jonge transseksueel op tijd wakker geworden

Nieuwsberichten
tanja1977

jonge transseksueel op tijd wakker geworden

Bericht door tanja1977 »

Maar toen we na anderhalf jaar op het punt kwamen om het vrouwelijk hormoon, oestrogeen, toe te dienen, ben ik me vragen gaan stellen. De dokters vertelden me ook dat het risico bestond dat ik na de geslachtsoperatie nooit voldoening zou beleven aan seks. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en tegen de psychologen gezegd: 'Ik stop ermee.'

De kans was groot dat ik nooit een normaal seksleven zou hebben, daar ben ik bang van geworden.

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article ... zijn.dhtml" target="_blank
Veronica

Re: jonge transseksueel op tijd wakker geworden

Bericht door Veronica »

Voor sommigen is sex belangrijker dan jezelf zijn, echter in dat geval ben je dus jezelf al die tijd geweest dus was de hele traject voor geslachtsverandering ook overbodig geweest.
Afbeelding
Raisa

Bericht door Raisa »

Als meisje verder leven zonder srs was geen optie? Raar verhaal.....
Veronica

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:Als meisje verder leven zonder srs was geen optie? Raar verhaal.....
Ik denk dat diegene gewoon van gedachte is veranderd.

Even heel sarcastische opmerking, deze persoon stopt ermee alsof het een kledingstuk is dat diegene niet meer leuk vindt.
Afbeelding
diederique

Bericht door diederique »

Het is jammer voor de beeldvorming dat een spijtoptant -nog wel een puber- er zo wordt uitgelicht. Alsof niet iedereen het recht heeft na een tijd te concluderen dat hij/zij er (nog) niet aan toe is die omslag te maken en gewoon weer in de anonimiteit te verdwijnen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik kan me wel voorstellen dat een verminderd libido en genot een reden voor iemand kan zijn om geen srs te ondergaan, zo zijn er meerdere die om wat voor reden dan ook daarvan afzien. Maar ik zeg expres verminderd omdat dat het meeste voorkomt. Ook bij mij, mijn libido is weliswaar minder geworden maar nog altijd aanwezig en een (vochtig) orgasme is geen probleem als ik mezelf bevredig, net als bij de meeste biovrouwen het geval is. Ik heb zelfs een keer een echte natte droom gehad, 'dacht' ik 's nachts en merkte ik 's morgens. :)

x'jes en liefs
Daniéla
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 30 dec 2014, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Veronica

Bericht door Veronica »

Ben ik wel mee eens Diederique, maar om een heel traject steevast te doorlopen en pas als "de grote" operatie aankomt te zeggen "nee, ik stop er helemaal mee" omdat diegene misschien nooit meer bevredigende sex heeft, sorry maar dan bestempelt het volk ons al een veel te dure zorgkost die geldt verspilt omdat ze plots van gedachten veranderen.

Stel dat sex super belangrijk voor iemand is, als diegene zich echt man of vrouw voelt hoef je niet perce die operatie te doen, leef als de man of vrouw die jij je voelt en behou gewoon je oude geslachtsdeel, niemand die in je broek kijkt, behalve jij zelf en je partner.

Als je dan wel stopt betekend dat he gewoon ervoor ging zonder uberhaupt maar een beetje over na te denken, net een zak chips uit de supermarkt erbij pakken omdat je plots zin in hebt.

Dat terzijde, 3 jaar in het traject zitten (+ al 1,5 jaar aan de hrt) en dan afzien is niet op tijd wakker.
Laatst gewijzigd door Veronica op 30 dec 2014, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Anon20180501

bestempelt het volk ons al een veel te dure zorgkost die geldt verspilt omdat ze plots van gedachten veranderen.
Over spijtoptanten wordt nauwelijks bericht maar van afvallers nog minder, ik zie dit probleem dus niet zo.

x'jes en liefs
Daniéla
Laatst gewijzigd door Anon20180501 op 30 dec 2014, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501

oops...

Ik heb je reacties nogmaals doorgelezen Tanja maar je praat hier dus niet voor jezelf... ;)

Maar goed, mijn woorden blijven staan en zijn aan een ieder gericht die voor dit dilemma komt te staan.

x'jes en liefs'
Daniéla
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik zou jouw traject zeker niet door krantenartikels laten leiden, 9/10 keer zijn de verhalen ofwel niet compleet, ofwel niet accuraat (ofwel beide).
Tot nu toe nog maar héél zelden gehoord dat het sexleven niet meer functioneert na SRS. De meesten zijn content hoor. Als het jou zou afschrikken om verder te gaan, praat er dan best met je eigen behandelend arts over.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.