gezichtontharing uit basis?

Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

gezichtontharing uit basis?

Bericht door Saskia »

Even een vraagje. Ik zag dat de beide facturen van huidtherepeute voor het laseren van het gezicht door vgz zijn vergoed uit de aanvullende verzekering terwijl ik dacht dat het uit de basis verzekering zou moeten en dus de eersten ten laste komen van het eigen risico wat nog niet helemaal vol is. Of heb ik het mis?

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Veronica »

Het hoort ook van basis af te gaan maar veel verzekeraars zijn laks en halen het af van aanvullend.

Direct bellen en aangeven, maar bereid je voor op mogelijke gedoe mee, echter hoe je het ook bekijkt en gaat altijd af van de basis
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Stephen »

wordt ontharen vergoed dan? Wist ik niet... Ik heb echt superlast van overbeharing over mijn hele lichaam :(
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Emma »

Sorry, alleen gezicht en hals wordt vergoed.

De rest wordt met een beetje geluk te zijner tijd flink minder met de HRT.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Stephen »

ik ga nooit HRT doen dus dan vrees ik dat ik pech heb haha
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Emma »

Dan wordt het scheren of epileren...of zelf betalen maar dan ben je wel een boel geld kwijt...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Cait »

toen ik net in het traject zat kreeg ik eingenlijk gemakkelijk een laserbehandeling vergoed (basis). dat koste gelukkig niet veel moeite om te regelen. Nu merk ik na 7 behandelingen dat ik bijna geen haar groei meer hebt bij hals en gezicht. Ik heb ook donker haar dus het pigment word goed gepakt door laser.
Nu merk ik dat ik veel lichte dons haren over heb. dat moet geloof ik met IPL of niet? kan ik dat ook regelen via het VU? of hoe zit het met regelingen daar om heen? vast wel iemand hier die dat nodig had ipv laser (lichte haren) of ook na de laser heeft gedaan? hoe heb jij dat gedaan?


Liefs Caitlyn
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Emma »

Lichte haren moeten elektrisch. Het hangt af van de machtiging die je hebt, meestal krijg je gewoon een budget en kan het met de bestaande machtiging. Maar ik heb voor elektrisch dus een nieuwe machtiging nodig. Niet handig.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Cait »

En lukte dat? op mijn machtiging staat gewoon: tot maximaal 10 behandelingen (laser) met maximale kost 250 euro. ik gebruik 190 euro per behandeling. hoe zit dat dan?
en hoe en waar vraag je die nieuwe machtiging aan? Bij het Vu?
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: gezichtontharing uit basis?

Bericht door Anon20190209 »

Caitlyn schreef:toen ik net in het traject zat kreeg ik eingenlijk gemakkelijk een laserbehandeling vergoed (basis). dat koste gelukkig niet veel moeite om te regelen. Nu merk ik na 7 behandelingen dat ik bijna geen haar groei meer hebt bij hals en gezicht. Ik heb ook donker haar dus het pigment word goed gepakt door laser.
Nu merk ik dat ik veel lichte dons haren over heb. dat moet geloof ik met IPL of niet? kan ik dat ook regelen via het VU? of hoe zit het met regelingen daar om heen? vast wel iemand hier die dat nodig had ipv laser (lichte haren) of ook na de laser heeft gedaan? hoe heb jij dat gedaan?


Liefs Caitlyn
17 jaar geleden na vele behandelingen IPl en daarna nog een paar laserbehandelingen heb ik er ook donshaar aan overgehouden..... ziet er letterlijk uit als een perzik heeft ook van die fijne donshaartjes. Donshaartjes zijn er in al die jaren gewoon het zelfde gebleven dus niet stugger en dikker.... ;)

Ben de afgelopen jaren bij diverse huidtherapeuten en instanties geweest omdat ik me er toch best wel aan stoorde...
De conclussie is: donshaar ook al hebben de haren donker pigment zijn niet te laseren of met ipl te verwijderen. De kans is juist heel groot dat ze door de hitte van laser of ipl juist weer uitgroeien als hele dikke donkere haren omdat de warmte juist de haarzak stimuleert ipv kapot maakt omdat de haar te dun is. Heb voorbeelden gezien qua foto's van meisjes met een donker uiterlijk die hun haren op hun onderarmen lieten behandelen. Door verkeerde informatie en hoe ik het zie, alleen om de kas spekken. De donsharen op de armen gingen niet weg maar werden juist hele dikke stugge haren ....... puur omdat het haar te dun is en daarom te weinig pigment heeft.

Ik heb het naast me neergelegd.....! Er zijn zoveel biovrouwen die veel meer haar dan mij hebben. Mijn voorouders komen uit zuid europa en als ik kritisch naar mijn donshaartjes kijk weet ik nu vele jaren later dat ik niet mag klagen.

Wil dit met jullie delen om aan te geven dat 100% definitieve ontharing niet bestaat maar voor ongeveer 70 tot 80 % kans is dus heel groot dat er dus donshaar overblijft :D