Dubbel traject?

Psychologen en procedures
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Dubbel traject?

Bericht door Ylse »

Vandaag kreeg ik de brief van het UMCG dat ik voor 22 januari uitgenodigd ben voor een intakegesprek. Ze maken hun voorspelling over hun wachtlijsten dus waar.

Echter ik ben vorig jaar oktober al bij Alwin Man aan mijn traject begonnen en heb januari mijn RLE er op zitten en kan dan dus door voor de operatie. Alles gaat gesmeerd en ik zit goed in mijn vel.

Mijn vraag is nu, wat zal ik doen met dat intakegesprek? Ik bedoel, kan het UMCG nog iets toevoegen of is dit verspilde moeite? Zijn er mensen die in een gelijke situatie hebben gezeten en mij verder kunnen informeren?

Ik ben zeker niet van plan om het traject bij het UMCG opnieuw te gaan doorlopen. Ik wil wel het intakegesprek ingaan met de intentie te vragen wat zij nu nog voor mij kunnen betekenen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Fiona

Re: Dubbel traject?

Bericht door Fiona »

Ik heb afscheid genomen van Alwin Man toen ik erachter kwam dat het traject bij Alwin niet meetelt bij UMCG of VUmc. Beide ziekenhuizen willen dat je daar het hele traject doorloopt met hun eigen psychiaters, endocrinologen. Omdat de wachtlijst in Groningen heel lang is ben ik weer overgestapt naar de VUmc. Ik was daar al voor 1 juli bekend in de tijd toen ze nog een patientenstop hadden. Dus kon ik snel starten met de diagnostiek en real life. Mijn operatie staat nu voor de deur.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Hoi Ylse,
Omdat je al zo lang bij Alwin loopt is de kans heel groot dat je versneld door het psychische gedeelte kunt, bij mijn weten gebruikte je ook al hormoon remmers en hormonen, dus het lijkt me dat je grote stappen kunt zetten. De wachtlijst voor de operatie kun je niet omzeilen, daar kom je op na het eerste gesprek met de plastisch chirurg. Probeer zo snel mogelijk een gesprek te krijgen met de medisch maatschappelijk werkster van het team. De nieuwe ken ik niet maar de vorige heeft heel veel voor mij betekend. En nooit vergeten dat je met stroop meer bijen vangt dan met azijn. :)
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Fiona

Bericht door Fiona »

Dat zou best eens kunnen. Ik heb wel het gevoel dat ik snel door het traject ben gegaan bij de VUmc. Ze hadden wel de gegevens van Alwin opgevraagd. De diagnostische fase bleef bij 3 gespekken. Misschien kan het bij Ylse ook sneller gaan omdat ze al hormonen gebruikt. Ben benieuwd hoe de intake zal gaan met Ylse en of ze wat voor haar kunnen doen in een versneld traject.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Dat geluk heeft niet iedereen hoor. Ik had groen van Alwin en kreeg bij het VUmc alsnog 8 gesprekken aan mijn broek, terwijl ik toch niet bepaald op mijn mondje gevallen ben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Het gaat erom dat ik geen dubbele dingen wil doen. Alwin heeft al aangegeven dat mijn RLE er wat hem betreft in januari wel opzit.

Mijn planning voor januari is dat ik dus de 22e een intake heb bij het UMCG, de 25e zit ik bij Alwin en de 27e heb ik een gesprek bij Kanhai. Dat gesprek bij Kanhai is om vast te stellen wat er nog moet gebeuren voor mijn operatie die ik al min of meer besproken heb bij Kanhai in de 2e helft van volgend jaar omdat dat mij beter uitkomt qua werk.

Het enige wat het UMCG mij volgens mij nog te bieden heeft is de operatie omdat ik die dan dichterbij kan laten doen. Ik ben zeker niet van plan om het psychologische traject nogmaals te doorlopen. Ook niet gedeeltelijk. De reden is dat ik dat een verspilling van middelen en mijn tijd vind. Voor mijn gevoel ben ik volledig uit de kast en heb ik geen problemen met de wijze waarop er naar mij gekeken wordt.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Je kunt geluk hebben, maar over het algemeen is een dubbel traject ook echt dubbel. Alwin doet zijn best om tot samenwerking te komen, en met het UMCG lijkt er wat beweging in te komen, maar het is toch heel lang geweest dat een dubbel traject ook echt dubbel werk betekent, en die tijd is nog niet voorbij.
De enige manier om er achter te komen is het gesprek aangaan bij het UMCG. Maar het is precies wat Jannet zegt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Fiona

Bericht door Fiona »

In Groningen had ik de eerste intake bij de algemene psychiatrie, dus niet direct bij een genderpsycoloog bij het genderteam. Daarna werd ik op de wachtlijst gezet voor de eerste intake van het genderteam. Dit duurde me te lang en ben dus naar de VUmc overgestapt waar ik toen direct een intake had met het genderteam. Ik weet niet door wie Ysle nu is uitgenodigd. Door de Algemene Psychiatrie of door het genderteam.
Als ik klaar men met de real life bij de VUmc maag ik me voor de operatie op de wachtlijst van UMCG laten zetten maar dat duurt dan ongeveer 6 maanden. Daar moet ik even over nadenken omdat het bij de VUmc 4 weken is.
Laatst gewijzigd door Fiona op 26 dec 2015, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Veronica

Bericht door Veronica »

6 maanden voor het VU je op de wachtlijst voor de SRS plaatst na je RLE?

Blijkbaar is dat langer geworden, ik werd na amper 2 maanden op de SRS wachtlijst geplaatst (achteraf de SRS niet gedaan, tijd is nog niet rijp daarvoor vind ik).
Afbeelding
Fiona

Bericht door Fiona »

Nee geen 6 maanden bij de VUmc maar UMCG als ik van de VUmc ga overstappen.