Verwarde apotheker...?!?

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Verwarde apotheker...?!?

Bericht door Aster »

Werd ik dus opgebeld door de apotheker...'humhum, kuchkuch, tjah, eh, voor u een pijnlijk telefoongesprek....bla...' want volgens de apotheker vergoedt mijn (nwe) verzekering mijn (TS gerelateerde) medicijnen niet omdat ik in het GBA ingeschreven sta als man...

'Ja, u komt hier al jaren en ja, u leeft al jaren als vrouw'....bladibla...en ik dacht: huh? Wat is nou het probleem? Mijn TS gerelateerde medicijnen worden al jaren gewoon vergoed ondanks mijn inschrijving als M in het GBA.

Ik had het vermoeden dat de man zwaar in de war is en heb gezegd dat ik mijn verzekering ga bellen om te vragen hoe het zit.

Dus bellen en 'goedemorgen mevrouw, zegt u het maar mevrouw, enz.

Blijkt dus heel gewoon dat mijn medicijnen van mijn eigen risico afgetrokken worden en dat ik dat aldus zelf moet betalen....geen verrassing.

Wat wel als een verrassing kwam was het mailtje van de apotheek wat me voorgelezen werd:
'X leeft al jaren als vrouw, komt al jaren bij deze apotheek staat ingeschreven bij het GBA als man, apotheek weigert het aan te passen naar V en gezien de gang van zaken omtrent de vergoeding van de TS gerelateerde medi zal X (ik) een klachtenbrief schrijven'.

WTF??

Het heeft geloof ik geen zin om de apotheker om verdere opheldering te vragen omdat naar mijn idee de man zwaar in de war is...en het allemaal niet zo begrijpt.

Maar namens totaal onwetende mij per mail aankondigen dat ik een klachtenbrief ga schrijven??

Huh? Heh?

Wel een pluim voor de medewerker die me te woord stond: het was mevrouw en bleef mevrouw na het voorlezen van dat mailtje en een kijkje op mijn inschrijving als M....en gaf heel tactvol aan dat dhr Apotheker in de war is en dat mij niets te verwijten valt in dit door dhr Apotheker aangestuurde geharrewar.

Alleen dat ik wéér een wildvreemde aan de tel uit moet leggen hoe de vork in de steel zit met mij..gezien mijn blijkbaar conflicterende V stem met mijn M registratie....@#%&*^!!!
Laatst gewijzigd door Aster op 10 mei 2012, 13:19, 3 keer totaal gewijzigd.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Verwarde apotheker...?!?

Bericht door NaomiClareNL »

Huh, bizar.
Sinds wanneer kan iedere jandoedel of apotheker in het GBA kijken?
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Verwarde apotheker...?!?

Bericht door Aster »

NaomiClareNL schreef:Huh, bizar.
Sinds wanneer kan iedere jandoedel of apotheker in het GBA kijken?
Nou, blijkbaar via mijn inschrijving als M bij mijn oude en nwe verzekering....wat ik op mijn beurt heel pijnlijk vind...is dat dhr Apotheker naar mijn idee aan Alzheimer lijdt....naar mijn schatting is zijn leeftijd eind 60 en die paar keer dat ik hem sinds een jaar of zo gezien en gesproken heb...maakte hij een verwarde indruk.

Plus dat ik een half jaar geleden es een pakje van de apotheek toegestuurd kreeg naar mijn huisadres....met medicijnen voorgeschreven aan iemand anders....bleek toen ik totaal verrast het pakje openmaakte en de naam EN het adres op de doosjes las van de mevrouw aan wie het was voorgeschreven.

Notabene iemand uit Zeeland.

Nou heb ik zo het idee dat het overige apothekerspersoneel ook zwaar in hun maag zit met een verwarde apotheker...want ongetwijfeld maakt ie verward en wel meer fouten...
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Verwarde apotheker...?!?

Bericht door Eva »

Dat gaat dan een keer iemand's gezondheid kosten.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Verwarde apotheker...?!?

Bericht door Arike »

Bizarre situatie Aster...

...lekker als zo'n apotheker zich meer volslagen onnodig druk maakt over administratie in plaats van over medicijnen...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Verwarde apotheker...?!?

Bericht door Judiana »

ik zou als ie lid is van een overkoepelende organisatie ( Mediq of Kringapotheek) een klacht indienen bij de tuchtraad, dit kan levensgevaarlijke fouten opleveren...
er vallen veel doden door verkeerd medicijngebruik...( ik doel hiermee op de ouderen die kwakkeloos alles op frommelen wat ze gevoerd krijgen)
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Verwarde apotheker...?!?

Bericht door Aster »

Judith schreef:ik zou als ie lid is van een overkoepelende organisatie ( Mediq of Kringapotheek) een klacht indienen bij de tuchtraad, dit kan levensgevaarlijke fouten opleveren...
er vallen veel doden door verkeerd medicijngebruik...( ik doel hiermee op de ouderen die kwakkeloos alles op frommelen wat ze gevoerd krijgen)
Dankje voor de tip, maar dat is wat te kras, vind ik. Ik heb de indruk dat dhr Apotheker tijdens 'onbewaakte ogenblikken' op zijn manier zijn werk doet...en dat het overige personeel er wel weet van heeft maar het niet altijd kan tegenhouden.

En dat dhr Apotheker dus blijkbaar (nog) niet onder curatele staat...wat wel hoognodig is.

Ik zal morgen es bellen in de hoop iemand anders van de apotheek te spreken te krijgen.

Overigens kom ik idd al 15jr bij die apotheek; het was destijds pal bij mij om de hoek.

Inmiddels niet meer en is het zo'n 10km fietsen...wat ik op zich niet zo'n bezwaar vind, maar toch tijd voor een nwe apotheek, hier om de hoek.
En die apotheker is een Chinese vrouw. Mijn huidige apotheker is een joodse man, compleet met mezoeza aan de deurpost.

Schiet me te binnen dat ik een jaar geleden of zo es 50mg androcurtabletten in flesjes kreeg ipv de voorgeschreven 10mg in doordrukstrips.

Alzheimer...dat is vreseljk. Maar dat ie zich beroepsmatig -ongevraagd- met mijn status als TS gaat bemoeien ivm mijn verzekering....ik weet niet zo goed wat ik er van denken moet, maar disrespectvol voelt het wel.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Verwarde apotheker...?!?

Bericht door Kitty »

Rare toestand...hopen maar voor jou en mij dat die nieuwe wet er snel komt...

Het is vaak wel erg irritant...zoals laatst bij de videotheek dat ik het moet uitleggen ...stom
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Verwarde apotheker...?!?

Bericht door Arike »

Kitty schreef:...zoals laatst bij de videotheek dat ik het moet uitleggen ...stom
Meen je niet!? wat hebben die ermee te maken?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Verwarde apotheker...?!?

Bericht door Kitty »

Arike schreef:
Kitty schreef:...zoals laatst bij de videotheek dat ik het moet uitleggen ...stom
Meen je niet!? wat hebben die ermee te maken?
Moest me legitimeren om lid te worden...werd verder natuurlijk niet moeilijk over gedaan maar werd opgemerkt...
Vind eigenlijk wel dat het prive is wat ik tussen me benen heb ;)
Uberhaupt.

Nog niet eens zo prive dat ik trans ben... maar hang liever niet aan de grote klok dat ik mn klokkenspel nog heb ;)
Vind dat best wel ongepast...
Gelukkig trekken mensen niet direct die conclusie omdat ze er doorgaans te weinig van afweten...
maar toch...
Voelt gewoon niet goed.

Ik vind allereerst dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen transen wettelijk gezien. Want dat vind ik discriminatie.
Naast de praktische kant ook dus.

Het is een rare gang van zaken... de ene wel en de ander niet.
Net zoals het eerder ook jarenlang bij de VU was.

Ik hoop dat dit snel veranderd.