Nieuwe chat! Zie dit topic.

stop met die eeuwige twijfels

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2015, 15:21
Gender: Onzeker

stop met die eeuwige twijfels

Bericht door Ariel »

hoi allemaal,

ik ging de vraag stellen of het normaal is dat je zo'n twijfels hebt maar ja beetje idiote vraag en ze is ook al tal van keer gesteld.
het voelt soms aan of je een gespleten persoonlijkheid aan het kweken bent! nu kwam ik op het idee om elkaar eens wat pointers
te geven. wat doe JIJ als je weer eens op dat punt begint te komen? ik heb het bijvoorbeeld heel moeilijk om naar ultra macho films
te kijken en meestal ook na de sex. nu kan je wel dingen beginnen mijden in het leven maar het spreekt voor zich dat geen sex meer
geen optie is :D dus wat te doen als je weer voor de zoveelste keer aan het twijfelen slaat? ik neem soms een goed warm bad of
ga shoppen en dan voel ik me meestal wel weer terug iets beter. ben niet het type om een sjaal te breien maar bezighoud is meestal
de oplossing voor mij. wat zijn voor jullie de oplossing waarvan je je terug iets beter gaat voelen? ik hoor het graag.

Ariel X
ARIEL GRANDE
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: stop met die eeuwige twijfels

Bericht door Fay »

Geen sex kan best geen optie meer zijn, heb er zelf weinig behoefte aan, hrt, voor de rest, twijfel is niet ongezond houdt je scherp, iets anders is blijven piekeren

Fay
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: stop met die eeuwige twijfels

Bericht door Jennifer W »

Ik ben destijds begonnen met een dagboekje. Ik bedoel niet "het dagboekje" hier op het forum al gaat deze wellicht dezelfde functie krijgen later.

Als ik het even niet meer zie, dan lees ik vaak mijn oudere schrijfsels....
Het geeft energie om te merken dat je voorruit bent gegaan, soms ben je verder dan je denkt.

Mochten schrijfsels vaak verdrietig zijn dan is het een idee om positieve gebeurtenissen, of momenten die je goed deden voelen in een apart schriftje te zetten.
Een "witboek", zoals men dat noemt.

Op het prikbord heb ik een docu geplaatst, ik ben er zelf inmiddels wel mee klaar, maarrr

Ik heb deze wat keren gekeken op twijfel momenten.
En wat doet het soms goed om te zien dat er meer mensen zijn die mee maken in zekere zin, wat jij meemaakt.
Eenzaamheid kan hierdoor dragelijker zijn.

De twijfel verdwijnt echter wel na verloop van tijd, althans de twijfel over wat je bent van binnen.
Als ik voor mijzelf spreek gaat twijfel zich op andere vlakken vestigen.
Ik wil voorkomen bijvoorbeeld dat ik weer een rol ga spelen.....

Een voorbeeld om dit uit te leggen:

Een tijd terug alweer begon ik mijn nagels te lakken.
Na het lakken merkte ik vaak dat ik mijn handen veel sierlijker begon te bewegen...

Een tijd lang heb ik gedacht dat ik gedrag probeerde te simuleren, maar het vreemde was dat het automatisch ging....
Een gesprek met een cis-vrouw bracht gelukkig een antwoord...

Het is normaal na het lakken van de nagels dat je jouw handen sierlijker gaat bewegen.
Dat je jezelf ook sierlijker voelt.....mooier...is normaal voor een vrouw.

Meer dat soort twijfels dus...


edit: ik ben als het ware de vrouw die ik ben aan het ontdekken nu, het kleine meisje word eindelijk opgevoed...
En zo is het ook een beetje, het meisje/de vouw in je heeft bij vele van ons verstopt gezeten om wat voor reden dan ook...
zij heeft dus ook nooit erkenning gekregen voor haar bestaan.....het is dan de mannelijke schil gestuurd door een vrouw naar man "script" die steeds de erkenning van bestaan gekregen heeft....en "opgevoed" raakt.
Laatst gewijzigd door Jennifer W op 18 mar 2015, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 feb 2015, 15:21
Gender: Onzeker

Re: stop met die eeuwige twijfels

Bericht door Ariel »

top reactie!
ARIEL GRANDE
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: stop met die eeuwige twijfels

Bericht door Emma »

Sluit me aan bij Jennifer. En het leuke is dat je dat gedrag ook niet meer afleert, ook al heb je geen nagellak op. Ik heb mijn best gedaan om een beetje sierlijk te kunnen lopen op hakken, maar als ik gewoon platte schoenen aan heb loop ik niet eens anders meer. Praten, bewegen, denken, ademen, lachen, je kunt oo een gegegeven moment niet anders meer. Niet dat ik alles goed doe nog, maar ik ben er wel een stuk zekerder van geworden... Het heeft gewoon zo moeten zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: stop met die eeuwige twijfels

Bericht door Jennifer W »

Emma schreef:Sluit me aan bij Jennifer. En het leuke is dat je dat gedrag ook niet meer afleert, ook al heb je geen nagellak op. Ik heb mijn best gedaan om een beetje sierlijk te kunnen lopen op hakken, maar als ik gewoon platte schoenen aan heb loop ik niet eens anders meer. Praten, bewegen, denken, ademen, lachen, je kunt oo een gegegeven moment niet anders meer. Niet dat ik alles goed doe nog, maar ik ben er wel een stuk zekerder van geworden... Het heeft gewoon zo moeten zijn.

Dat niet afleren herken ik wel denk ik....althans ik ervaar het iets anders maar volgens mij is het hetzelfde,

Ik merk vooral dat het zo eigen en echt voelt, dat een alternatief simpelweg niet meer voldoet, alles in mij zegt op zo een moment dat het eindelijk klopt, ik eindelijk trouw ben aan mijzelf.

en ja, dat geeft inderdaad een enorme boost in zelfvertrouwen naast het feit dat het een enorm fijne bevestiging is van wat je misschien al heel lang voelt en niet kon plaatsen.



"Het heeft zo moeten zijn"


Ehm ja, niet om het tot een discussie te brengen daarover maar meer als anekdote:

Het is inderdaad zo als je achterom kijkt dat alleen het pad welke je bewandeld hebt lijdt tot waar je op dat moment staat, grappig is echter dat voorruit kijkende alle kleuren van de regenboog tussen zwart en wit nog steeds mogelijk zijn, je kan immers elke dag het volgende pad kiezen......en bent daar vrij in...

Een schijnbare paradox.....

want het leven staat niet stil op dat ene punt.....

Zelfs onze zon raast door het heelal terwijl de planeten eromheen cirkelen, de aarde bevindt zich dan ook nooit twee maal op exact dezelfde plek....maar beweegt zich als een spiraal door het heelal...

Het zou slechts een paradox wezen wanneer de aarde wel elk jaar zich weer op exact dezelfde plek in het heelal zou bevinden.

En daarom kunnen we vrij kiezen en toch op een station aankomen waarvan je zegt......het heeft zo moeten zijn.....


Soz, soms heb ik zo een bui