Ik heb 6 sessies bij Tatjana Schut gevolgd omdat zij bekend was met de transgender problematiek qua stemgebruik. Nu is zij een half jaar geleden met haar praktijk gestopt en ik was vergeten om de rekening in te dienen bij mijn zorgverzekeraar (De Friesland).
Ik heb de factuur vorige week opgestuurd en nu krijg ik de factuur terug met de mededeling dat deze niet vergoed wordt omdat Tatjana geen contract had met de zorgverzekeraar en omdat ze ook niet ingeschreven stond in het kwaliteitsregister paramedici.
Ik heb altijd begrepen dat de logopedie gewoon vergoed moest worden vanuit het traject voor transgenderzorg. Heb ik mij hier nu in vergist en moet ik die rekening lekker zelf betalen of dient de zorgverzekeraar gewoon over de brug te komen?
Zijn er meer mensen met gelijke ervaring, het liefst hoor ik van mensen die ook bij Tatjana geweest zijn en daarmee ook geen betaling hebben gehad van de zorgverzekeraar.
Logopedie niet vergoed door het ziekenfonds?
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Logopedie niet vergoed door het ziekenfonds?
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Amy
Re: Logopedie niet vergoed door het ziekenfonds?
Ik heb nooit iets van een factuur gezien van de logopedie, is altijd direct naar de verzekering gegaan. Verwijzing is door KNO arts bij het VU gedaan en alles is netjes vergoed door mijn verzekering.
-
Beardelady
Hoi,Ylse schreef:Ik heb 6 sessies bij Tatjana Schut gevolgd omdat zij bekend was met de transgender problematiek qua stemgebruik. Nu is zij een half jaar geleden met haar praktijk gestopt en ik was vergeten om de rekening in te dienen bij mijn zorgverzekeraar (De Friesland).
Ik heb de factuur vorige week opgestuurd en nu krijg ik de factuur terug met de mededeling dat deze niet vergoed wordt omdat Tatjana geen contract had met de zorgverzekeraar en omdat ze ook niet ingeschreven stond in het kwaliteitsregister paramedici.
Ik heb altijd begrepen dat de logopedie gewoon vergoed moest worden vanuit het traject voor transgenderzorg. Heb ik mij hier nu in vergist en moet ik die rekening lekker zelf betalen of dient de zorgverzekeraar gewoon over de brug te komen?
Zijn er meer mensen met gelijke ervaring, het liefst hoor ik van mensen die ook bij Tatjana geweest zijn en daarmee ook geen betaling hebben gehad van de zorgverzekeraar.
Volgens mij heb jij het antwoord al. Blijkbaar heb je bij jouw polis geen vrije keuze en zal je aanspraak willen maken op vergoeding zal je naar een logopedist moeten gaan die een contract heeft met jouw verzekeraar.
-
Ylse
Joukje, ik heb wel een vrije keuze. Maar ik heb meer het gevoel dat er weer iemand een foute beslissing heeft genomen bij het ziekenfonds.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Mr.X
Het komt helaas voor. Ik had na veel moeite een mannelijke logopedist in de buurt gevonden. Zou ik een afspraak maken, wordt mij door de beste man verteld dat hij contracten heeft met alle zorgzerzekeraars, behalve CZ. Je raadt al waar ik bij zat. Het hangt dus van je zorgverzekering en hun contracten met de logopedist af.
-
Ylse
Vanmorgen maar eens gebeld met mevrouw Schut en zij blijkt wel in het kwaliteitsregister te staan maar dan niet volledig dus krijg ik waarschijnlijk nog steeds niet alles vergoed.
Het zal wel weer een dure les geweest zijn maar dan zal ik ze op een andere manier nog wel uitknijpen.
Het zal wel weer een dure les geweest zijn maar dan zal ik ze op een andere manier nog wel uitknijpen.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Beardelady
Nou regel het dan met hun. Ik bedoel waarom klaag je hier als je weet dat het onder basis valt als genderdysforie geconstateerd is en je een vrije keuze hebt?Ylse schreef:Joukje, ik heb wel een vrije keuze. Maar ik heb meer het gevoel dat er weer iemand een foute beslissing heeft genomen bij het ziekenfonds.
-
Anon20190122
Als ik het zo allemaal lees heeft ylse wijnig problemen met dingen regelen joukje maar loopt ze nu tegen een muur aan en had gehoopt dat iemand hier een soortgelijke ervaring en oplossing had!
-
Ylse
Inderdaad heb ik over het algemeen weinig problemen om dingen geregeld te krijgen. Ik verbaasde mij over de afwijzing en vroeg me gewoon af of er meer mensen waren die tegen eenzelfde geval aangelopen waren. Ik zag dat niet zozeer als klagen, ik was hooguit geïrriteerd richting mijn zorgverzekeraar ( en daarbij richting het gehele zorgbeleid maar dat is een andere discussie ).tanisha schreef:Als ik het zo allemaal lees heeft ylse wijnig problemen met dingen regelen joukje maar loopt ze nu tegen een muur aan en had gehoopt dat iemand hier een soortgelijke ervaring en oplossing had!
Tevens kan dit dienen als een waarschuwing richting anderen die hier wellicht tegen aan kunnen gaan lopen.
Fijne jaarwisseling verder allemaal
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Anon20180501
Jij ook Ylse en een gelukkig en gezond 2016. :romance-kisscheek: