gelaatsontharing

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
J170503jessica26
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 aug 2014, 21:49
Gender: Trans MtF

gelaatsontharing

Bericht door J170503jessica26 »

heb ik eindelijk toestemming om me gelaat te laten ontharen begint de zorgverzekering te mekkeren dat de praktijk die ik heb uitgekozen niet voldoet aan de voorwaarde...... wtf ze staan zelfs bij hun onder contract

maandag maar weer eens een rondje bellen grrrrrr
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: gelaatsontharing

Bericht door Robyn »

Als ze onder contract staan zou het goed moeten zijn. Is de praktijk aangesloten bij de vereniging van huidtherapeuten?
Groetjes,
Robyn
J170503jessica26
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 aug 2014, 21:49
Gender: Trans MtF

Re: gelaatsontharing

Bericht door J170503jessica26 »

jazeker robyn daarom vindt ik het ook zo vreemd en meerdere transgenders zijn daar geweest dus ik snap er niks meer van
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: gelaatsontharing

Bericht door Ylse »

Ik heb ook een hoop gezeur gehad met de zorgverzekeraar over de ontharing, afgelopen week nog over de ontharing down under. Probleem is vaak dat ze bij de zorgverzekeraars niet weten hoe het in elkaar steekt. Je zal dan ook met volle overtuiging en de richtlijnen van het ZiN in de hand de boel moeten overtuigen. En laat je vooral niet afschepen. Ook melden dat de transgender belangenorganisatie Transvisie vind dat je desnoods met een jurist op de proppen zal komen zou kunnen overtuigen.

Oftewel zorg voor dossierkennis en sla ze daar mee om de oren. Ze zullen zeker terugkrabbelen en de vergoeding verstrekken, mits er wel een contract is met de huidtherapeut.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: gelaatsontharing

Bericht door Jeste »

Even ter aanvulling. Hier is de uitspraak van het Zorginstituut Nederland te vinden: www.zorginstituutnederland.nl/zoeken?query=epilatie.
Verder nog een voorbeeldbrief voor als er problemen zijn bij het vergoeden van epilatie: www.transvisie.nl/transvisie.nl/images/ ... ilatie.pdf
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: gelaatsontharing

Bericht door Beardelady »

Jeste schreef:Even ter aanvulling. Hier is de uitspraak van het Zorginstituut Nederland te vinden: www.zorginstituutnederland.nl/zoeken?query=epilatie.
Verder nog een voorbeeldbrief voor als er problemen zijn bij het vergoeden van epilatie: www.transvisie.nl/transvisie.nl/images/ ... ilatie.pdf
Informatie als deze zou eigenlijk ook in een "stcky" draadje moeten staan.. In een soort van informatie bank voor T-Nederland lijkt mij.
J170503jessica26
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 aug 2014, 21:49
Gender: Trans MtF

Re: gelaatsontharing

Bericht door J170503jessica26 »

inmiddels is het al rond gelukkig ;)
het was een misverstand vanuit cz ging erover of de juiste bevoegde persoon de behandeling deed.
heb morgen me eerste afspraak staan jeeej ;)
Plaats reactie