Heey alemaal
zoals ik in een post keer heb verteld maar voor de gene die het nog niet hebben gelezen
mag ik over ongeveer 2 weken beginnen met de hormonen
ik was al erg ban voor het gesprek dat het in een dikke teleur stelling zou worden aange zien ik een dik maand op het gesprek moest wachten
het viel dus reuze mee in nog geen jaar is het heel snel gegaan een paar maanden geleden ging ik nog als iemand met kort haar en stomme jongens kleding naar school
en nu gewoon als mezelf opzich vind ik dat van mezelf ontzetend knap op school gaat het ook goed ik loop binnenkort stage
een plek konden ze me niet aannemen want daar werkte een andere trans ( you know what i mean ) dus zoeken ze nu een andere lokatie
en in september ga ik naar het mbo
en volgend jaar al kan ik al geopereerd worden ik kan niet wachten
maar ooki heb ik gehoord wat ik niet wist je moest je geslachs haar ook laseren achteraf wel logish maar dat wist ik niet zou wel heel veel pijk doen
ook heb ik een soort van vriendje die komt dat lijkt me heel erg eng
ook sta ik voor een dilemma over 2 weken dat ik met mn hormonen zou kunnen beginnen hebben ze direct een gesprek geregeld over kinderen of ik ze later wil
als ik er voor kies om mn zaat af te laten staan worden de hormonen uitgesteld en als ik er voor kies om mn zaad niet af te staan krijg ik direct het recept mee
en moet ik het naar de huis arts brengen en dan kan ik beginnen
de onzeker heid is nog heel erg aanwezig ik voel me vaak lelijk en heb het gevoel dat niemand me aantrekkelijk vind natuurlijk is dat niet zo maar zo voelt dat wel
ik word overal wel met respect behandeld maar het gevoel van ze hebben het door of ze zien het
maar toch ik denk dat meerdere hier last van hebben
dan kunnen ze wel zeggen wees blij mdat je met respect behandeld word maar het gevoel dat je super lelijk bent is vele male erger
maar daar kan de plastiche chirurg wel voor zorgen
mischien komt dat ook wel dat mn omgeving niet op mij hebben gereageerd niet zeggen van wat zie je er leuk ut enzo en daardoor ga je denken dat je er dan ook niet uitziet
ik heb het gevoel dat andere transen dat wel te horen krijgen en dat doet me zeer al hoeel ze dat nooit in een stad waar iedereen dat hoort niet zo snel zouden doen
verder zoek ik midelen om er zonder hormonen er pasabel uit te zien als een leuke mooie meid
al is dat voor vele transen lastig
mischien make up tips want ik durf echt never met weinig make up de straat op te gaan ik heb meestal rode lippen en mascara en maak mn wenkbrouwen zwart al zijn die van mij al vrij donker
ik draag nu een pruik die vrij realisties is maar vind ik zelf spuug lelijk ik krijg binnenkort van mn moeder haarmatten want mn moeder kan ze zetten ik ben beniewd hoe dat gaat
ik heb veel eluke kleding en hakken maar dat ik lang ben kan ik ze niet over straat aan doen want ik ben vrij lang en met die platte schoenen zioe ik er ook minder vrouwelijk uit
ik heb lange benen met een vrouwelijke heupen en een vrouwelijke kont en billen als ik een vrouwen broek draag met hakken ziet dat er heel erg vrouwelijk uit
maar ik heb nog een bult en ik weet niet wat ik daar mee moet ik draag nu een zwarte legging met een rokje erover om het te bedekken
volgens mij trekken travestieten het geslachsdeel naar achteren maar dat ziet er niet uit zijn er mensen die mischien weten hoe het beter kan
dit is een kleine update hoe het nu gaat
xxrachel
Update Rachel
-
Anon20180501
-
rachel
Re: Update Rachel
Dank je Daniëlla.
Daar heb ik zeker wat aan
Xxrachel
Daar heb ik zeker wat aan
Xxrachel
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Heel veel dingen zijn niet zo'n probleem hoor. Ik ben 1 meter 90 en kan gewoon met hakken over straat. Als het geheel klopt dan ben je gewoon lang, verder niet.
Die bult, wegvouwen werkt toch het beste. Wat voor mij goed werkt is het 'kanten' ondergoed van H&M, dat rekt niet heel erg mee en als je het juiste model hebt (aan een string heb je niet zo veel) en een maatje kleiner neemt gaat het eigenlijk vanzelf.
Die bult, wegvouwen werkt toch het beste. Wat voor mij goed werkt is het 'kanten' ondergoed van H&M, dat rekt niet heel erg mee en als je het juiste model hebt (aan een string heb je niet zo veel) en een maatje kleiner neemt gaat het eigenlijk vanzelf.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
lauracarmello
Plasiche chirurgie neemt die onzekerheid niet weg , ik heb dit ook nog steeds terwijl niemand iets door heeft bij mij zelf niet voor operatie omdat ik zo vroeg begonnen ben maar die onzekerheid blijft
ik ben zeg maar 1m65 maar groot zijn is toch niet erg al die modellen zijn 1m80
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Jennifer W
Misschien heb je niets aan mijn tips en maak je er al gebruik van, maar enkele tips wil ik best kwijt.
Hierbij is het natuurlijk wel zo, dit is wat voor mij erg veel hielp, is dus geen garantie dat dit ook voor jou zo is.
Lak je nagels, als je nog niet goed durft, gebruik dan een "witte" nagellak en probeer langzaam maar zeker meer uitgesproken kleuren...
Mocht dat ook nog een stap te ver zijn, lak eerst je teennagels, niemand die het ziet, behalve jijzelf, en dat is goed voor je zelfbeeld.
Ga altijd zitten om te plassen....
Begin alvast met logopedie, dit kun je makkelijk via de huisarts regelen (verwijsbrief).
Het heeft al effect na de eerste paar keren, je bent dan niet klaar natuurlijk, maar je merkt wel degelijk een geleidelijke verandering van je stem.
Bij een wekelijkse sessie en thuis elke dag oefenen, kun je ongeveer na 6 maanden een natuurlijk klinkende vrouwen stem hebben (wellicht iets donker gekleurd, maar nina simone had ook een donkere stem maar was wel degelijk vrouwelijk)
Gebruik een oranje lippenstift op je baardscchaduw plekken, alvorens je de naturel foundation aanbrengt.
Hierdoor kun je zomaar enkele uren langer zonder weer te moeten scheren. Ook de baardschaduw blijft langer weg.
(Oranje is namelijk de tegenkleur van donker blauwige haren, doorgaans zijn donkere baardharen van dit type en neutraliseer je op deze manier qua kleur)
Voor andere baardkleuren kun je het best even opzoeken wat de tegenkleur is.
Schiet niet tever door in make up, het mooist is vaak dat je er naturel uitziet ondanks je eventueel je baardschaduw hebt weggewerkt.
Meestal werkt oogschaduw niet in je voordeel, alsook te donkere foundation of blush.
Gebruik blush en een highlighter alleen op de plekken die inderdaad meer uit moeten steken danwel weg moeten vallen.
Op die manier kun je de adamsappel aardig wegwerken en kun je bijvoorbeeld je neus wat smaller laten ogen.
(neus highlight op neusbrug, zijdelings donkere blush, en wellicht iets om "het dopje" van je neus)
Als je kleine ogen hebt gebruik dan geen zwarte potlood aan de onderkant van je oog, zet dan eerst op de waterlijn een wit oogpotlood.(maakt ogen groter)
Je kunt de onderkant ook voor maar een derde of de helft met een donker potlood doen, hiermee vorm je je ogen iets...(amandelvormig)
Zorg dat je een aantal lieve vriendinnen om je heen krijgt!!
We hebben een hoop in te halen als het gaat om vertrouwelijk vrouwen contact.....
Wij hebben niet de juiste opvoeding gehad zeg maar en kennen doorgaans niet een tijd waarin je met vriendinnen allerlei "vrouwen" zaken ondekt.
Deze vriendinnen moeten wel eerlijk durven zijn en je niet goedbedoeld bij alles maar complimenteren.
Goed, deze tips heb je volgens mij niet eens nodig.....
maar voor het geval dat....bij deze
Edit:
Ik vergeet nog een paar dingetjes:
Je kan alvast je gewicht op het juiste peil brengen, je gaat namelijk circa 8 Kilo aankomen met de hormoon behandeling.
Mocht je roken, begin dan nu vast met stoppen...
De essentie is eigenlijk, toch leren je lichaam goed te verzorgen, je zal het er mee moeten doen.....al pas je het een en ander aan....
Edit 2 :
Naturel foundation, hoe vind je die?
Doe uit een tester wat op de binnenkant van je pols......zie je echt contrast tussen je huidskleur en de foundation, dan is die niet goed...
Je moet het bijna niet kunnen zien......en echt ook dat je bijna denkt,.....zit er wel wat op...
Edit 3:
Sta voortaan een 3 kwartier eerder op als normaal, of ga 3 kwartier eerder dan normaal even op je gemak voor de spiegel zitten.
Hierdoor heb je de tijd om elke dag je gezicht even goed schoon te maken.
Vervolgens even een dagcreme of nachtcreme aanbrengen, je huid heeft nu meer te verduren met de makeup.
Zo en nu stop ik echt.....
Hierbij is het natuurlijk wel zo, dit is wat voor mij erg veel hielp, is dus geen garantie dat dit ook voor jou zo is.
Lak je nagels, als je nog niet goed durft, gebruik dan een "witte" nagellak en probeer langzaam maar zeker meer uitgesproken kleuren...
Mocht dat ook nog een stap te ver zijn, lak eerst je teennagels, niemand die het ziet, behalve jijzelf, en dat is goed voor je zelfbeeld.
Ga altijd zitten om te plassen....
Begin alvast met logopedie, dit kun je makkelijk via de huisarts regelen (verwijsbrief).
Het heeft al effect na de eerste paar keren, je bent dan niet klaar natuurlijk, maar je merkt wel degelijk een geleidelijke verandering van je stem.
Bij een wekelijkse sessie en thuis elke dag oefenen, kun je ongeveer na 6 maanden een natuurlijk klinkende vrouwen stem hebben (wellicht iets donker gekleurd, maar nina simone had ook een donkere stem maar was wel degelijk vrouwelijk)
Gebruik een oranje lippenstift op je baardscchaduw plekken, alvorens je de naturel foundation aanbrengt.
Hierdoor kun je zomaar enkele uren langer zonder weer te moeten scheren. Ook de baardschaduw blijft langer weg.
(Oranje is namelijk de tegenkleur van donker blauwige haren, doorgaans zijn donkere baardharen van dit type en neutraliseer je op deze manier qua kleur)
Voor andere baardkleuren kun je het best even opzoeken wat de tegenkleur is.
Schiet niet tever door in make up, het mooist is vaak dat je er naturel uitziet ondanks je eventueel je baardschaduw hebt weggewerkt.
Meestal werkt oogschaduw niet in je voordeel, alsook te donkere foundation of blush.
Gebruik blush en een highlighter alleen op de plekken die inderdaad meer uit moeten steken danwel weg moeten vallen.
Op die manier kun je de adamsappel aardig wegwerken en kun je bijvoorbeeld je neus wat smaller laten ogen.
(neus highlight op neusbrug, zijdelings donkere blush, en wellicht iets om "het dopje" van je neus)
Als je kleine ogen hebt gebruik dan geen zwarte potlood aan de onderkant van je oog, zet dan eerst op de waterlijn een wit oogpotlood.(maakt ogen groter)
Je kunt de onderkant ook voor maar een derde of de helft met een donker potlood doen, hiermee vorm je je ogen iets...(amandelvormig)
Zorg dat je een aantal lieve vriendinnen om je heen krijgt!!
We hebben een hoop in te halen als het gaat om vertrouwelijk vrouwen contact.....
Wij hebben niet de juiste opvoeding gehad zeg maar en kennen doorgaans niet een tijd waarin je met vriendinnen allerlei "vrouwen" zaken ondekt.
Deze vriendinnen moeten wel eerlijk durven zijn en je niet goedbedoeld bij alles maar complimenteren.
Goed, deze tips heb je volgens mij niet eens nodig.....
maar voor het geval dat....bij deze
Edit:
Ik vergeet nog een paar dingetjes:
Je kan alvast je gewicht op het juiste peil brengen, je gaat namelijk circa 8 Kilo aankomen met de hormoon behandeling.
Mocht je roken, begin dan nu vast met stoppen...
De essentie is eigenlijk, toch leren je lichaam goed te verzorgen, je zal het er mee moeten doen.....al pas je het een en ander aan....
Edit 2 :
Naturel foundation, hoe vind je die?
Doe uit een tester wat op de binnenkant van je pols......zie je echt contrast tussen je huidskleur en de foundation, dan is die niet goed...
Je moet het bijna niet kunnen zien......en echt ook dat je bijna denkt,.....zit er wel wat op...
Edit 3:
Sta voortaan een 3 kwartier eerder op als normaal, of ga 3 kwartier eerder dan normaal even op je gemak voor de spiegel zitten.
Hierdoor heb je de tijd om elke dag je gezicht even goed schoon te maken.
Vervolgens even een dagcreme of nachtcreme aanbrengen, je huid heeft nu meer te verduren met de makeup.
Zo en nu stop ik echt.....
-
rachel
Goede tips trouwens allemaal ik ga er zeker wat mee doen