot gemaakt in mijn leven door het transgender zijn, duidelijk versterkt door de totale inkompentie op alle terreinen van de VUmc "endokrinologen".
Sta nu op een geheel zelfgekozen lage dosering oestrogenen met behulp van een geheel zelf te betalen merk geneesmiddel (Novartis Estradot 50 microgram pleister, voor de geïnteresseerde) en dat levert een marginale bodem in de geestelijke gezondheid op. Nu al weer iets meer dan 6 maanden, een duidelijke verbetering ten opzichte van de standaard instorting na 4-4,5 maand bij hogere doseringen.

Meer absoluut niet. Alles meer geeft zoveel meer problemen en geen enkel blijvend voordeel in de vorm van een alom (behalve bij mij) opgemerkte verbetering in de geestelijke gezondheid, zachtere huid, borstgroei etc. Sta dan ook op het punt om de totaal mislukte sociale en medische transitie vaarwel te zeggen en terug te gaan naar een leven van ontkenning van transgender zijn. Toen had ik tenminste een leven. Nu vegeteer ik slechts.

En dan loop je toch weer tegen wat op. Deze week een brief van de gemeente Rotterdam in de bus. De tijd van mogelijk overstappen naar een andere zorgverzekeraar is weer aangebroken. Ze hebben een leuk aanbod voor mensen met een bijstandsuitkering als ik. Met name het eigen risiko is vrijwel afgekocht door het te herverzekeren (het is slechts 50 euro). Verder tandarts vergoeding en nog zo wat.

Ook krijg je een premie van de gemeente van 10 euro zodat de totaal prijs op 146,79 per maand uitkomt. Klinkt goed.
Mijn probleem is dat ik verder gezond ben en dus never nooit niet een beroep op iets moet doen, behalve de zelf te betalen hormonen heb ik geen kosten die verrekend worden met de eigen bijdrage.

- Wie heeft er ervaring met IZA Cura?
- Hoe is deze maatschappij ten opzichte van transgenders?
- Hoe soepel zijn ze in de verstrekking van vergoedingen? Met name gezichtshaar verwijderen, dat is na 5 jaar nog steeds niet afgerond.
- Hoe staan ze tegenover geslachtsoperatie in Thailand?
- Voorlopig overweeg ik niet om naam en geslacht te wijzigen want dat werkt averechts. Zilveren Kruis heeft destijds na bericht VUmc wel naam en geslacht aangepast, doet IZA Cura dat ook?

Ik dacht ik leg het maar even hier neer voordat ik een afspraak ga maken met een voorlichter. Wellicht zijn er mensen die met die maatschappij te maken hebben en er wat over kunnen vertellen. Elke ervaring die je wilt delen is welkom.
Was eigenlijk niet van plan om van zorgverzekeraar te veranderen gedurende de transitie maar na 6,5 jaar alleen maar ellende kan ik niet meer. En dan verandert de boel natuurlijk.

groeten,
Naomi
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Jennifer19
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:48
Gender: Vrouw
Locatie: Hoorn

Re: IZA Cura zorgverzekering

Bericht door Jennifer19 »

Hoi NaomiClareNL

ik ken helaas die hele verzekering niet dus ik kan je kwa specifieke informatie geen antwoord geven.


beetje laat voor een beetje een nutteloos antwoord van mij maar misschien weet iemand anders iets over deze zorgverzekeraar.

Groetjes
Jennifer19
Afbeelding

Afbeelding
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: IZA Cura zorgverzekering

Bericht door athena1978 »

Ik vind een premie van 146,79 per maand nogal aan de hoge kant. Tegenwoordig kan je online bij je verzekering alles inzien via digi D en dan zie je precies wat je heb gebruikt dit jaar en soms ook van eerdere jaren en wat er wel en niet is vergoed dan zie je meestal dat het meeste gewoon uit je basis is vergoed.(met uitsluiting van tandarts) Dus moet je even afwegen wat je wel en niet nodig heb.

En een advies is om gebruik te maken van verschillende vergelijkingssite's om tot een keuze te komen.

Tegenwoordig bieden veel verzekeringen collectiviteit korting aan zonder dat je ergens moet werken of lid van bent.
het schijnt dat veel mensen zich zelf onnodig over verzekeren. Ook moet je jezelf afvragen of je je wel voor iets moet verzekeren wat nog zelf te betalen valt.
Ik heb zelf uitgebreid dagen alles goed doorgenomen om tot een juiste beslissing te komen voor mij en mijn partner..

Door alle verschillende aanbieders en basis verzekeringen (meestal drie optie's/wel of geen gecontracteerde zorg) zie je door de bomen het bos niet meer maar misschien kan je je persoonlijk laten adviseren bij een inloop spreekuur van een sociale wijkcentrum.

http://www.hoyhoy.nl/zorgverzekering" target="_blank

http://www.independer.nl/zorgverzekerin ... tAodJRYAmQ" target="_blank

Succes!!
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: IZA Cura zorgverzekering

Bericht door Anon20190209 »

De iza cura verzekering is vergelijkbaar met de azivo den haag verzekering beide speciaal voor de minima zonder eigen risico!!!
Het betreft een basisverzekering plus een aanvullende verzekering. Dus voor mensen die sowieso gebruik maken van de verzekering lijktt me het geen slechte keuze. Je zou kunnen denken dat mensen ook geld apart kunnen leggen voor het betalen van het verplicht eigen risico. Maar mensen met bijvoorbeeld een bijstandsuitkering hebben het al niet breed dus zal het geld apart leggen er bij in schieten en is dan een bedrag van 370 euro heel veel geld.....
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: IZA Cura zorgverzekering

Bericht door athena1978 »

12 x 146,79 = 1761,48

De eigen risico is gewoon in de maandelijkse prijs opgenomen of je dus wel of niet heel je eigen risico opmaakt. Het lijkt of ze willen voorkomen dat mensen in de schulden komen of aanspraak willen maken op bijzondere bijstand.
Ik heb even op de site gekeken en info gelezen.

http://www.izacura.nl/rotterdam/zorgverzekering/premie" target="_blank

Je hoeft tegenwoordig bij geen enkele verzekering de eigen bijdrage in een keer te betalen en als je dus een rekening krijgt voor eigen bijdrage na dat je bv medicijnen hebt opgehaald kan je dat altijd de volgende maand betalen en als het te hoog is in termijnen voldoen.
Je bent met deze verzekering iig echt niet goedkoper uit of perse beter verzekerd!!

Maar goed dat was natuurlijk niet je vraag en ik ben verder ook niet bekend met deze verzekering.. En verder valt transgenderzorg gewoon onder de basisverzekering.. succes iig.