Langzamerhand begint mijn verzameling kleding en make-up een beetje vorm te krijgen.
Maar ik loop bij mezelf wel eens ergens tegenaan en ik vroeg me af of anderen dit ook wel eens tegen zijn gekomen.
Als transvrouw moet je best wel veel moeite doen om vrouwelijk over te komen, met make-up en kleding. zeker als je nog geen hormonen hebt of face surgery. (Wel laser en lang haar)
Soms zie ik dan een vrouw (bijv in de winkel) die gewoon sneakers, jeans en een leren jas aanheeft. zonder make-up. En dan voel ik ineens afgunst en jaloezie opkomen.
Ik moet enorm veel moeite doen om maar niet "gemeneerd" te worden. En zij kan bij wijze van spreken zelfs een pak met stropdas en kort haar dragen en het blijft een vrouw. En dat steekt soms wel. Eigenlijk ben ik helemaal niet blij dat ik Transgender ben. Ik wil gewoon onopvallend als vrouw kunnen leven zoals iedere andere vrouw. Maar goed het is in ieder geval beter dan als man te moeten blijven leven. (voor mij althans)
Kleding en make-up
-
Blue
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
-
Janna
Re: Kleding en make-up
Amen.....
Helaas geen antwoorden of nuttige tips, maar ik herken je gevoel heel erg.
Helaas geen antwoorden of nuttige tips, maar ik herken je gevoel heel erg.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
-
Jessy
Herken het ook enorm, want in het dagelijks leven ben ik helemaal geen fan van zware make-up, en bovendien val je dan ook op.
Feit is dat ons lichaam een aantal mannelijke eigenschappen heeft ontwikkeld in onze tienerjaren die er nooit meer uit gaan, en die mensen blijven zien. Sommige zijn enigszins op te lossen, maar een aantal ook niet. En sommigen hebben daar meer geluk mee dan anderen.
Feit is dat ons lichaam een aantal mannelijke eigenschappen heeft ontwikkeld in onze tienerjaren die er nooit meer uit gaan, en die mensen blijven zien. Sommige zijn enigszins op te lossen, maar een aantal ook niet. En sommigen hebben daar meer geluk mee dan anderen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Bregje
Precies waar ik nu ook tegenaan loop. Vind het ook enorm niet eerlijk en had zo graag gewild dat het anders was, maar ja dat is niet zo dus we maken er het beste van! Zou alleen al fijn zijn als het voor elkaar te krijgen is dat anderen een vrouw zien en horen, ookal kost dat dan een uur iedere ochtend.
-
Lise
Ontzettend herkenbaar voor mij; sterker nog, voor mij denk ik ook de belangrijkste reden dat ik ben stil gevallen in nieuwe stappen nemen. Ik heb het gevoel dat ik iets nastreef wat er toch nooit in gaat zitten, en dus altijd een grote teleurstelling zal blijven. Maar dat ben ik; wat jij schreef, de overtuiging dat alles wat wel kan voor jou in ieder geval beter is dan om als man te moeten leven, is natuurlijk superbelangrijk. Dan weet je in ieder geval dat je er het beste van maakt.Blue schreef:
Soms zie ik dan een vrouw (bijv in de winkel) die gewoon sneakers, jeans en een leren jas aanheeft. zonder make-up. En dan voel ik ineens afgunst en jaloezie opkomen.
Ik wil gewoon onopvallend als vrouw kunnen leven zoals iedere andere vrouw. Maar goed het is in ieder geval beter dan als man te moeten blijven leven. (voor mij althans)
-
Blue
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Jessy schreef:Herken het ook enorm, want in het dagelijks leven ben ik helemaal geen fan van zware make-up, en bovendien val je dan ook op.
Ja daar zit wel wat in, hoewel ik mijn gezicht veel te mannelijk vind (maar ik denk dat elke MtF dat vind) mag ik wel enigszins van geluk spreken dat mijn gezicht nooit uitgesproken mannelijk is geweest. Maar het is dan ook weer niet zo dat ik een echt androgyne uiterlijk heb en dat mensen twijfelen want met haar in een staart en zonder make-up is het het steevast "Meneer" Maar mijn mannelijk eigenschappen zijn in principe allemaal te verhullen met de juiste make-up en wijze waarop ik mijn haar draag.
In een donkere uitgaans gelegenheid ben ik met de juiste make-up en kleding zelfs volledig "passable" zolang ik maar niet praat.
Ik probeer het dus ook wel positief te benaderen.
-
Esther..
Ook herkenbaar voor mij, heb een niet echt mannelijk gezicht, maarja je blijft het vanuit sommige hoeken en licht toch zien.Blue schreef:Ja daar zit wel wat in, hoewel ik mijn gezicht veel te mannelijk vind (maar ik denk dat elke MtF dat vind) mag ik wel enigszins van geluk spreken dat mijn gezicht nooit uitgesproken mannelijk is geweest. Maar het is dan ook weer niet zo dat ik een echt androgyne uiterlijk heb en dat mensen twijfelen want met haar in een staart en zonder make-up is het het steevast "Meneer" Maar mijn mannelijk eigenschappen zijn in principe allemaal te verhullen met de juiste make-up en wijze waarop ik mijn haar draag.
In een donkere uitgaans gelegenheid ben ik met de juiste make-up en kleding zelfs volledig "passable" zolang ik maar niet praat.
Ik probeer het dus ook wel positief te benaderen.
Maar ook voor mij geldt dat met de juiste make-up in niet al te veel licht ben ik gelukkig ook "passable"
Het meeste erger ik me aan het feit dat na een uurtje of 15 mijn baardgroei door de foundation heen zichtbaar wordt
-
Cait
Maar gelukkig heb je daar straks vergoede laser behandelingen voor
. Voor nu is baardgroei echt niet fijn . Ik dacht toen altijd ' is de baardgroei al te zien door de foundation ? ' en had liever niet dat onbekenden dichtbij mij waren zoals in de trein , anders konden ze het wellicht zien . Ik houd helemaal niet van foundation , ik heb dan het idee dat ik overal af geef , kleding en wanneer ik mijn mond spoel , of regen noem maar op . Ben ook erg blij dat ik foundation ' niet meer nodig heb '
Liefs Caitlyn
Liefs Caitlyn
-
Esther..
Ben het helemaal met je eens hoor Caitlyn, heb hetzelfde gevoel erbij en ja je geeft steeds af en maakt je continu zorgen of de baardgroei door de foundation heen komt :icon-redface:
Voorlopig zal ik het nog nodig hebben bij gebrek aan een beter alternatief
Kan ook niet wachten tot ik kan beginnen met laser behandelingen, zal echt blij zijn als ik eindelijk van die rot baard af ben
Voorlopig zal ik het nog nodig hebben bij gebrek aan een beter alternatief
Kan ook niet wachten tot ik kan beginnen met laser behandelingen, zal echt blij zijn als ik eindelijk van die rot baard af ben
-
Beardelady
Even een snelle tip! Ondanks dat het kan zijn dat je baard snel groeit in je stoppels door je make up komen. Raad ik iedereen aan om kleur te gaan corrigeren. Het is een simpele manier/techniek om baardschaduw te doen verdwijnen.
Het onderstaande filmpje van David neemt je door zijn stappen heen. Maar er zijn ook andere manieren. Enjoy!
Het onderstaande filmpje van David neemt je door zijn stappen heen. Maar er zijn ook andere manieren. Enjoy!