Te weinig tijd om veel dingen te doen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door Jeste »

Het komt niet meer vaak voor dat ik hier op het forum actief ben, ook al worden er heel wat interessante dingen geschreven. In mijn leven lijkt de tijd namelijk zo vreselijk snel te gaan. Aan heel veel dingen kom ik niet meer toe.
Hebben jullie dat niet? Zeker wanneer er nog regelmatig allerlei afspraken zijn vanwege het transitieproces. Dan eventueel nog werk of een opleiding erbij en daarnaast nog hier op het forum actief zijn en misschien ook nog met allerlei sociale media. Verder is er dan nog eens een overvloed aan dingen om te doen (die ik vrijwel niet doe); evenementen, cafébezoek, series kijken, uit eten gaan en noem maar op. Hoe lukt dat jullie?
Vooral sinds ik weer werk (maar helemaal niet zo veel uren) en veel meer bezig ben met lichaamsbeweging gaan de dagen ontzettend snel. Maar als ik dan zie wat anderen allemaal doen; dan is wat ik doe niet eens zo heel erg veel. Wel is het zo dat er bij mij autismeproblematiek speelt, waardoor het moeilijk is om veel dingen snel achter elkaar te doen.
Ik ben bewust "Nee" gaan zeggen tegen veel dingen die ik vroeger allemaal wel deed. Dat is heel goed voor mij. Sociale contacten heb ik ook op een laag pitje gezet. Eigenlijk helemaal niet erg. Ik vind het te veel om vaak dingen af te spreken. Dankzij de leuke werkomgeving die ik nu heb is die behoefte ook minder.
Het bevalt me op zich wel goed, maar vaak denk ik over andere mensen "hoe krijgen ze het allemaal voor elkaar?".

Ik zal toch proberen om reacties in de gaten te houden
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door Anon20210626 »

Sociale contacte op een laag pitje ,nou Ik probeer wel zuinig te zijn op de contacten die ik heb .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door Anon20180501 »

"hoe krijgen ze het allemaal voor elkaar?".
Vraag ik me ook vaak af Jeste, ik zit in de Wao, ben klaar met het traject (zowel medisch als bureaucratisch ..op epilatie na) en sociaal maatschappelijk gezien heb ik 2x per week 'verplichtingen' op gezette tijden en ik leef alleen, maar nog heb ik vaak een gehaast gevoel en tijd tekort... :doh:

Ik heb het al eens vaker gezegd maar ik heb grote bewondering voor al diegenen die ernaast (traject) nog voltijds cq deeltijds weken en/of een gezin en familiaire contacten hebben te onderhouden, vrijwilligerswerk verrichten en wat dies al niet meer zij...

Inderdaad, hoe krijgen ze dat allemaal voor elkaar.. :wship:

grts Daniéla
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door Anon20180311 »

Hallo Jeste,
Alles gaat idd enorm snel, voor mij persoonlijk soms ook veel te snel !.Ps. schrijf: wel uit eigen ervaring/beleving, structuur is voor mij enorm" belangrijk" en daar bovenop "prioriteiten" moeten/kunnen stellen ! en" sociale contacten" onderhouden ! die eveneens, niet onbelangrijk/belangrijk zijn.Dat is zeker niet eenvoudig :roll:

Mijn gevoelens dan kunnen/mogen, kanaliseren op de "juiste/beste manier" is voor mij enorm belangrijk, en het belangrijkste, het liefst met mensen/ iemand, die mij probeer te begrijpen/begrijpt :hug2:

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
micheal-richard
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jul 2014, 12:49
Gender: Anders

Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door micheal-richard »

Hoi jeste, je vraag hoe doen ze dat? Wel persoonlijk heb ik genoeg te doen, familie vrienden parttime baan en parttime massagepraktijk en genoeg hobby's. Ja het is veel maar mijn oplossing zit in 'ik moet niet het mag'. Uitteraat de baan en massage cliënte kan ik niet zomaar vergeten maar de rest laat ik vrij en doe het zoals het voor mij voelt.
Deze bloem is zich er niet van bewust dat de tijd verstrijkt. Zij bestaat alleen in het heden, gewoon zoals ze is.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door Jeste »

Nick schreef:structuur is voor mij enorm" belangrijk" en daar bovenop "prioriteiten" moeten/kunnen stellen
Dat heb ik nou ook en dat doe ik dus ook. Vroeger deed ik dat niet, maar ik heb gemerkt dat het zoals ik het nu doe veel beter is voor mij.
Daniéla schreef:ik heb grote bewondering voor al diegenen die ernaast (traject) nog voltijds cq deeltijds weken en/of een gezin en familiaire contacten hebben te onderhouden, vrijwilligerswerk verrichten en wat dies al niet meer zij...
Voor mij is dat ook zo. Zelf wanneer er niet nog eens sprake is van al het gedoe rondom genderdysforie lijkt het mij al wat. Lange werkweken heb ik in het verleden gehad, maar dat was op den duur niet te doen. Zo slecht voor mijn gezondheid. En dat was nog zonder het hebben van een gezin.
micheal-richard schreef:mijn oplossing zit in 'ik moet niet het mag'.
Mijn oplossing lijkt daar wel een beetje op. Het moet niet, daarom mag ik er dus ook voor kiezen om het niet doen.

Nog wel even voor de duidelijkheid; Het is geen probleem voor mij dat het me niet lukt om veel dingen te doen, maar omdat ik een groot aantal andere mensen zie, die dat wel allemaal doen, wordt ik er mee geconfronteerd.
Wel mis ik soms de sociale contacten een beetje. Jaren geleden had ik vrij veel sociale contacten met mensen die ik tegenkwam als ik 's nachts uit ging. We kwamen elkaar steeds weer tegen, zonder dat er echt afspraken waren. Dat was wel fijn. Ook omdat het 's nachts was. Ik vind het prettig om pas heel laat weg te gaan en tegen de ochtend weer naar huis te gaan. Kan ik lekker rustig aan doen. Inmiddels is het uitgaansleven heel erg veranderd. De nadruk is meer komen te liggen op evenementen en festivals, die steeds weer op een ander locatie zijn, waar mensen gepland naartoe gaan. Verder leren mensen elkaar kennen, en houden contact met elkaar, via sociale media, maar dat vind ik niet leuk en bovenal tijdrovend.
Gelukkig hoef ik me niet te vervelen. Dat is wel duidelijk, na wat ik schreef. Jammer dat die sociale contacten zijn weggevallen, maar daar zijn weer andere dingen voor in de plaats gekomen.

Maar goed, tijd om iets anders te gaan doen. Ik ga even kranten lezen in de bibliotheek.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door Anon20180311 »

Hallo jeste,
Ik reageerde, o.a. omdat ik:" een vorm van autisme ken" :hug2:. Vandaar dat structuur voor mij zeer belangrijk is !. En omdat U het, zo sober/mooi kon verwoorden: hoe snel/te snel de wereld gaat/draait, voor ieder van ons !
Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door Emma »

Tja, hoe doen ze dat... Ik geloof dat ik er ook zo eentje ben. Relatie, full-time baan, familie, traject, vrijwilliger bij het COC, vrijwilliger bij de wijkvereniging, T-Amersfoort en T-Breda, forum. En de niet aflatende strijd om de omgang met de kinderen te herstellen, niet te vergeten. En dan heb ik ook nog een lijstje vrienden waar ik binnenkort langs wil.

Misschien doe ik wel te veel, aan de andere kant, ik weet niet beter, en ik voel me er goed bij. Dat niet beter weten, dat zit er het dichtst bij denk ik.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Inderdaad gewoon meegaan in de flow, zo werkt dat mij ook. Ik hoor ook vaak mensen roepen, daar heb ik geen tijd voor, ik vraag me dan altijd af wat ze in de tussentijd allemaal doen.
Irene
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen

Bericht door Anon20180501 »

ik vraag me dan altijd af wat ze in de tussentijd allemaal doen.
Van alles Irene :) Gelukkig verkeer ik in de omstandigheid dat ik niets meer moet dus houd veel tijd over voor de dingen die ik graag mag doen...