Geen idee meer

Pas ik nou in een hokje of niet?
Animefreak
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2015, 21:56
Gender: Onzeker

Geen idee meer

Bericht door Animefreak »

Hee,
wil even wat kwijt en hoop op advies (al weet ik waarschijnlijk al wat voor advies ik ga krijgen xD)
Ik ben dus geboren als meisje, zoals ik in mijn voorstelbericht dingetje vertelt heb. Ben best tevreden met mijn meisjes zijn. Vind het fijn om me vrouwelijk te voelen, jurkjes aan te hebben en lang haar.
Dat ik altijd een meisje ben geweest wil echter niet zeggen dat ik als jongen niet gelukkig zou zijn. In tegendeel zelfs. Al zolang ik me kan herinneren vroeg ik mezelf af "wat als ik een jongen zou zijn geweest" Ik kwam dan eigenlijk altijd tot de conclusie dat het me waarschijnlijk niet zou uitmaken en nogsteeds gelukkig zou zijn.
Sinds enkele maanden begin ik steeds meer de drang te voelen om als jongen door het leven te gaan. Ik voel me op sommige dagen gewoon niet vrouwelijk en knip het liefst me haar kort en tape me borsten plat. Dat ik dus sommige dagen behoefte heb aan het zijn van een jongen, wil niet zeggen dat ik geen meisje meer wil zijn. Ik heb zeker dagen dat ik me vrouwelijk voel, en wil eigenlijk ook me lange haar niet kwijt.

Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken, of ik het moet vertellen aan mensen en vooral hoe ik dat moet doen. Ik kan snappen dat het voor mijn omgeving heel vreemd en verwarrend is als ik de ene dag jongen en de andere dag meisje ben.
I hope this makes sense...?

Vraag me af of er hier meer mensen zijn met dit probleem, en hoe jij er dan mee omgegaan bent.

Dankjewel alvast
xx
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Geen idee meer

Bericht door Beardelady »

Hoi,

Zoals ik jouw verhaal lees val je onder bigender.. Zoek eens op YouTube of je daar anderen tegenkomt die raakvlakken met je hebt. Ik ken er wel een maar Jo of Joseph Harwood is meer vrouwelijk dan mannelijk. En misschien niet het type dat je zoekt. Maar ze zijn er.

Voor de rest adviseer ik je jezelf toe te laten om te experimenteren. Gewoon doen en uitzoeken wat daar in bij je past, ook al doe je het eerst privé.

En voor de rest.. Je mag er zijn, je bent prachtig hoe dan ook.. Ontdek jezelf X
Animefreak
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2015, 21:56
Gender: Onzeker

Re: Geen idee meer

Bericht door Animefreak »

Joukje schreef:Hoi,

Zoals ik jouw verhaal lees val je onder bigender.. Zoek eens op YouTube of je daar anderen tegenkomt die raakvlakken met je hebt. Ik ken er wel een maar Jo of Joseph Harwood is meer vrouwelijk dan mannelijk. En misschien niet het type dat je zoekt. Maar ze zijn er.

Voor de rest adviseer ik je jezelf toe te laten om te experimenteren. Gewoon doen en uitzoeken wat daar in bij je past, ook al doe je het eerst privé.

En voor de rest.. Je mag er zijn, je bent prachtig hoe dan ook.. Ontdek jezelf X

Bedankt voor je advies! Ik heb zelf zitten nadenken over de term genderfluid, maar op de een of andere manier heb ik toch niet het idee dat ik mezelf onder die term zou beschrijven.
Je woorden doen me trouwens echt wat, het gebeurt maar zelde dat mensen me het gevoel geven dat ik goed ben zoals ik ben, wat dat ook mag zijn! Je mag er zelf ook zijn en wees trots op wat een geweldig persoon je bent!
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Geen idee meer

Bericht door Beardelady »

Schat,

Ik weet hoe het is in het begin. En hoe belangrijk het is dat iemand je ziet staan voor wie je bent ook al ben je nog alles voor jezelf aan het uitzoeken. Bigender, genderfluid of transman. Geef jezelf de ruimte en gun jezelf de tijd.

Experimenteer met je borsten plat tapen of gewoon met verband plat te drukken.. Kijk in de spiegel en kijk wat voor een indruk het je geeft. Neem zo stapjes.. In alle richtingen die in je opkomen. Ik zeg het vaak zo, experimenteer alsof je nog een klein bent en dat veel conditioneringen aan je voorbij gaan..

Succes en have fun.
Misha
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mar 2014, 21:24
Gender: Trans FtM
Locatie: Tilburg

Re: Geen idee meer

Bericht door Misha »

Dit omschrijft echt precies hoe ik me voel. Ik wil beide kunnen zijn maar heb het gevoel dat het in de huidige maatschappij niet kan. De ene dag draag ik mijn binder en jongenskleren en dan voel ik me daar fijn in, maar de volgende dag heb ik zin om mijn nagels te lakken. Maar als ik dat dan doe krijg ik reacties als 'maar je wou toch een jongetje zijn?' Ik heb het idee dat ik me voor de buitenwereld in het hokje 'man' of 'vrouw' moet stoppen, gewoon omdat mensen het anders niet snappen.

@ Animefreak: we zijn inmiddels 2 maanden verder sinds je dit gepost hebt. Heb je ondertussen al wat geexperimenteerd?
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Geen idee meer

Bericht door Elise »

@Animefreak: Dit is een topic dat ikzelf gepost zou kunnen hebben. Ik zit in precies zo'n fase maar dan MtF. Het is soms zo verwarrend. De ene dag wil ik zo veel mogelijk als vrouw uit zien. En een paar dage later kan ik niet meer begrijpen waarom ik dat nou eigenlijk wilde. Om een paar dagen erna het weer helemaal zat te zijn om man te moeten zijn. Ik heb het idee dat genderfluid ook bij mij niet de lading dekt omdat het man / vrouw zijn niet in elkaar overloopt. In mannenkleren met mijn haren in een staart voelt echt te raar. En andersom voelt misschien nog gekker. Het is echt het een of het ander. En ik word er soms echt gek van.

@Joukje: Ik heb ook al gelezen over bigender zijn. Ik vraag me soms bij mij af of deze twijfel niet gewoon een fase is die iedere transgender doormaakt? Zou dat kunnen?

Alles bij elkaar een interessant onderwerp :)
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: Geen idee meer

Bericht door Suikerklontje »

Ga gewoon ervaren en doen, afhankelijk van hoe 'dapper' je bent. Je hoeft niet meteen om naar het andere geslacht om je ook zo te voelen. Je kan lang haar kort laten lijken en een binder dragen. Je kan ruimere broeken dragen. Dit kan je in 1 dag doen of langzaam aan. Vele zullen het verschil niet eens zien.

Start of mijn transitie liet ik mijn haar groeien (MtF) en ging ik mij langzaam maar zeker anders kleden, afhankelijk van wat ik op dat moment durfde. Mijn klasgenoten zagen gewoon een vriend. Ergens anders sprak men mij aan met mevrouw. Zo kan je jezelf ontdekken en de mensen om je heen zullen hoogstens gaan twijfelen aan je seksualiteit en daarbij is het helemaal afhankelijk van jou hoe erg je dat zou vinden.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Geen idee meer

Bericht door Elise »

Suikerklontje schreef: Start of mijn transitie liet ik mijn haar groeien (MtF) en ging ik mij langzaam maar zeker anders kleden, afhankelijk van wat ik op dat moment durfde. Mijn klasgenoten zagen gewoon een vriend. Ergens anders sprak men mij aan met mevrouw. Zo kan je jezelf ontdekken en de mensen om je heen zullen hoogstens gaan twijfelen aan je seksualiteit en daarbij is het helemaal afhankelijk van jou hoe erg je dat zou vinden.
Dit is inderdaad herkenbaar voor mij. Dit is precies de fase waar ik nu in zit. :D
Alexis
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2016, 11:14
Gender: Man

Re: Geen idee meer

Bericht door Alexis »

@Animefreak en @Elise, dit is precies waar ik al tijden mee worstel. Grappig om te lezen dat er mensen zijn met exact hetzelfde probleem. Ik heb mijn visie hierop beschreven in mijn eerste bericht waarin ik me voorstel. Lees dat eens.

Ondertussen is er alweer wat tijd verstreken sinds de opening van deze thread. Ik vraag me af of jullie er al wat verder mee zijn. Of dat jullie andere ervaringen hebben opgedaan? Het blijft voor mij een extreem lastig iets.
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: Geen idee meer

Bericht door Suikerklontje »

Wat vind je er zo lastig aan? Dat is niet om te zeggen dat het niet lastig is, maar wat maakt het voor jouw zo lastig?