Hee iedereen,
Ik heb echt heel veel last van een supergevoelige en rode huid na elke gezichtslaserbehandeling. Het doet zeker een week pijn tijdens het scheren en het gaat soms ook een beetje bloeden, maar ik kan ook niet niet scheren want ik kan natuurlijk ook niet met een baard over straat.
Ik vrees dat het scheren en makeup opdoen na de laserbehandeling heel slecht is voor mijn huid. Ik had voor de behandelingen best een mooie egale huid, maar nu zitten er allerlei rode vlekjes en ik ben bang dat die misschien niet meer weggaan.
En het is ook al uitgesloten dat de laser te hoog staat, want op een lagere instelling blijft er teveel haar staan.
Hebben jullie hier ook zo'n last van (gehad)? En hebben jullie misschien tips om mijn huid weer wat mooier en minder gevoelig te krijgen?
Liefs Sophia
Gevoelige huid na laserbehandeling
-
SophiaW
-
diederique
Re: Gevoelige huid na laserbehandeling
Ik heb niet zoveel last als jij beschrijft, maar wat mij na het laseren altijd heeft geholpen is een paar dagen na het laseren Aloe Vera op mijn huid gebruiken in plaats van mijn gewone dagcreme. Daarnaast de vraag, misschien een open deur, of je huid echt volledig glad geschoren is voor het laseren. Hoe meer kleine stoppeltjes er staan hoe meer je huid gaat irriteren en verbranden.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
SophiaW
Ohh dat zal ik ook eens proberen.diederique schreef:Ik heb niet zoveel last als jij beschrijft, maar wat mij na het laseren altijd heeft geholpen is een paar dagen na het laseren Aloe Vera op mijn huid gebruiken in plaats van mijn gewone dagcreme. Daarnaast de vraag, misschien een open deur, of je huid echt volledig glad geschoren is voor het laseren. Hoe meer kleine stoppeltjes er staan hoe meer je huid gaat irriteren en verbranden.
Ja ik scheer het altijd extra goed voordat ik erheen ga en bovendien bekijkt mijn behandelaar het goed onder een felle lamp en scheert ze eventuele kleine stoppeltjes nog weg voordat ze begint. Dus dat zal het niet zijn helaas.
-
Danielle
Overleg met he behandelaar, misschien moet de laser toch een standje lager. Goed koelen scheelt ook al, ook als je al thuis bent of zelfs al onderweg. Ik heb altijd een tube after-sun in de koelkast voor dit soort gevallen en even met een koud washandje of ice-pack scheelt ook al.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Pipdenotter
Hey,
Ik ben op zoek naar een goed en betrouwbaar adres voor laserontharing. Hebben jullie tips?
Liefs,
Pip
Ik ben op zoek naar een goed en betrouwbaar adres voor laserontharing. Hebben jullie tips?
Liefs,
Pip
-
Pipdenotter
Hoi,
Ik heb gisteren mijn eerste laser behandeling gehad, juuuuuuh, en na een pijnlijk, doch heerlijk kwartier zat de eerste sessie erop. Ik heb niet zo een gevoelige huid nu als jij omschrijft Sofia maar ik denk dat het idd bij het goed scheren ligt. Ik heb eerst mijn huis nat geschoren en daarna nog eens droog met scheerapparaat. Een manier om heel dicht bij de haar aanzet te komen is het volgende. Maak je wangen zo bol mogelijk met lucht en ga dan zo scheren. De huid komt rekt zo een beetje uit waardoor het dieper de haartjes kan weg halen. Dit is natuurlijk geen charmant gezicht. Toch help het mijzelf wel. Wellicht kan het anderen ook helpen. Na de behandeling heb ik ook aloe vera crème gebruikt. Veders ben ik na de behandeling een paar uur gaan slapen. Je huid hersteld namelijk sneller tijdens je slaap. Veders geen alcohol of rook. Dezelfde avond vroeg naar bed gaan en zorgen voor een superschone kussensloop. En als troost op de pijnlijke behandeling naast je bed een doos bonbons zetten. Liefs, Pip
Ik heb gisteren mijn eerste laser behandeling gehad, juuuuuuh, en na een pijnlijk, doch heerlijk kwartier zat de eerste sessie erop. Ik heb niet zo een gevoelige huid nu als jij omschrijft Sofia maar ik denk dat het idd bij het goed scheren ligt. Ik heb eerst mijn huis nat geschoren en daarna nog eens droog met scheerapparaat. Een manier om heel dicht bij de haar aanzet te komen is het volgende. Maak je wangen zo bol mogelijk met lucht en ga dan zo scheren. De huid komt rekt zo een beetje uit waardoor het dieper de haartjes kan weg halen. Dit is natuurlijk geen charmant gezicht. Toch help het mijzelf wel. Wellicht kan het anderen ook helpen. Na de behandeling heb ik ook aloe vera crème gebruikt. Veders ben ik na de behandeling een paar uur gaan slapen. Je huid hersteld namelijk sneller tijdens je slaap. Veders geen alcohol of rook. Dezelfde avond vroeg naar bed gaan en zorgen voor een superschone kussensloop. En als troost op de pijnlijke behandeling naast je bed een doos bonbons zetten. Liefs, Pip
-
Pipdenotter
P.s het is weer een dag later na mijn behandeling en het is nu wel gevoelig. Ook ben ik een beetje aan het vervelen. Rode puntjes, en beetje rode vlekjes. Is niet erg, hoort er gewoon bij.
-
SophiaW
Hoi pip!
Fijn dat je je eerste laserbehandeling hebt gehad! Vervelend dat je het als pijnlijk ervaart, maar de pijn wordt iedere keer wel minder en je leert er wel steeds beter mee om te gaan. Ik mocht van mijn huidtherapeut een stressbal hebben haha wat ook wel een beetje helpt.
Aloe vera erop smeren na de behandeling werkt idd wel goed! En schoon beddengoed en schone handdoeken gebruiken.
De huidreactie was de afgelopen 2 behandelingen bij mij veel en veel minder erg. Een paar dagen na de behandeling is het wel veel gevoeliger en ziet het er ruw uit en heb je bultjes enzo, maar het wordt wel iedere keer steeds minder. Ik denk omdat er ook steeds minder haartjes geraakt worden door de laser.
Liefs,
Sophia
Fijn dat je je eerste laserbehandeling hebt gehad! Vervelend dat je het als pijnlijk ervaart, maar de pijn wordt iedere keer wel minder en je leert er wel steeds beter mee om te gaan. Ik mocht van mijn huidtherapeut een stressbal hebben haha wat ook wel een beetje helpt.
Aloe vera erop smeren na de behandeling werkt idd wel goed! En schoon beddengoed en schone handdoeken gebruiken.
De huidreactie was de afgelopen 2 behandelingen bij mij veel en veel minder erg. Een paar dagen na de behandeling is het wel veel gevoeliger en ziet het er ruw uit en heb je bultjes enzo, maar het wordt wel iedere keer steeds minder. Ik denk omdat er ook steeds minder haartjes geraakt worden door de laser.
Liefs,
Sophia
-
Pipdenotter
Hey Sofia,
Dank je wel voor je reactie. Het is idd op dit moment precies zoals je het omschrijft. Ik had nog wel een vraagje. Hoe lang van te voren breng jij de emla crème op. Ik had twee uur van te voren gedaan.
Ik ben dolgelukkig met mijn proces Sofia. En mijn eerste laserbehandeling was voor mij een emotioneel moment. De eerste stap naar het fysiek vervrouwelijken. Mijn vrouwenziel is vol van vreugde. Eindelijk gebeurt er iets. Ik hoop dat alles ook zo goed voelt bij jou!
Pip x
Dank je wel voor je reactie. Het is idd op dit moment precies zoals je het omschrijft. Ik had nog wel een vraagje. Hoe lang van te voren breng jij de emla crème op. Ik had twee uur van te voren gedaan.
Ik ben dolgelukkig met mijn proces Sofia. En mijn eerste laserbehandeling was voor mij een emotioneel moment. De eerste stap naar het fysiek vervrouwelijken. Mijn vrouwenziel is vol van vreugde. Eindelijk gebeurt er iets. Ik hoop dat alles ook zo goed voelt bij jou!
Pip x
-
SophiaW
Volgens mij moet je emla creme een halfuur voor de behandeling opdoen, maar dat weet ik niet zeker!
Ik ga namelijk met het ov naar mijn huidtherapeut (best een eindje) dus emla is voor mij geen optie. Ik neem wel een paracetamol in een halfuur voor de behandeling.
Ja fijn is dat he! Het gevoel dat er daadwerkelijk iets gebeurd! Ervaar ik nog steeds zo en ik kijk er ook iedere keer naar uit om weer te gaan. En vooral 2 weken na elke behandeling is leuk, als vrijwel alle haren uitvallen en mijn gezicht mooi glad is
Ik ga namelijk met het ov naar mijn huidtherapeut (best een eindje) dus emla is voor mij geen optie. Ik neem wel een paracetamol in een halfuur voor de behandeling.
Ja fijn is dat he! Het gevoel dat er daadwerkelijk iets gebeurd! Ervaar ik nog steeds zo en ik kijk er ook iedere keer naar uit om weer te gaan. En vooral 2 weken na elke behandeling is leuk, als vrijwel alle haren uitvallen en mijn gezicht mooi glad is