Hoi,
Ik schrijf hier gewoon even alles van mij af, ik heb namelijk geen idee wat ik op dit moment met mezelf aan moet. In het algemeen post ik hier alleen als het enigszins met mij gaat.
Ik heb het zwaar. Sinds circa anderhalve maand zit ik weer in een depressie en racen gedachten over zelfmoord door mijn hoofd. In deze anderhalve maand heb ik circa 4 dagen gehad waar ik mij blij voelde.
Het doen alsof alles goed met mij is wordt mij teveel. Of laat ik het anders verwoorden, ik kan mijzelf niet meer voor de gek houden. Ik ben een maand geleden naar mijn huisarts geweest en heb hem alles verteld. Over 3 weken heb ik een intake (na het invullen van vragenlijst en telefonisch interview wat ik al gedaan heb) bij GGnet hier in de buurt.
Ik baal dat ik mij vandaag ziek gemeld heb voor mijn werk. Ondanks dat het voor mij gewoon werk is heb ik geen zin om mijn contract niet verlengd te krijgen.
Okay dit lucht een beetje op... Het is in elk geval een start.
Het is zwaar
-
Claire
Re: Het is zwaar
ph lieverd toch meer dan luisterend oor en een knuffel kan ik niet bieden. hou vol

Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Beardelady
@Claire Dank je wel.
Gisteren heb ik uiteindelijk een hulplijn gebeld. Dat luchte op, maar de depressie en gedachten over zelfdoding bleef hangen. Vervolgens mijn huisarts ingelicht en vervolgens naar het crisis team van GGnet.
Ik krijg in ieder geval gesprekken tot aan mijn intake op 5 juni. Dat luchte gisteren niet echt op maar er was wel iets waar ik mij vast kon klampen. Gisteravond nog ge appt met mijn beste vriendin. Dat luchte op, zij heeft een bipolaire stoornis en de depressie klachten kon ze herkennen. Ze had het nooit eerder met mij gedeeld maar ook zij kende het gevoel en denken over zelfdoding.
Vanmorgen was zelfdoding nog steeds een realistische optie om van alles af te zijn. Toen het mij teveel werd heb ik haar gebeld. We hebben circa 3 uur gesproken en het luchte zo op en alles was voor beide zo herkenbaar. Ik voel daardoor stukken minder alleen. En tijdens het gesprek kwamen voor mij dingen aan het licht waar ik mee aan de slag kan. Al pratende legde het dingen bloot.. Wat een opluchting.. Dit is wat ik echt nodig had. En ik zet zelfdoding maar weer terug in de vrieskast.
X
Gisteren heb ik uiteindelijk een hulplijn gebeld. Dat luchte op, maar de depressie en gedachten over zelfdoding bleef hangen. Vervolgens mijn huisarts ingelicht en vervolgens naar het crisis team van GGnet.
Ik krijg in ieder geval gesprekken tot aan mijn intake op 5 juni. Dat luchte gisteren niet echt op maar er was wel iets waar ik mij vast kon klampen. Gisteravond nog ge appt met mijn beste vriendin. Dat luchte op, zij heeft een bipolaire stoornis en de depressie klachten kon ze herkennen. Ze had het nooit eerder met mij gedeeld maar ook zij kende het gevoel en denken over zelfdoding.
Vanmorgen was zelfdoding nog steeds een realistische optie om van alles af te zijn. Toen het mij teveel werd heb ik haar gebeld. We hebben circa 3 uur gesproken en het luchte zo op en alles was voor beide zo herkenbaar. Ik voel daardoor stukken minder alleen. En tijdens het gesprek kwamen voor mij dingen aan het licht waar ik mee aan de slag kan. Al pratende legde het dingen bloot.. Wat een opluchting.. Dit is wat ik echt nodig had. En ik zet zelfdoding maar weer terug in de vrieskast.
X
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Goed op weg, Joukje. Uit ervaring weet ik dat een partner tegen wie je je hart kunt uitstorten en die je problemen (her)kent een doorslaggevende rol kan spelen om je leven weer op de rails te krijgen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)