Schrijfsels Gender traveler

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gender traveler

Schrijfsels Gender traveler

Bericht door Gender traveler »

Hallo ^^,

ik schrijf hier om al schrijvende grotendeels eigen antwoorden te vinden, met eventuele suggesties/ aanvullingen/ aanmoedigingen/ of ervaringen van jullie.

allereerst niet verwacht op deze site terrecht te komen, toch brengt het (false?) hoop en veel losse gedachtes, die van de hak op de tak gaan zoals

- goh wat ben ik blij dat ik nu niet zo bang meer ben om uit de kast te komen, trots dat ik mezelf die vrijheid durf en kan gunnen. :hug: :hbeat:
- Ik begin een awesome vrienden kring te krijgen waar ik volledig mezelf mag zijn. :wship:
- Zou daarom mijn ongesteldheid zo zwaar verlopen? Ergste keer was 3x flauwvallen en 15x overgeven van pijn. en nog andere issues gerelateerd.
- Shit!!! Ik denk niet dat mijn huidige vriend bij me zal blijven als ik daadwerkelijk zou kiezen om volledig om te gaan...
Hoewel geen enkele relatie ik in de weg laat staan van dergelijk geluk/ keuzes, zou ik het toch jammer vinden als het daarom uit ging en het kan het miss iets vertragen.
- Wooow ik realiseer me nu dat ik me ONTZETTEND schaam voor wie ik ben, ongeacht mijn keus voor wat/ wie ik ook ben, ik hoop dat ik dat snel los mag laten.
- Ik HAAT dat seksistische gedrag... de vooroordelen over vrouwen/ een object te zijn/ cat calling, helemaal de momenten wanneer ik me mannelijk voel... :shock:
- Ik kan een mooie man als vrouw zijn, zolang ik mezelf maar recht aan kan kijken in de spiegel.

:idea: mmmh toch meer gaan verdiepen in gender fluid ^^ ben benieuwd
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Re: Schrijfsels Gender traveler

Bericht door Jeste »

Gender traveler schreef:mmmh toch meer gaan verdiepen in gender fluid ^^ ben benieuwd
Dat is zeker een goed idee. Maar het kan wel een flinke zoektocht zijn om het allemaal duidelijk te krijgen voor jezelf. Dat weet ik inmiddels uit ervaring.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
TimV

Bericht door TimV »

Hey,

Dat over je ongesteldheid klinkt heftig :O ben je er al mee naar een dokter gegaan? Dat je vriend je niet zal steunen is een reële mogelijkheid, maar als je hier 'helemaal voor gaat' moet je denk ik sowieso voorbereid zijn op het ergste (het verliezen van contacten die je niet altijd zal zien aankomen). Ik zou graag willen zeggen dat je je niet zou moeten schamen voor wie je bent (of dat nou man, vrouw, gender fluid of whatever is), maar dat is makkelijker om te zeggen dan om daadwerkelijk te voelen. Ik ben zelf ook nog altijd aan het worstelen met schaamte met betrekking tot het hele transgender gebeuren, terwijl ik inmiddels 99% zeker weet dat ik met hormonen en operaties verder ga :\ Maar goed, blij dat je een goeie vriendenkring opbouwt zo, die kunnen je door veel struggles helpen!

Succes met je zoektocht in ieder geval ;)

Gr,

Tim
Gender traveler

Hartelijk dank voor jullie reacties ^^,
Ja, ik ben al met ongesteldheid naar dokter geweest en al meerdere dingen geprobeerd maar hielp niet echt.
Evt operatie zou miss kunnen helpen maar bied ook geen garantie. Heb liever niet om in me lichaam te snijden tenzij het echt nodig is. Maar miss als ik meer duidelijkheid heb voor mezelf dan kan ik hem altijd laten verwijderen ;) .

Wat die zoektocht betreft, mja dat gaat een lange interne reis worden. Maar die is me meer waard dan al het goud op aarde, dus dat zit wel goed ^^.

Dag 2

Lief en raar, zojuist weer een androgyne foto gekregen van een vriendin, als bevestiging dat ze mijn gender zoektocht steunt.
:hbeat: Super schattig, maar ik ben niet veranderd, zo was ik altijd al. Nu ik van de week naar nog meer mensen uit de kast ben gekomen, krijg ik vooral veel vragen. Soms wat apparte situaties. Hoewel dat extra beetje liefde maandag heel fijn was, ben ik inmiddels verder gegaan met de orde van de dag...

Vandaag gesprek bij psychiater en goed nieuws na een harde domper, de behandeling die ik wilde doen had een dergelijk lange wachttijd dat ik vriendelijk verzocht werd iets anders te zoeken... Het mooie hiervan is, dat we nu ook specifiek naar gender gaan kijken en dat dit een belangrijk punt word binnen het behandelplan, naast persoonlijkheids problematiek/ trauma, met de kortste wachttijd. Dat geeft me wel weer nieuwe moet, want ik wil en moet echt met mezelf aan de slag. Overigens volledig support hierin van mijn moeder ^_^ awesome!

Door de dag heen heb ik een kort lontje, dingen stappelen ongelofelijk snel op. Ik pieker veel en ben voornamelijk gestressed. Kleine dingen zijn me snel te veel en heb een hele slechte concentratie. Zondag ga ik naar crisis opvang, het is mijn eerste keer en weet totaal niet wat ik ervan moet verwachten. Ik vind het erg lastig, maar zal denk ik ook afstand moeten doen van me 2 konijntjes. Schatten van beesten, maar ik kan er helaas niet meer voor zorgen. Ik hoop maar dat ze een goed baasje vinden.

Gestaag blijf ik doen wat werkt en wat mij het beste lijkt, ondanks mijn beperkte energie. Stap voor stap ruim ik mijn kamer op en doe ik afstand van mijn beginnende hoarding verzameling. Al het onbruikbare WEG, alles met negatieve herinneringen WEG, ruimte, alleen maar ruimte voor het nieuwe en het goede in mijn leven. Ik hoef niet veel te hebben, maar dat wat ik heb daar wil ik oprecht gelukkig van kunnen worden.

Dit geld ook voor mijn relaties. Gisteren een zogenaamde vriend de deur gewezen, weer sexuele opmerkingen naar me hoofd. Hij geild op me tieten... sorry vandaag ff niet, ik ben een man!!! Hij hoeft niet meer terug te komen. Zeg ik heel stoer, maar ik vind het eng, want nu vald er opnieuw een gat in mijn sociale kring, want met hem vallen ook anderen weg. Na zes jaar als kluizenaar geleefd te hebben, verover ik mijn plekje tussen de mensen. Zoeken, leren communiceren, grenzen aangeven, contact blijven houden, zien en gezien worden, de angst verdragen en de liefde omarmen. Ik ben al heel goed bezig, want er zijn nu ook hele toffe mensen. Met dat V weg is, is er ruimte voor nog meer lieverds!!! Stap voor stap laat ik ze dichterbij.

Mijn (vaste) partner begint eindelijk de ernst van mijn situatie te begrijpen. Hij doet ontzettend zijn best er voor me te zijn, maar ik heb nog een lange weg te gaan, alvoor ik de relatie weer vertrouw. Mezelf en hem, vertrouw. Ik vecht me een weg open, waar ik eerlijk al mijn angsten/ zorgen op tafel leg, zodat ik er niet meer alleen mee hoef te lopen. Ik heb hem mijn angst verteld, om openlijk bij hem te switchen tussen gender. Hij weet het al wel, heeft het al wel een keer gezien en spoorde me vooral aan te doen wat goed voeld voor mij. Mijn angst blijft echter, gezien hij vaak zijn kop in het zand steekt, tot het voor zijn neus staat... en wanneer ik echt een outfit bij elkaar heb, die me goed staat als man, kan het zomaar zijn dat ik veel vaker om ga dan hem lief is... We zullen zien. Tot die tijd, vooral durven te leren vertrouwen. Zelfs als hij niet blijft vind ik iemand, die nog dichter bij mijn ware ik komt te staan.

Gezien ik polyamoreus leef, heb ik morgen ook nog een date, waarin ik nog meer naar mijn fling van vorige week ga uitspreken. Spannend! maar ook leuk hem weer ff te zien!

Dit was het voor nu, fijne avond X
Gender traveler

Ik voel me een man in een vrouwen lijf, dus ik doe er alles mee, wat een man met een vrouwenlijf zou willen doen...