Nieuwe chat! Zie dit topic.

Armin van Buuren, final shows

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
lotte33
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Armin van Buuren, final shows

Bericht door lotte33 »

Zijn nog meer van jullie naar de shows van Armin van Buuren geweest toevallig?

Voor mij een hele bijzondere ervaring. De openingsshow was een jaar geleden. Daar stond ik ook. Als jongen/man met mijn ex-vriendin. Dan besef je even hoeveel er in een jaar kan gebeuren en hield het dan ook niet droog bij de vioolsolo van "Intense".

Meteen ook een van de eerste echte real life ervaringen. Als mezelf dus en dat voelde supergoed. Het was alleen ook de eerste keer op pad zonder mijn transvriendinnetjes maar met m'n "oude" vrienden. Ofwel, nu stond ik er echt "alleen" voor in een omgeving waarin aardig wat drugs en alcohol gebruikt wordt. De mate van openminded zijn is natuurlijk wisselend door de brede doelgroep.

Zeker omdat ik zelf nuchter moest blijven sloeg op momenten wel even de angst toe. Nadat een schotse lolbroek aan m'n pruik liep te trekken (leverde hem bijna een blauw oog op) wordt je toch wat onzeker. Die onzekerheid straal je uit en dat is zonde. Een uurtje later werd ik omarmd door een studentikoos en ladderzat figuur uit Breda. Vond me een "hartstikke tof wijf". Maar als dat op je afgezwalkt komt schrik je in eerste instantie toch even. Zeker toen het licht aanging en voor je gevoel de baard alweer dwars door de foundation heen prikt, sprak een meisje me nog aan om te complimenteren over m'n kledingkeuze. Ik was erg verrast over de respectvolle manier waarop ze doorvroeg toen ik aangaf dat het niet om een verkleedpartijtje ging.

Ergens was het natuurlijk niet zo slim van me om een feest uit te kiezen met zo'n emotionele lading. Maar het heeft me geen moment aan het twijfelen gebracht. En ik schrok van mezelf hoe weinig (geen) moeite ik hoef te doen om me vrouwelijk te gedragen, buiten het onderdrukken van het mannelijke dat er in de jaren ingetrapt/aangeleerd is.

Smaakt dus weer naar meer, al had ik me al voorgenomen niet meer in herenkleding uit te gaan...
Gebruikersavatar
lotte33
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Armin van Buuren, final shows

Bericht door lotte33 »

P.S. Ik heb een paar foto's geupload in de groep van Transgender Netwerk Nederland; https://www.facebook.com/groups/62374224192/" target="_blank
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Armin van Buuren, final shows

Bericht door Veronica »

Ik ken wel iemand die vaak gaat naar grote feesten als die van AvB, maar drugs en alcohol spelen daar een kleine rol, je komt dat vaker tegen op feesten als Sensation of Lowlands.

Dat terzijde, ik luister zelf vooral naar trance/vocal trance muziek, daar hoort AvB ook bij.

Helaas wordt hij langzaam te mainstream, gelukkig niet zo erg als Tiesto (die van goede trance nu troep maakt net als David Guetta) wel zonde, maar hopen dat AvB op deze lijn blijft zoals die nu is.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
alida
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 mar 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Armin van Buuren, final shows

Bericht door alida »

Over dance gesproken: toevallig kwam ik van het weekend dit stukje tegen: http://www.advocate.com/arts-entertainm ... ance-music" target="_blank.
Gebruikersavatar
lotte33
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Armin van Buuren, final shows

Bericht door lotte33 »

Tja, het was voor mij niet zozeer het feest, maar de test die spannend was :-)
De show had ik een jaar eerder al eens gezien...
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Armin van Buuren, final shows

Bericht door Fay »

Ben wat ouder en heb menig feest afgelopen, gezwierd,en dat ligt achter me, maar zon omgeving waar men lekker op de chemie zit is natuurlijk relatief veilig, iedereen heeft goeie zin :)

Toch knap dat je dat gewoon hebt gedaan, zelf zouk eerder wat rustigers opzoeken

Fay
Gebruikersavatar
lotte33
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:07
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Armin van Buuren, final shows

Bericht door lotte33 »

Nou niet iedereen hoor ;-) De chemie is zeker niet het probleem, maar alcohol wel. Dat maakt niet altijd het beste los in mensen. Net als groepsgedrag.
Zeker als dan gebeurt waar je bang voor bent. Die pruik lag toch bijna op de grond, moest er niet aan denken. Ik denk dat die gast zich ook gewoon niet besefte dat het geen grapje is om zoiets te doen, al zal er echt niets kwaads achter gezeten hebben. Hij verveelde zich waarschijnlijk omdat z'n stapvriendje in gesprek stond ernaast.

En het is allemaal niet erg als je zelf mee kan drinken, maar ik was de Bob(in). Dan ben je toch ook wat bewuster van de wereld om je heen. En ook nog eens best emotioneel, omdat ik nou net ook dit feest had uitgezocht.

Dat was niet handig of gemakkelijk maar juist om dat dan gedaan te hebben, wel een extra steun in de rug.
Want de paranoia die ik had na het pruikincidentje was dus echt niet nodig. Het merendeel van de reacties is positief, dus daar moet je dan maar vanuit gaan eigenlijk.