Facebook

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Facebook

Bericht door Merel77 »

Degenen die mij ook op Facebook hebben: ik heb me er ook al weer van afgemeld. Ik ben niet niet gerust over de privacy instellingen. Ik blijf allemaal vrienden voorstellen zien van mensen die helemaal van niets weten. Ik zal over een paar dagen op mijn gewone FB een bericht plaatsen met de vraag of het mensen is opgevallen dat ik een 2e account had. Anders gaat dat nog achter mijn rug om en als ze van niets weten dan heb ik ook niets gezegd. Toch? Ik vind het niet leuk om geheimzinnig te doen tegen mijn vriendjes, maarja zij zijn ook zo stom dat ze niks kunnen zien.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Facebook

Bericht door Hedwich »

Ik vind het zo vervelend voor je dat je op die manier eigenlijk in de kast zit. Denk je dat je alles gehad hebt, loop je daar weer tegenaan... :(
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Facebook

Bericht door Merel77 »

Ja dat is echt vervelend. Als ik nieuwe mensen leer kennen, maar ook bij vrienden die ik heb waar het mee klikt, gaat het toch tussen ons instaan. Ik word daardoor geremd. Ik ben verliefd geweest op een vrouw die ik maar een keer gezien had. De klik was wederzijds, maar ik heb niet echt kans gezien om het haar te vertellen. Nu is ze met iemand anders. Soms zegt een vriendin ook van: "Als je komt logeren dan kruip je maar bij mij in bed." Als ze het dan nog niet weet is dat echt lastig. Helemaal als je allebei lesbisch bent. Als je er onderuit krabbelt denkt zij dat er iets met haar is. Maar ik vind het ook niet fijn om het online te vertellen. Maar ja, irl komt het er vaak ook niet van dus misschien is dat gewoon een kutsmoes. Brengt me ineens op een idee. Tijd voor een Hyves poll hierover (Op Hyves weet iedereen het wel).

Het stomme is is dat er in het algemeen toch geloofd wordt dat je iets 'geheim' zit te houden. Alsof je een besmettelijke ziekte voor iedereen zit te verzwijgen. Maar volgens mij is dat al wel beter geworden met de tijd. Meestal begrijpen ze het wel een beetje als je dan verteld waarom, maar het is toch wel vermoeiend.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Facebook

Bericht door Merel77 »

Ik voel me er in ieder geval helemaal niet lekker bij om terug de kast in te gaan. Het gaat eigenlijk helemaal niet opzettelijk ofzo. Ik denk niet: ik ga het eens effe verzwijgen.Het is meer dat als je het niet van de daken schreeuwt dat anderen er ook niet over beginnen.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Facebook

Bericht door Hedwich »

Lijkt mij ook dat dat vanzelf gaat. Vooral als je zo goodlooking vrouwelijk uitziet als jij. Ik merk het zelf al aan mensen die ik nieuw leer kennen. Meestal gaat het van werk naar hobbies / sporten naar medicatie naar gezondheid naar transseksualiteit. En dan is het even stil. Maar in dat vervolg ik heb nog nooit een negatieve reactie gehad moet ik zeggen.

En in veel gevallen is het ook gewoon NVT. Maar ja, als het dan wel van belang wordt, dan blijkt het ook opeens allesoverheersend te zijn...
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Facebook

Bericht door Arike »

Het gaat eigenlijk helemaal niet opzettelijk ofzo. Ik denk niet: ik ga het eens effe verzwijgen.Het is meer dat als je het niet van de daken schreeuwt dat anderen er ook niet over beginnen.
Heel herkenbaar...

Het voelde best wel als een coming-out :( toen ik na bijna vier jaar aan een aantal mensen vertelde voor wat voor operatie ik naar het ziekenhuis ging ...

Over mijn srs wilde ik niet liegen of omheen draaien... maar verder schreeuw ik het ook niet van de daken...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Facebook

Bericht door Merel77 »

Dank je Hedwich. Jullie snappen het. Om eerlijk te zijn is er regelmatig wel een aanleiding zodat ik het kan vertellen, maar meestal haak ik dan af. Ik vind het ook helemaal niet leuk om te vertellen. Qua negatieve reacties. Tja, wat ik negatief en wat is positief. Ik kom er altijd wel uit, maar wat je zelf al zegt het wordt dan wel ineens alles overheersend. Voor een deel gaan mensen dan ook meer respect voor me krijgen, maar meestal is dat toch een voordeel bij een nadeel. Het duurt best lang voordat je weer gezien wordt zoals ze je daarvoor zagen.
Ik wil er ook niet over liegen Arike, maar echt ik vind het eng om erover te beginnen. Ik geef toe dat ik meestal wel heel vaak een kans om het te vertellen laat schieten.
Meestal vertel ik het ook alleen als ik iemand heel erg aardig vindt, of als ik iemand echt leuk vindt (verliefd). Zelfs dan kan ik het lang uitstellen. Soms laat ik zelfs mensen lopen omdat ik het gewoonweg niet kan.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Facebook

Bericht door Jessy »

Ik ken niet in detail jouw situatie Merel, maar was jij niet volledig door het traject?
Begrijp ik het goed dat je je verleden dus 'in de kast' houdt voor nieuwe connecties?
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Facebook

Bericht door Merel77 »

Ik ben 13 jaartjes geleden geopereerd Jessy. Vijftien jaar geleden met de hormoontjes begonnen.
Het is dus niet dat ik het in de kast houdt Arike, maar meer dat het in de kast beland zeg maar. Of in een doos die op zolder verdwijnt. Mensen beginnen er niet over. Ik heb ook al hints gegeven om ze er op voor te bereiden. Ik heb me zelfs al een keer versproken, maar niemand had het door. Ze dachten gewoon dat ik me versproken had.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Facebook

Bericht door Merel77 »

Ik bedoel Jessy *bloos*