Nieuwe chat! Zie dit topic.

transgenders en baarmoeder

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

transgenders en baarmoeder

Bericht door leonie »

juist gelezen op deze site , dus , binnenkort opnieuw opereren

http://www.pinknews.co.uk/2016/02/28/fi ... in-the-us/
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: transgenders en baarmoeder

Bericht door Veronica »

Ow god, beginnen mensen op t-nl ook al?

Simpel gezegd, kan niet bij een transgender door onze bouw en door het feit dat onze lichaam het niet kan aansturen.

Onmogelijk? Nee, maar de volgende 20 jaar of langer gaat dit niet gebeuren, en dan niet alleen omdat het lichamelijk vrijwel onhaalbaar is maar ook omdat arsten dit als onethisch zien.

Ik geloof er niet meer in, doet alleen maar meer pijn om te geloven in iets wat de volgende 20 jaar (of langer) niet kan.

(Of misschien zelfs nooit zal kunnen)

Valse hoop geven en verkooppraatjes voorlopig, dit soort gasten weten hoe graag een trans vrouw vaak eigen kinderen wil kunnen krijgen en daar gaan ze gretig misbruik van maken door loze beloftes die absoluut niet waargemaakt kunnen worden.

P.S. Pink News is een onbetrouwbare site die vergelijkbaar is met roddelbladen
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: transgenders en baarmoeder

Bericht door Anon20180311 »

Veronica schreef:Ow god, beginnen mensen op t-nl ook al?

Simpel gezegd, kan niet bij een transgender door onze bouw en door het feit dat onze lichaam het niet kan aansturen.

Onmogelijk? Nee, maar de volgende 20 jaar of langer gaat dit niet gebeuren, en dan niet alleen omdat het lichamelijk vrijwel onhaalbaar is maar ook omdat arsten dit als onethisch zien.

Ik geloof er niet meer in, doet alleen maar meer pijn om te geloven in iets wat de volgende 20 jaar (of langer) niet kan.

(Of misschien zelfs nooit zal kunnen)

Valse hoop geven en verkooppraatjes voorlopig, dit soort gasten weten hoe graag een trans vrouw vaak eigen kinderen wil kunnen krijgen en daar gaan ze gretig misbruik van maken door loze beloftes die absoluut niet waargemaakt kunnen worden.

P.S. Pink News is een onbetrouwbare site die vergelijkbaar is met roddelbladen
@ Veronica, Idd, wil hier wel iets, aan toevoegen ! : Idem ! bij de Transmannen (met de nadruk op de trans-zijnde man," niet bio-zijnde man" !), penis transplantatie/teelbal transplantatie !" Flauwe muziek der verre oorden !" :cry:

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: transgenders en baarmoeder

Bericht door Anon20180501 »

Het ethisch verhaal daargelaten (vooral vwb cis-mannen) geloof ik ook wel dat het nog jaren zal duren voordat transvrouwen zullen kunnen profiteren van deze techniek, maar het begin is in ieder geval gemaakt. Ik heb altijd gedacht dat het onmogelijk zou zijn omdat je met een baarmoeder alleen er nog lang niet bent, dat is slechts een onderdeel van een complex systeem, en juist dat lijkt men nu te kunnen omzeilen, althans, dat is wat ik uit het bericht haal. Please, correct me if i'm wrong... :?
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: transgenders en baarmoeder

Bericht door Veronica »

Daniéla schreef:Het ethisch verhaal daargelaten (vooral vwb cis-mannen) geloof ik ook wel dat het nog jaren zal duren voordat transvrouwen zullen kunnen profiteren van deze techniek, maar het begin is in ieder geval gemaakt. Ik heb altijd gedacht dat het onmogelijk zou zijn omdat je met een baarmoeder alleen er nog lang niet bent, dat is slechts een onderdeel van een complex systeem, en juist dat lijkt men nu te kunnen omzeilen, althans, dat is wat ik uit het bericht haal. Please, correct me if i'm wrong... :?
Ze willen het omzeilen maar geven nooit aan hoe, meestal is het "hup baarmoeder" erin en viola je kan kinderen baren. (en zo werkt dat absoluut NIET)

Ons lichaam moet dan iets aansturen wat onbekend is, de kans dat dat niet lukt en de boel binnen afsterft is groot, om maar over te zwijgen dat de kans op afstoting groot is.

Om niet super diep op in te gaan, ze kunnen het niet zomaar omzeilen, zo hebben wij in ons lichaam veel minder ruimte tussen de bekken omdat wij niet gemaakt zijn om kinderen te baren, zelfs als je vroeg aan de hormonen begint is de kans dat je bekken "niet mannelijk" zijn vrij klein tot nihil.

En wat krijg je dan? Om een simpel voorbeeld te geven, je lichaam houdt geen rekening met een kind dat niet past omdat wij biologisch gezien geen vrouw zijn.

Hoe stom deze voorbeeld ook klinkt, het is net alsof een kleine teef zwanger is van een grotere hond, gaat compleet mis.

Alhoewel, of ze net zover komen als bovenstaande gaat nog lang niet gebeuren, de kans op afstoten, afsterving is groot om maar over te zwijgen dat ons lichaam het niet kan aansturen en verder is er nog een hele stapel aan gevaren dat op de loer liggen.

Dit zijn praatjes en niks meer, er wordt een behandeling bij een vrouw vergeleken met wat "mogelijk" is bij een trans.

Mogelijk, meer niet ik kan ook een dvd in een cd speler stoppen, maar als deze geen dvd's kan afspelen is het puur theorie en niks meer.

(en nee, in tegenstelling tot technologie kun je niet zomaar van een cd speler (man) volledig een dvd speler maken (vrouw))

Lullig, ik had vroeger hoop voor dit, ik heb mij erin verdiept en dankzij dat verdiepen weet ik dat het de volgende tientallen jaren niet kan en wat nu belooft wordt pure bullshit, onzin en verkooppraatjes zijn.

(geloof er dus (voorlopig) niet in, doet meer pijn dan nodig)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: transgenders en baarmoeder

Bericht door Anon20180501 »

Zoals ik al zei Veronica, het begin is er maar het zal nog jaren duren voordat dit uitontwikkeld is.. ;)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: transgenders en baarmoeder

Bericht door Veronica »

Daniéla schreef:Zoals ik al zei Veronica, het begin is er maar het zal nog jaren duren voordat dit uitontwikkeld is.. ;)
Ik noem het niet echt een begin, het is nog steeds niks meer dan een theorie voor transgenders, dat het bij een bio vrouw werkt is mooi maar in mijn ogen roepen ze te hard wat "theoretisch" kan bij een trans.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: transgenders en baarmoeder

Bericht door Anon20180501 »

We zullen zien wat de toekomst ons zal brengen Veronica, dat ik er het wat positiever tegenover sta dan jij is niet erg en zal daar ook niets aan veranderen... ;)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: transgenders en baarmoeder

Bericht door Veronica »

Daniéla schreef:We zullen zien wat de toekomst ons zal brengen Veronica, dat ik er het wat positiever tegenover sta dan jij is niet erg en zal daar ook niets aan veranderen... ;)
Tijd zal het inderdaad leren.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: transgenders en baarmoeder

Bericht door LunaWeisse »

Het is inderdaad een heel complex gebeuren. De theorie is er inderdaad wel, al sinds 1986,, de beginstappen van de techniek ook, en ik weet ook zeker dat het uiteindelijk mogelijk is om een werkend voortplantingssysteem in een transvrouw te plaatsen, maar eh, reken gerust op 40-50 jaar* of meer verder voor dat iemand het überhaupt ook maar is gaat proberen, want het is echt heel complex en heel gevaarlijk. Het menselijk lichaam is niet een soort machine waar je allerlei onderdelen in en uit kan halen, maar iets veel ingewikkelders waar we eigenlijk nog niet zo heel veel vanaf weten. Wat dat betreft is de toekomst heel interessant, ben benieuwd wat er allemaal bovenwater komt deze eeuw :)

Gelukkig zijn er andere manieren om biologisch gerelateerde kinderen te krijgen, waarvan ook een paar nog in ontwikkeling, en die zijn waarschijnlijk sneller klaar (20-30 jaar).


*ethisch gezever niet meegerekend. we zien wel hoe het morele compass van de mensheid dan staat.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!