Tv programma's algemeen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Tv programma's algemeen

Bericht door TheGirl »

Indien je (weleens) tv kijkt wat kijk je dan. Dus ook niet transgerelateerd
Plaats ook de zendernaam erbij SVP en je tv-provider. Niet alle zenders worden bij iedere provider doorgegeven en niet iedereen gebruikt hetzelfde de een gewoon kabel, de andere iptv, glasvezel, digitenne of een schotel.
Ik kijk bijvoorbeeld vaak op Veronica8 naar the Big Bang Theory(sitcom).
Veronica8 is officieel niet buiten NL te zien.
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Tv programma's algemeen

Bericht door Hedwich »

Ik kijk eigenlijk nooit TV. Ik ontvang Free-To-Air NL 1,2,3, TV Utrecht en TV Drenthe (???). Ik heb een tijdje Downton Abby gevolgd (voorheen NL1, zatderdagavond, 20:15). Hmmm.. kostuumdrama's, dat boeit me nog wel.
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Tv programma's algemeen

Bericht door hX2eDVx3 »

Ik weet niet zo goed op welke zenders ze zijn, maar ik weleens Community (volgens mij Comedy Central??) en New Girl. Zeker het kijken waard :D
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Tv programma's algemeen

Bericht door Merle »

Ik kijk eigenlijk best wel vaak naar de wereldomroep van Japanse publieke omroep: NHK World. Cool Japan, Fudoki, Japanology, Journeys in Japan, Kawaii International (soms, ja... :oops: ), Mapping Kyoto Streets, Meet & Speak en Your Japanese Kitchen zijn dan vaak de programma's waarop ik afstem. :D

Maar ik kijk soms ook naar programma's als Boeken, Tegenlicht, en andere creaties van de VPRO op de NPO. En omdat dat natuurlijk allemaal super serieus is kijk ik ook weleens naar Scrubs ( :hbeat: ) en Dharma & Greg op Comedy Central. Oh, en de Daily Show vond ik stiekem, ondanks alle negatieve kritieken, ook gewoon helemaal super.
Met veel liefs,
Merle
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Tv programma's algemeen

Bericht door Hexley »

TheGirl schreef: Veronica8 is officieel niet buiten NL te zien.
Daar hadden ze speciale abbo's voor, x maanden in het buitenland abbo's enzo en anders gewoon het adres van een bekende gebruiken.
Heb ook twee van die Canal Digitaal schotel kastjes maar ik kijk er amper na, downloaden is een stuk makkelijker.

Op het moment staat er op de download lijst: Grey's Anatomy, House, NCIS, Revenge, The Client List, The Vampire Diaries en Whale Wars. Verder is het wachten op een nieuw seizoen Enlightened, Ringer, Southland en Dexter. Hustle en Being Erica zijn net van de lijst omdat ze niet meer terug komen,...
Afbeelding
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Tv programma's algemeen

Bericht door Jessy »

Ik kijk zo goed als nooit TV. Heb zo'n bloedhekel aan het steeds erger wordende reclamebeleid, dat als er een goeie film op TV lijkt te komen ik hem nog eerder bij de videotheek zou halen.
En als ik al eens kijk, is het doorgaans naar National Geographic Channel of Discovery Channel. Niet specifiek naar een bepaald programma overigens.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tv programma's algemeen

Bericht door Jeste »

De TV staat bijna altijd uit. Meestal is er maar 1 keer per week een dag dat ik TV kijk. Naar documentaires, natuurprogramma's, 3 Op Reis en Rail Away. Soms een film, maar dan moet die film niet te ingewikkeld zijn, want in zo'n geval vind ik de bioscoop beter. De krimi Derrick wordt weer herhaald, zag ik. Ga ik kijken.
Er is nu een documentaireserie over VMBO-scholieren "Ik Ben VMBO" . Ik vind het wel interessant om dat pubergedrag, waar ik zelf nooit wat van heb begrepen, te zien.

Ik heb Nederland 1, 2 en 3 + TV Noord-Holland via de antenne. O ja, TV Drenthe ook. Dat is zeker omdat de zendmast in Drenthe was omgevallen. Hebben andere zendmasten het overgenomen.
De programma's neem ik op, zodat ik kan kijken wanner ik het wil.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Tv programma's algemeen

Bericht door TheGirl »

Hexley schreef:
TheGirl schreef: Veronica8 is officieel niet buiten NL te zien.
Daar hadden ze speciale abbo's voor, x maanden in het buitenland abbo's enzo en anders gewoon het adres van een bekende gebruiken.
Heb ook twee van die Canal Digitaal schotel kastjes maar ik kijk er amper na, downloaden is een stuk makkelijker.

Op het moment staat er op de download lijst: Grey's Anatomy, House, NCIS, Revenge, The Client List, The Vampire Diaries en Whale Wars. Verder is het wachten op een nieuw seizoen Enlightened, Ringer, Southland en Dexter. Hustle en Being Erica zijn net van de lijst omdat ze niet meer terug komen,...
Vandaar dat ik ook zei officieel, voor mensen buiten NL die niet zo'n adres hebben waar zie die smarcard kunnen registreren of zelfs niet eens weten dat Veronica8 bestaat.
Overigens heb ik kabel tv en zit Veronica dan in de standaard 60 zenders die bij het basisabonemt horen(ik heb dus niet UPC).
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Tv programma's algemeen

Bericht door TheGirl »

Jessy schreef:Ik kijk zo goed als nooit TV. Heb zo'n bloedhekel aan het steeds erger wordende reclamebeleid, dat als er een goeie film op TV lijkt te komen ik hem nog eerder bij de videotheek zou halen.
En als ik al eens kijk, is het doorgaans naar National Geographic Channel of Discovery Channel. Niet specifiek naar een bepaald programma overigens.
Ik ben dat gewent al mijn hele leven dat er altijd reclame is. Als kind keek ik vaak Sky channel en Super channel daar was dat ook.
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Tv programma's algemeen

Bericht door Arike »

Ik kijk ook niet veel televisie...

Er zijn wel aantal programma's die ik wel volg... en meestal blik ik die dan in voor het zogeheten "uitgesteld kijken" ;) Dat is dan bijvoorbeeld WIDM en Doctor Who. Maar ook de hele serie Lost heb ik zo gezien, al werd dat best taai aan het eind.... En als het ff lukt dan kijk ik ook "de Tour" ;) maar da's maar drie weken per jaar...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Plaats reactie