Op de fiets
-
Anon20190516
Op de fiets
Ik ben 4 jaar geleden tot het stomme besluit gekomen om een herenfiets te kopen,toen ik via mijn werk via het fietsplan met korting vanwege belastingvoordeel een fiets ging kopen..ik schaam me kapot als dame op zo'n herenfiets.en ik ben ook bang dat ik zo makkelijk "gelezen"word.Daar ik op het moment niet zomaar even een andere fiets kan kopen(ben met gebit bezig,bovengebit wordt getrokken en dat wordt kunstgebit en weet niet welke kosten er uiteindelijk voor mezelf over blijven)bovendien ben ik ondanks dat ik wel een goede baan heb en vakantiegeld heb gehad zeer voorzichtig geworden in mijn uitgaven.ben voorgaande jaren daar flink in gestonken door te denken mwa vakantiegeld lekker uitgeven,waarna ik op een gegeven moment weer behoorlijk krap ben komen t e zitten.met de jaren wijzer geworden(ahum)durf ik amper wat uit te geven,koop af en toe wat kleding een keertje naar de bioscoop en eet es een sateetje met friet in de stad,maar grote aankopen durf ik niet meer te doen.sowieso weet ik ook niet of en welke kosten ik nog krijg als ik eenmaal de mallemolen van diagnostiek en later hopelijk hormonen en uiteindelijk operatie inga.afijn om een kort verhaal lang te maken
wie van jullie dames fietst er ook nog steeds op een herenfiets????
-
Anon20210626
Re: Op de fiets
Ik martel nog op een mountainbike. Ach eigenlijk gaat dat nog wel , 26 inch wielen en niet zo'n groot frame, maar boodschappen doen in zomerjurkje vergt enige behendigheid.
Ik loop wel een keer tegen een prettig tweedehandsje aan denk ik
Ik loop wel een keer tegen een prettig tweedehandsje aan denk ik
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Anon20190516
Die van mij is een oerdegelijke gezelli herenfiets met 28 inch wielen in de kleur zwart met grijze fietstassen....pffff ik wil een leuke witte opoefiets 
-
Summer
Ik heb onverwacht een dames opoe fiets voor mijn verjaardag gekregen
Heren woon-werkfiets vorig jaar verkocht, was wel raar maar was gehecht aan dat fietsje na meer dan 20.000km
Auto erbij gekocht omdat het s'avonds laat niet meer verantwoord is om nog zo`n eind als vrouw alleen te fietsen
Daar geniet ik nu echt van in het donker en de regen
Rest nog een stoere mountainbike die stof staat te happen omdat ik tegenwoordig loop voor mijn conditietraining
Heren woon-werkfiets vorig jaar verkocht, was wel raar maar was gehecht aan dat fietsje na meer dan 20.000km
Auto erbij gekocht omdat het s'avonds laat niet meer verantwoord is om nog zo`n eind als vrouw alleen te fietsen
Daar geniet ik nu echt van in het donker en de regen
Rest nog een stoere mountainbike die stof staat te happen omdat ik tegenwoordig loop voor mijn conditietraining
-
fenna
Eigenlijk heb ik alleen maar fietsen gehad met 'heren' bovenbuis.
Allemaal gericht op het sportievere fietsen, dus zullen niet voor een 'dames' bovenbuis-fiets worden vervangen.
Mocht er ooit behoefte komen voor een aparte alledag huis-tuin-en-keukeb fiets, zal dat er wel een worden met een 'dames' bovenbuis.
verder erg happy met mijn automobieltje en waar ik woon is het klein genoeg om dagelijkse boodschappen wandelend af te kunnen
Fenna
Allemaal gericht op het sportievere fietsen, dus zullen niet voor een 'dames' bovenbuis-fiets worden vervangen.
Mocht er ooit behoefte komen voor een aparte alledag huis-tuin-en-keukeb fiets, zal dat er wel een worden met een 'dames' bovenbuis.
verder erg happy met mijn automobieltje en waar ik woon is het klein genoeg om dagelijkse boodschappen wandelend af te kunnen
Fenna
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Een jaar of wat geleden had ik genoeg van mijn herenfiets. Het lukte me het ding in te ruilen tegen een splinternieuwe omafiets zonder al te veel bijbetaling.
Goed; fiets afgerekend en terug naar huis peddelen. Zoals ik (al veel te lang) gewend was ging mijn rechterbeen over de bagagedrager om op de fiets te stappen. Terwijl ik dat deed realiseerde ik me dat dit niet handig was. Ietwat geschrokken keek ik nog om, hopend dat de verkoper inmiddels weg was gelopen. IJdele hoop.
Zijn valse grijns zal me nog lang bijblijven...
Goed; fiets afgerekend en terug naar huis peddelen. Zoals ik (al veel te lang) gewend was ging mijn rechterbeen over de bagagedrager om op de fiets te stappen. Terwijl ik dat deed realiseerde ik me dat dit niet handig was. Ietwat geschrokken keek ik nog om, hopend dat de verkoper inmiddels weg was gelopen. IJdele hoop.
Zijn valse grijns zal me nog lang bijblijven...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Summer
Hahaha, fietsenverkopers....ze zijn het vaak niet voor niets......dat is mijn ervaring met meerdere...
Er zijn ook goede hoor, maar sommige.....
Mijn onzekerheid om voor het eerst als vrouw een auto te gaan kopen was gebaseerd op mijn eigen angsten...
Overal (en het waren er wat) keurig en vriendelijk behandeld
Wel was het opvallend dat ze gelijk denken dat je geen verstand van auto`s hebt
We hebben dagen in een deuk gelegen om de mooie verhalen die we hier en daar te horen kregen
Gelukkig wel een mooie auto gevonden bij een serieus iemand maar dat zal een ander topic zijn
Er zijn ook goede hoor, maar sommige.....
Mijn onzekerheid om voor het eerst als vrouw een auto te gaan kopen was gebaseerd op mijn eigen angsten...
Overal (en het waren er wat) keurig en vriendelijk behandeld
Wel was het opvallend dat ze gelijk denken dat je geen verstand van auto`s hebt
We hebben dagen in een deuk gelegen om de mooie verhalen die we hier en daar te horen kregen
Gelukkig wel een mooie auto gevonden bij een serieus iemand maar dat zal een ander topic zijn
-
Jannet V
Na de geboorte van mijn dochter (1987) heb ik een omafiets gekocht en ben nooit weer terug gegaan naar het herenmodel. Ook veel te onhandig met kinderen achterop. Ik heb al nooit begrepen waarom het damesmodel geen standaard is geworden, veel gemakkelijker!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Butterflyflaps
Als ze iets zeggen in de trant van das een herenfiets zeg dan gewoon dat die véél harder gaan als vrouwenfietsen en dat dat wel handig is s'morgens en 'savonds met het naar huis gaan van t werk.
Ik zeg tegen iedereen als ze zeggen "das een vrouwenfiets" zeg ik van JA MAN maar zoveel plaats voor men benen als ik afstap, heb je helemaal geen last met dat zadel enzo!!
wat nou man, vrouw, gaat hier om comfort vs prestatie

Ik zeg tegen iedereen als ze zeggen "das een vrouwenfiets" zeg ik van JA MAN maar zoveel plaats voor men benen als ik afstap, heb je helemaal geen last met dat zadel enzo!!
wat nou man, vrouw, gaat hier om comfort vs prestatie
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>