zweten en koude rillingen
-
Robyn
zweten en koude rillingen
Ik heb regelmatig last van koude rillingen terwijl ik het niet koud heb verder en sinds hrt heb ik het idee dat ik veel sneller zweet. (Gelukkig stinkt het een stuk minder dan voor hrt).
Groetjes,
Robyn
Robyn
-
Beardelady
Re: zweten en koude rillingen
Het enige wat ik mij opkomt is dat het overgangsklachten kunnen zijn.Robyn schreef:Ik heb regelmatig last van koude rillingen terwijl ik het niet koud heb verder en sinds hrt heb ik het idee dat ik veel sneller zweet. (Gelukkig stinkt het een stuk minder dan voor hrt).
-
Janice
Had ik ook erg last van, het zijn inderdaad overgangsverschijnselen die bij mij kwamen door een te lage oestradiol waarde. Een hogere dosis Progynova hielp iets in mijn geval, je kan hiernaar informeren bij het VU. Maar het is meestal zo dat als je vraagt om een hogere dosis of andere medicijnen dat ze dwars gaan liggen, zo irritant....
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Als je hormoonbalans verstoord wordt kan dat leiden tot thermostaat problemen.
Irene
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Dat heb ik ook gemerkt. Zo'n 20 jaar lang had ik daar last van. De ene keer koud, maar bij een klein beetje inspanning opeens ontzettend warm. Toen ik een paar jaar geleden begon met HRT veranderde dat ook niet. Pas sinds ik geen cyroteronacetaat hoef te gebruiken werkt die "innerlijke thermostaat" eindelijk normaal.Irene_de_Vreede schreef:Als je hormoonbalans verstoord wordt kan dat leiden tot thermostaat problemen.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Janice
Hoe is het trouwens Robyn?