Gespreksgroepen en T&T avonden Maastricht

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
transgender limburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2012, 11:34
Gender: Vrouw

Gespreksgroepen en T&T avonden Maastricht

Bericht door transgender limburg »

COC Werkgroep Transgender Limburg start gespreksgroep voor en door lotgenoten

De werkgroep Transgender Limburg is met ingang van 2012 opgegaan in het COC. Hierdoor kan Transgender Limburg haar activiteiten in 2012 uitbreiden. Transgender Limburg richt zich op mensen, waarbij lichaam en geest niet overeenstemmen en die zich niet thuisvoelen in de traditionele tweedeling van de maatschappij in mannelijk en vrouwelijk of zich ergens tussen deze geslachtsindeling in voelen zweven en hulp nodig hebben om hun leven vorm te geven op een manier die hen in staat stelt in de genderrol te leven die past bij hun gevoelde identiteit.

Één van de nieuwe activiteiten is het opstarten van een tweewekelijkse zelfhulpgroep annex gespreksgroep. De eerste gespreksgroep staat gepland in het COC-gebouw op zaterdag 12 mei as. van 19.00 – 20.30 uur, met aansluitend een gezellige T&T avond in het COC Café Rosé, Bogaardenstraat 43, 6211 SN Maastricht. Daarna zal er bij voldoende belangstelling iedere 2 weken een gespreksgroep plaatsvinden. Geplande data in mei: zaterdag 12 en 26 mei op dezelfde tijd.

Het thema van de eerste bijeenkomst is:
“Welke problemen kom je tegen tijdens je transitie, bij het uit de kast komen of het leven in de gewenste genderrol?”

Heb je behoefte aan lotgenotencontact of heb je niemand waar je je verhaal aan kwijt kunt, meldt je dan via email aan voor deze gespreksgroep bij Elize voor een vertrouwelijk intakegesprek: [email protected]

Ook als je geen interesse hebt in een gespreksgroep, maar wel een andere hulpvraag hebt op dit gebied, kunnen wij in veel gevallen wat voor je betekenen!

Transgender Limburg
p/a COC Limburg
Bogaardenstraat 43
6211 SN Maastricht
Email: [email protected]
http://www.transgendermaastricht.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Gespreksgroepen en T&T avonden Maastricht

Bericht door Jessy »

Het is goed om te zien dat er in Limburg weer iets op gang komt!

Begrijp ik het goed dat je eerst een intakegesprek moet doen voordat je kunt langskomen, of kun je ook vrijblijvend naar de T&T avonden komen?
Is er ter plaatse mogelijkheid tot omkleden, voor mensen die nog niet uit de kast zijn?
Hoe is de bereikbaarheid en parkeermogelijkheid? Als ik me goed herinner zijn het nogal smalle straatjes daar...
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
transgender limburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2012, 11:34
Gender: Vrouw

Re: Gespreksgroepen en T&T avonden Maastricht

Bericht door transgender limburg »

We hebben nog geen mogelijkheid tot omkleden maar ik zal het er over hebben met mijn collega's
er is wel parkeermogenlijkheid maar das wel een stukje lopen en kost geld het is namelijk in de binnenstad.
de t&t avond is vrij toegankelijk maar voor de gespreksgroepen hebben we eerst een kenismakingsgesprek.
maar t is geen keuring ofzo maar meer om te kijken wat mensen verwachten.
zodat we daar eventueel op kunnen inspelen.
maar de kleedruimte zal ik in de groep gooien.
transgender limburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2012, 11:34
Gender: Vrouw

Re: Gespreksgroepen en T&T avonden Maastricht

Bericht door transgender limburg »

Ik heb navraag gedaan en er is wel een plek waar je je kunt omkleden met spiegel