De thema muziek van mijn transitie!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Beardelady

De thema muziek van mijn transitie!

Bericht door Beardelady »

Hoi,

Het kan niemand ontgaan zijn dat David Bowie overleden. En ja, dat is ook het dagelijks leven, de dood.

Ik was nogal fan van The Black Crowes, al vanaf mijn 15e, bekend binnen de fan scène als El Gordo, ik zit nog steeds in de "Inner Circle" van fans. Ja, de bandleden kennen mij bij naam e.d., op de guestlist staan en balcony seats in de befaamde Fillmore in San Fransico hoort daarbij. Artwork maken voor de ex-leadgitarist zijn Amerikaanse Tour. Tof allemaal heer erg tof.

Totdat ze voor het echt uiteenvielen en ik eindelijk echt tijd had om David Bowie en zijn muziek meer uit te diepen. Zo is David zijn muziek voor mij de thema muziek geworden voor mijn gehele transitie. En pffff dit doet echt pijn..

Doei wonderbaarlijk prachtig mens! Dag David Bowie
LunaWeisse

Re: De thema muziek van mijn transitie!

Bericht door LunaWeisse »

Zelf een minder groot fan, maar het is zeker ontzagwekkend hoe hij de moderne pop en rock scenes heeft beïnvloed. (een van) Mijn persoonlijke favorite bands, Opeth, heeft een aantel redelijk psychedelische nummers die volgens de componist zelf onder andere door Bowie was geïnspireerd. Rest in Peace.

Ook leuk om te zien dat ik niet de enige ben met 'thema' muziek, lol. De mijne komt veelal van de voorgenoemde band, zoals deze:
(Het nummer dat mijn eerste boek heeft gevormd, en terwijl ik dat schreef, mijn gender identiteit duidelijk naar voren kwam)

Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Anon20180501

Hoi Joukje, ik hoorde net Lady Gaga's tribute to David Bowie
Anders (natuurlijk), maar ook mooi om te horen en zien.

Beardelady

Bericht door Beardelady »

Hoi,

Ik heb het ook gezien maar ik vond het echt niks. Alles werd veel te snel gespeeld en ik vind het ook niet zo verfijnt als David was. Maar Thanks anyway dat je dit deelt ;)
Anon20180501

Hoi Joukje.

Ik vond het wel leuk, om te zien vooral, maar verder ook totaal niet vergelijkbaar.
Desondanks, graag gedaan... ;)