de stem

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
caseylee

de stem

Bericht door caseylee »

Hey allemaal,
ik heb een best zware stem en dit voel als een soort blokade om naar mijn huisarts toe te stappen voor genderdysforie.
word de stem gedurende de transitie (naar vrouw) hoger of is daar uberhaubt iets aan te doen?
~casey
Anon20210626

Re: de stem

Bericht door Anon20210626 »

Nee de ontwikkeling van de stembanden is blijvend , met logopedie kan je wel leren je stem anders te gebruiken.

Er is oog nog een andere mogelijkheid en dat is een operatieve. Ze schaven dan je stembanden iets bij maar dat is eigenlijk geen aanrader . de resultaten vallen vaak tegen is mijn bescheiden mening ....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

De methode die ze bij Yeson in Zuid Korea gebruiken schijnt wel goede resultaten te geven. Maar logopedie zou ik het eerst doen. Daar kun je heel veel mee bereiken. Op je stembanden moet je zuinig zijn...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
caseylee

Bericht door caseylee »

Dus ik moet me er niet te veel zorgen over maken en het vooral oefenen? Waarschijnlijk zal het ook minder opvallen wanneer mensen ook een vrouw voor zich zien staan met een net iets zwaardere stem in plaats van een man.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Je moet je er niet te veel zorgen over maken en oefenen inderdaad. Wel onder begeleiding als het even kan, want van knobbeltjes op je stembanden word je ook niet veel wijzer. En er zijn meer factoren in het spel, de melodie van je stem doet ook veel, dat leer je ook met logopedie.
Logopedie wordt overigens gewoon uit het basispakket vergoed met een verwijzing van je huisarts. Het kost je dus alleen tijd en moeite. Het is wel aan te raden iemand te zoeken die ervaring heeft met transvrouwen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]